Månedens spiloplevelse september 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse september 2018

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse blev månedens spiloplevelse for dig i september 2018? :D


---


I september spillede jeg:

Enchanted Cupcake Party Game - 7
My Very First Games: Animal upon Animal - 3
Palm Island - 3
Brass: Birmingham - 2
Brass: Lancashire - 1
Ghost Blitz - 1

En meget symptomatisk spilleliste for en familiefar, tænker jeg. Palm Island var umiddelbart et interessant lille solo-spil - der i øvrigt også kan spilles med flere spillere. Det rigtigt fede ved spillet er, at det er hyper-transportabelt og at det helt sikkert vil blive meget mere interessant, hvis man gør sig den umage at analysere lidt på kombinationen af kortene.

De solide oplevelser leverede Brass i to afskygninger: Brass: Birmingham og Brass: Lancashire. Der er ingen tvivl om, at sidstnævnte stadig er min favorit, men det har været interessant at prøve Birmingham og det er et spil, man ikke bare lægger bag sig, når det er overstået. Så alt i alt er månedens oplevelse: Brass: Birmingham.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse september 2018

Post by Goblen »

Endnu en måned med et mindre antal spil end jeg plejer. Det laver ikke om på at det faktisk var ganske sjove spil der var på programmet.

Fik endeligt prøvet Gaia Project, og selvom jeg syntes det var sjovt er jeg nok mere til Terra Mystica, som en af de få. En del spil var på foreningernes dag hvor jeg stod med Red Barnet og det var fantastisk at spille spil med tilfældige mennesker, især børn, der kiggede forbi. Her spillede jeg selv Hey, That's My Fish. The Mind og Silly Shenanigans.

Månedens oplevelse kunne sagtens have været Expedition: Northwest Passage som jeg synes er et undervurderet spil, eller Raiders of the North Sea som også virker rigtig godt. Det kunne også være Mystic Vale som jeg fik prøvet for første gang. Glæder mig til Age of Darkness leveres fra Kickstarteren, for den måde at bygge kort på kan jeg rigtig godt lide, men månedens oplevelse må være Star Realms: Frontiers. Spillet er sjovt, men ikke stærkt nok til at kvalificere sig alene til oplevelsen. Dog spillede jeg det med min ældste datter og vi sad og grinede og hyggede os. Sådan en oplevelse kan ikke gøres op på nogen anden måde end fantastisk.

Der var ingen skuffelser - fedt.

Spillene fordelte sig på følgende måde:

Bärenpark - 5
Hey, That's My Fish! - 3
Silly Shenanigans - 2
Star Realms: Frontiers - 2
Brass: Lancashire - 1
Ex Libris - 1
Expedition: Northwest Passage - 1
Gaia Project - 1
The Mind - 1
Mystic Vale - 1
Raiders of the North Sea - 1
Post Reply