Månedens spiloplevelse november 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Frouvne »

Hvis nogen stadig kan huske hvad de spillede i november, kunne det være sjovt at høre, hvilken spiloplevelse, der udmærkede sig som den største. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Frouvne »

November så således ud for mig:

Rory's Story Cubes: Voyages - 3
Bezzerwizzer - 2
Century: Eastern Wonders - 2
AuZtralia - 1
Blue Lagoon - 1
Fabula - 1
Finders keepers! - 1
Hannibal & Hamilcar - 1
HINT - 1
Rory's Story Cubes: Actions - 1
Rory's Story Cubes: Fantasia - 1

Konkurrencen om at udmærke sig som månedens spiloplevelse var ikke hård i november måned. Uden den store tøven tør jeg godt tilskrive den til Hannibal & Hamilcar, som det langt om længe lykkedes os at få på bordet. Det er mange år siden jeg sidst har prøvet den tidligere udgave, så det blev et meget famlende spil for mig - men det var en kæmpe tilfredsstillelse endelig at få det på bordet og det gav bestemt mod på at udforske det mere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Neumann »

November var en tynd måned igenigen. Dels var jeg ude at forretningsrejse en hel uge, dels skulle jeg forberede et mindre overgangsritual, da vi skiftede en af husets mindreårige ud med en juridisk set voksen datter. Derfor blev det kun til en gang Agricola, en gang Dominant Species, og et par gange med en nyerhvervelse, Carcassonne:Slottet. sidstnævnte var eneste nyhed, og kunne ikke feje klassikerne af banen, så månedens vinder blev for gammel kærligheds skyld Agricola.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Jens_Hoppe »

I november blev det til lidt forskelligt:

Magic: The Gathering
Chronicles of Crime
Azul: Stained Glass of Sintra
Crime Hotel
KeyForge: Call of the Archons
North American Railways
Penny Papers Adventures: The Valley of Wiraqocha
Terraforming Mars: Colonies
Trade on the Tigris

Jeg fik prøvet KeyForge med sønnen, og mens jeg var bagefter lidt uafklaret, har jeg ikke kunnet få ham til at gentage "successen". Han vil hellere spille Magic (som jeg nu også er ret sikker på er et bedre spil), så det har vi gjort en del!

Chronicles of Crime var jeg ikke den store fan af: I princippet kan jeg godt lide den slags "tag et sted hen og læs hvad der sker" spil, og historierne i CoC virkede faktisk meget fine, men app'en fyldte bare for meget i spillet, så CoC ikke længere føltes særligt meget som et brætspil.

Trade on the Tigris var derimod en glimrende oplevelse. Sjov free-for-all handel, krydret med en anelse civilisations-byggeri. Spillet har været et stort hit i KBK, og må uden tvivl være månedens spil for mig.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Jonezy »

Mine spil i november, hjulpet godt på vej af besøg fra Tommy (zfire), da vi spillede igennem en hel weekend.

Kung Fu Zoo x4
Eco-Links x3
Century: Eastern Wonders x2 (det ene spil var Sand to Sea versionen med elementer fra Century: Spice Road)
Telestrations x2
Architects of the West Kingdom x1
Blackout: Hong Kong x1
Century: Spice Road x1
Christmas Tree x1
Cryptid x1
Fauna x1
Gùgōng x1
Incómodos Invitados (Awkward Guests) x1
KeyForge: Call of the Archons x1
Kingdomino x1
Noch mal! x1
Planet x1
Stone Garden x1
Too Many Bones: Undertow x1
Valeria: Card Kingdoms x1
Wildlands x1
Zombicide: Green Horde x1

Bedste spil var suverænt Too Many Bones: Undertow. Er blevet mega hooked på det spil og er begyndt at spille det ret meget solo også, og jeg spiller aldrig solo brætspil ellers. Det er fiddly, er ekstremt regeltungt og har en meget stejl læringskurve; men nøj hvor er det tilfredsstillende at spille. Jeg elsker at hver Gearlock (heltene i spillet) er sit eget lille mini spil at hitte ud af og jeg synes virkelig at Too Many Bones' terninge RPG system er unikt og noget af det sjoveste at gå på opdagelse i. Første mere amerithrashy spil som jeg har ratet 10 på BGG, og jeg er nok nødt til at eje alt nu...

Shout out til Architects of the West Kingdom, som bedste euro jeg spillede i denne måned. Super fed worker placement mekanik, hvor man får bedre actions jo flere af dine egne workere du har på det pågældende action felt. Dejlig straight forward medium euro.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Gunness »

@Hr. Hoppe: Hvordan er Azul: Stained Glass of Sintra i forhold til originalen?

Min egen statistik:
Visitor in Blackwood Grove - 4
1066, Tears To Many Mothers - 3
AuZtralia - 2
Bunny Kingdom - 1
Eight-Minute Empire: Legends - 1
Great Western Trail - 1
Pocket Ops - 1
Spirits of the Forest - 1
Summoner Wars: Master Set - 1
Twilight Struggle - 1

Bedste oplevelse var afgjort GWT, mens jeg stadig er lidt uafklaret om AuZtralia.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse november 2018

Post by Goblen »

Måneden var god med 23 spil spillet. Flest spil er Men at Work og The Quacks of Quedlinburg. Det sidste kandiderer til månedens oplevelse for det er faktisk et rigtig godt bag building spil, med et super sjovt tema. Twilight Struggle som jeg endelig fik spillet helt igennem (med Gunness - og tak for det) kandiderer også, da det var klart det bedste spil - men det er ingen af dem der løber med titlen. Det gør Harry Potter: Hogwarts Battle. Spiller det med familien og det er bare enormt hyggeligt.

Der var ingen negative oplevelser, og min egen lille Køng Con #3 betød jeg fik prøvet flere titler jeg gerne ville prøve, Ethnos og Reef to af dem. Begge rigtigt gode spil.

Der var ingen skuffelser overhovedet. Fed spillemåned fordelt på nedenstående spil.

Men At Work - 4
The Quacks of Quedlinburg- 4
Harry Potter: Hogwarts Battle - 3
BANG! The Dice Game - 2
Arboretum - 1
Bunny Kingdom - 1
Captains of the Gulf - 1
Coimbra - 1
Ethnos - 1
NMBR 9 - 1
Reef - 1
Twilight Struggle - 1
Welcome To... - 1
Yardmaster - 1
Post Reply