Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Post by Gunness »

^WL er et af de spil (sammen med Nemesis), som jeg håber at få prøvet til årets Djengis. Meningerne om det lader til at være stærkt delte.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Post by Frouvne »

I aftes havde vi en kort spilaften. Men vi nåede da at få Wingspan på bordet. Det var første møde for mig. Et meget æstetisk spil hvor man skal opbygge fuglereservater. Dybden er måske ikke så stor, men til gengæld er det meget intuitivt og så fandt jeg det meget charmerende. Jeg ser i hvert tilfælde frem til at prøve det igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Post by Jens_Hoppe »

Vi spillede New Frontiers i går. Som forventet er det en skønsom blanding af elementer fra Puerto Rico og Race for the Galaxy (og da RftG jo var det oprindelige "Puerto Rico the Card Game", er New Frontiers nærmest en slags "Puerto Rico the Card Game the Board Game" :mrgreen: ). Mest minder det om RftG, bare uden alle kortene (men så til gengæld med en frygtelig bunke papbrikker), men spilforløbet og hele action selection-delen er taget direkte ud af Puerto Rico.

Som i RftG anskaffer spillerne sig worlds og developments, som giver forskellige powers, giver mulighed for at producere varer, og giver points til sidst. Alle developments ligger frit fremme, mens worlds trækkes fra en pose, når explore-actionen vælges.


Vi nåede at spille tre spil på en overkommelig aften, og det alene er et stort plus i min bog. Ikke alene var spillet altså hurtigt at spille, det var også sjovt, og virkede ret balanceret; vi så i hvert fald en række forskellige strategier være konkurrencedygtige.

For mig er New Frontiers nok toppen af pyramiden i hele Puerto Rico / Race for the Galaxy / Roll for the Galaxy / Jump Drive økosystemet. Det afspejler selvfølgelig nok også det faktum, at jeg generelt foretrækker brætspil frem for kortspil, men min konklusion må være at give New Frontiers en stor anbefaling. 8/10
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Post by digter »

Er det de samme developments der ligger fremme i hvert spil? Er det forskelligt fra spil til spil? Dukker der nye op i løbet af spillet?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Post by Frouvne »

Nogle af dem er dobbeltsidede. De er synlige fra spillets start.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2019

Post by Gunness »

Folk er begyndt at modtage det nye Claustrophobia i øst og vest - en af mine kolleger har også fået sit eksemplar, så som optakt til at teste hans støvede jeg min gamle udgave af (den er ikke blevet spillet siden 2013 :oops: ). Min kone og jeg tog en spil i går. Taktikken lå liiidt langt væk, må jeg indrømme, og det lidt dårligt organiserede regelhæfte hjalp ikke. Men efter et par runder gled det uden problemer, og som menneskespiller trak jeg et langsomt, men sikkert nederlag hjem ;) Det skal helt sikkert prøves igen inden længe, og så ser jeg selvfølgelig frem til at prøve 1643-udgaven.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply