Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Det er ikke supermange spil jeg har købt de seneste måneder. Jeg modtog dog mit forudbestilte eksemplar af Verdun 1916: Steel Inferno (1. verdenskrig-spil, med illustrationer af Tardi).

Og Allans entusiasme gjorde også, at jeg måtte have et eksemplar af Imperial Struggle, så det har jeg nu. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

^Normalt er jeg ikke specielt interesseret i krigsspil, men altså... Tardi :) Gad vide, om illustrationerne er taget fra hans 1VK-tegneserie Fandens Til Krig?
Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote: Mon Aug 10, 2020 9:56 pm ^Normalt er jeg ikke specielt interesseret i krigsspil, men altså... Tardi :) Gad vide, om illustrationerne er taget fra hans 1VK-tegneserie Fandens Til Krig?
Jeg ved faktisk ikke om det er nyt artwork, eller genbrugte billeder...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote: Tue Aug 11, 2020 11:44 am
Gunness wrote: Mon Aug 10, 2020 9:56 pm ^Normalt er jeg ikke specielt interesseret i krigsspil, men altså... Tardi :) Gad vide, om illustrationerne er taget fra hans 1VK-tegneserie Fandens Til Krig?
Jeg ved faktisk ikke om det er nyt artwork, eller genbrugte billeder...
Imens Kickstarter-kampagnen løb mener jeg at have læst, at der var tale om illustrationer hentet fra et arkiv. Jeg var meget fristet af spillet ... men primært grundet illustrationerne. Selve spillet syntes jeg det var meget svært at blive klogere på ud fra de oplysninger, der var tilgængelige.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Som jeg beskrev andetsteds, så lod jeg mig inspirere af en video, der gjorde opmærksom på at nogle forretninger i disse dage er ekstra udfordrede. Så jeg smed et af mine nytårsforsæt ud, og lavede nogle indkøb. Målrettede indkøb i butikker jeg gerne ser overleve. Så jeg bevægede mig for en gangs skyld væk fra de gænge webshops, og købte ind hos forhandlere der (også) har en fysisk butik. Til det formål udså jeg mig Fantask og Boardgameguru.

Det blev dels til indkøb af nogle gamle kendinge, som før har været i min samling, men som eksempelvis er blevet foræret væk til folk der godt kunne lide spillene, og jeg tænkte at de nok havde udtjent sin tid i min samling. Så det blev til gen-erhvervelser af spil som For Sale, Just One og Timeline. Af nye titler blev det til Azul: Summer Pavilion, Between Two Cities, Fallout Shelter, Rurik: Dawn of Kiev, Traders of the Air, Empyreal: Spells & Steam samt et par udvidelser til Pitchcar og en box insert til Everdell plus udvidelser.
Dertil har jeg også været på brugtmarkedet for at købe et par spil. Det blev til Skytear og Iwari.

Iwari og Traders of the Air kan også betragtes som generhvervelser, da begge spil er reimplementeringer af gamle kendinge.

Nu må der vist nogle andre end mig ind over. Ellers går det bare galt. Når det hele lander, kan det være jeg ender med at blæse mit andet nytårsforsæt omkuld. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg har forudbestilt et par titler hos min 'lokale' pusher - Gunzone. Det betyder, at på et tidspunkt, så kommer 6 Castles og Garum til afhentning, sammen med Troyes Dice, når den kommer op på siden.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

I går hentede jeg et brugt eksemplar af On the Origin of Species (spillet 1 gang), og i dag dukkede Forgotten Waters op. Jeg har store forventninger til sidstnævnte, der har fået virkeligt flotte anmeldelser og også ser rigtig sjovt ud.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Så lykkedes det mig at få fingre i Triumvirate, så min gamle købsannonce:

http://www.germangames.dk/forum/viewtop ... ate#p99950

kan stedes til hvile :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Har netop hentet et meget lidt brugt eksemplar af Aftermath, som jeg har en blåøjet forventning om at kunne lokke familien til. Heldet følger de tossede.

Og så kom London 2nd edition - 200 kr inkl porto fra Amazon var svært at sige nej til.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

For et par dage siden landede Red Outpost, og i dag kunne jeg hente mit eksemplar af Viscounts of the West Kingdom. Ham, der stod for KS-samkøbet, havde også uåbnede kopier af Empires of the Void II og Altiplano stående til yderst rimelige priser, så dem tog jeg med.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Så kom Etherfields Board Game, der nok er det spil, jeg har ventet mest spændt på og Wingspan: Oceania Expansion, som jeg til gengæld glæder mig meget til, da jeg har stor tillid til de nye mekanismer ... selvom Europe-udvidelsen var en skuffelse for mig.

De seneste dage er også Pax Pamir Reprint og den nyeste udvidelse til Detective: City of Angels dukket op.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg har sør'me også modtaget Pax Pamir.
@Frouvne: Jeg kiggede kort på udvidelsen til Detective, men da jeg ikke rigtig havde fået spillet grundspillet endnu, sprang jeg over. Hvor meget har du fået spillet det?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sun Nov 15, 2020 8:50 pm[...] @Frouvne: Jeg kiggede kort på udvidelsen til Detective, men da jeg ikke rigtig havde fået spillet grundspillet endnu, sprang jeg over. Hvor meget har du fået spillet det?
... et ubehageligt spørgsmål! :wink: Jeg har heller ikke fået det spillet endnu og dermed et uspillet grundspil og to lige så uspillede udvidelser. :roll: Men de gode intentioner om at få det spillet, er der masser af!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

:lol: Det med de gode intentioner kender jeg godt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Modtog i går Fort og Cartographers, købt brugt til en meget rimelig pris.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply