Nytårsfortsæt for 2018

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Brugeravatar
BlueSwan
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Nytårsfortsæt for 2018

Indlægaf BlueSwan » man apr 02, 2018 1:16 pm

Er kommet i mål med #4, men resten ser det skidt ud med. Er nu længere fra #1 end da året startede. :lol:
Sidst spillet:
Billede
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan

Brugeravatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf Stony » man apr 30, 2018 10:22 am

Jeg laver lige en justering mere i min 10x10. Jeg bliver nødt til lige at smide Star Trek : Frontiers ind, for at give mig selv en lille gulerod til at komme i gang med det. Det er en re-implementering af Mage Knight, som skulle fungere bedst med 1-2 spillere, så jeg tænker det som en oplagt kandidat til at prøve et par gange bare for mig selv.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
BlueSwan
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Kontakt:

Indlægaf BlueSwan » man apr 30, 2018 4:06 pm

Stony skrev:Jeg laver lige en justering mere i min 10x10. Jeg bliver nødt til lige at smide Star Trek : Frontiers ind, for at give mig selv en lille gulerod til at komme i gang med det. Det er en re-implementering af Mage Knight, som skulle fungere bedst med 1-2 spillere, så jeg tænker det som en oplagt kandidat til at prøve et par gange bare for mig selv.

Spørger du mig er det og Mage Knight udprægede solospil - endda de bedste på markedet.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass, Twilight Struggle, Diplomacy, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam
Geografisk sted: 2900
Kontakt:

Indlægaf Frouvne » tirs maj 01, 2018 1:35 pm

April bød kun på to spil Mythic Battles: Pantheon fra min udfordring, så det begynder så småt at stramme til. På papiret har jeg spillet en tredjedel af de spil, der skal spilles, men der venter nok også nogle af dem, der er sværest at få gennemført. Jeg tror, at jeg vil tillade mig at udskifte Conan, da der endnu ikke er kommet gang i at få spillet det i år og det kræver at vi er nogle stykker, der er beredt på at mødes en fire-fem gange. Det er desværre nok ikke realistisk. Endnu ved jeg ikke, hvad der skal sættes i stedet, så jeg afventer lidt endnu...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The 7th Continent
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - After the Virus
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Codenames Duet
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Conan
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mmm!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mythic Battles: Pantheon
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Snowdonia
frouvne, administrator

Billede

Brugeravatar
BlueSwan
500+ indlæg
500+ indlæg
Kontakt:

Indlægaf BlueSwan » tirs maj 01, 2018 2:09 pm

Frouvne skrev:April bød kun på to spil Mythic Battles: Pantheon fra min udfordring, så det begynder så småt at stramme til. På papiret har jeg spillet en tredjedel af de spil, der skal spilles, men der venter nok også nogle af dem, der er sværest at få gennemført. Jeg tror, at jeg vil tillade mig at udskifte Conan, da der endnu ikke er kommet gang i at få spillet det i år og det kræver at vi er nogle stykker, der er beredt på at mødes en fire-fem gange. Det er desværre nok ikke realistisk. Endnu ved jeg ikke, hvad der skal sættes i stedet, så jeg afventer lidt endnu...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The 7th Continent
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - After the Virus
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Codenames Duet
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Conan
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Gaia Project
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Innovation
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mmm!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Mythic Battles: Pantheon
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - The Ravens of Thri Sahashri
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ - Snowdonia

Hvis du vælger at spille 7th continent solo så klarer du nemt de 10 sessioner!
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
BlueSwan
500+ indlæg
500+ indlæg
Kontakt:

Indlægaf BlueSwan » tirs maj 01, 2018 2:10 pm

Jeg har nu klaret #1 - at jeg kun må mangle at have spillet 15 spil fra BGG's top 100. Men nu har jeg fået blod på tanden. Satser nu på at komme ned på kun at mangle 10 inden året er omme.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Indlægaf Stony » ons maj 16, 2018 8:37 am

Så kom jeg i mål med det tredje spil i min 10x10, og det fjerde er der næsten også. 54% færdig. Og for en gang skyld ser mit andet nytårsforsæt også ud til at have en chance.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
BlueSwan
500+ indlæg
500+ indlæg
Kontakt:

Indlægaf BlueSwan » man jul 02, 2018 7:38 pm

Halvvejs gennem året, så tid til et checkup!

BlueSwan skrev:1) Lige siden jeg startede i hobbyen for 5 år siden har jeg haft en idé om at jeg gerne ville prøve alle spillene på BGG’s top 100. Lige pt mangler jeg 19. De fleste af dem jeg mangler er ikke sådan lige at få prøvet så jeg sætter det mål at jeg kun må mangle 15 når året slutter. Det burde vel være opnåeligt, også selvom der hele tiden kommer nye titler til top 100.

Den er klaret! Med pæn afstand endda. Nede på kun at mangle 11 titler. Så selvom der givetvis vil komme nye spil ind i top 100 inden året er omme føler jeg mig sikker på at denne vil nås! Håber iøvrigt på at Steen får sat Twilight Imperium 4 op, hvor jeg kan være med! :wink:

2) Jeg skal have prøvet Star Wars: Rebellion. Det duer ikke at der er et spil i top 10 på BGG som jeg ikke har prøvet.

Ikke klaret, men satser på at få det spillet med Rune indenfor de næste 2 måneder!

3) Jeg skal have malet figurerne fra grundspillet i Star Wars: Imperial Assault. Den er straks værre. Jeg er gået helt i stå med maling siden jeg færdiggjorde War Of The Ring for et lille års tid siden. Med en målrettet indsats burde det dog nok kunne lade sig gøre.

Nåede lidt i foråret. Tænker at der er en god chance for at nå det til efteråret. Får nok ikke malet her i sommerperioden med mindre vejret pludselig bliver elendigt.

4) Jeg vil gerne have færdigspillet en fuld kampagne i Star Wars: Imperial Assault. Vi er egentlig godt på vej i en lokal Helsinge gruppe, meeeen vi spiller sjældent og det kan godt være lidt svært at få på bordet. Jeg har nok været lidt for hård ved dem (jeg spiller Imperiet).

Jeps, den er klaret, vi blev færdige med kampagnen tidligere på året!

5) Jeg skal have samlet mindst de fire indledende survivors og løven fra Kingdom Death: Monster. Har aldrig samlet figurer før og er lidt nervøs ved projektet.

Er klaret!

6) Jeg skal have spillet følgende uspillede spil fra min samling:
- Mythic Battles: Pantheon
- Kingdom Death: Monster
- Millennium Blades
- Bohnanza
- Jaipur

Av. Mangler stadig Millennium Blades, Bohnanza og Jaipur. Burde kunne lade sig gøre, hvis jeg tager mig lidt sammen.

7) Skal have malet en af de store figurer fra Blood Rage. Også et projekt jeg er lidt nervøs ved.

Den er straks værre. Tvivler meget på at jeg når dette.

8) Skal have introduceret mine børn (eller i hvert fald min ældste datter) for mindst 3 ud af følgende 5 spil:
- Kingdom Builder
- Jaipur
- Castles Of Mad King Ludwig
- Splendor
- Africana

Den er heller ikke god, da jeg indtil videre ikke har introduceret dem for et eneste af disse spil! Men mon ikke det går alligevel. Der er god tid!

Så 3 klaret, 5 tilbageværende.
Senest rettet af BlueSwan man jul 02, 2018 7:41 pm, rettet i alt 1 gang.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Indlægaf Stony » tors jul 05, 2018 9:28 am

Midvejsstatus for årets nytårsforsæt er for mit vedkommende opløftende. Jeg tror faktisk jeg når helt i mål i år.

Ambitionen om at nedbringe mængden af uspillede spil er faktisk på præcis 50%. Det er ikke ensbetydende med at det er helt i mål, for jeg medregner jo også nye erhvervelser, og lur mig om ikke jeg kommer til at købe lidt mere i løbet af året. Især lige efter Essen plejer der at komme lidt pap ind ad døren. Men ambitionen er godt på vej til at komme i mål.

Min 10x10 kører også hæderligt. 61% fuldført. Mine to største bekymringer går på Concordia og Brass, og hvorvidt jeg når at få dem på bordet så mange gange. Men det virker absolut stadig opnåeligt.

#GameOn
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Geografisk sted: Lundby
Kontakt:

Indlægaf Goblen » tors jul 05, 2018 3:01 pm

Stony skrev:Midvejsstatus for årets nytårsforsæt er for mit vedkommende opløftende. Jeg tror faktisk jeg når helt i mål i år.

Ambitionen om at nedbringe mængden af uspillede spil er faktisk på præcis 50%. Det er ikke ensbetydende med at det er helt i mål, for jeg medregner jo også nye erhvervelser, og lur mig om ikke jeg kommer til at købe lidt mere i løbet af året. Især lige efter Essen plejer der at komme lidt pap ind ad døren. Men ambitionen er godt på vej til at komme i mål.

Min 10x10 kører også hæderligt. 61% fuldført. Mine to største bekymringer går på Concordia og Brass, og hvorvidt jeg når at få dem på bordet så mange gange. Men det virker absolut stadig opnåeligt.

#GameOn

Når vi mødes d. 25 august spiller jeg meget gerne Brass med dig Stony?

Tilbage til "Smalltalk"