Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I forbindelse med RubiCon blev vores familie begavet med følgende:

Lilli fik en flot 6. plads og valgte Mystery Express. Lea fik en 23. plads og valgte Hønen eller ægget?. Jeg fik en 24. plads og valgte WiseMan: Beyond Luck.

Nu er det jo ingen hemmelighed at jeg aldrig har været meget for quiz-spil, men nu må vi jo se med de to sidstnævnte.

Jeg har dog læst reglerne til begge, og jeg synes ikke helt at WiseMan kan holde den anden del af deres navn, for der er stadig enormt meget held inden for de forskellige kategorier af spørgsmål.

Lars
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Larsine wrote:WiseMan: Beyond Luck.
jeg synes ikke helt at WiseMan kan holde den anden del af deres navn, for der er stadig enormt meget held inden for de forskellige kategorier af spørgsmål.
Naturligvis. For på den anden af side af Held/Skæbne/Tilfældet findes der bare KAOS! :twisted:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I dag har jeg fået Fresco i en forsinket førdelsdagsgave af min søster og svoger. Forvenetningerne er at det skal spilles på onsdag!

Lars
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Til min glædelige overraskelse dukkede der et 7 Wonders op i dag - direkte fra de flinke fyre på Repos Productions!
Ikke at jeg har tid til at spille det inden jeg rejser i overmorgen, men jeg kan da annullere min reservation :D
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I forbindels med Viking-Con havde Eik købt noget hos Faraoes Cigarer, og fik derfor lov til at vælge en gave fra deres gavebord. Han valgte Lord of the Rings: Battlefields Expansion, som han efterfølgende gav til mig, for han huskede et eller andet om at jeg havde Ringenes Herre. Det har jeg også men jeg er desværre ikke særlig glad for spillet, og har forsøgt at slippe af med det ved flere lejligheder. Måske bliver det bedre med denne udviddelse.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by glorn »

Guldbrikken havde på facebook en konkurrence hvor man kunne vinde et af de deltagende spil.

og jeg var en af de heldige vindere.

jeg har valgt Wild West Express.
David.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Larna har også været så heldig at vinde i Guldbrikken konkurrence, så hun skal også vælge et spil til vores samling. Hun er ikke helt afklaret men foreløbig står valget mellem Creationary, Carcassonne: New World, Minotaurus, Ramses Pyramide, Terning Ligretto og Magilabyrinten.

Personligt håber jeg hun vælger Carcassonne: New World, men jeg prøver at lade være med at påvirke hende for meget.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

Vandt et eksemplar af Opus-Dei: Existence After Religion på Experimentariet i går - nu må vi så se, om jeg får samlet det op...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mikkel »

Thunderstone og Blue Moon, for mit vedkommene :)
Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Caniggia »

Triumvirate og The Lurker at the Threshold (Arkham Horror udvidelse)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Søndag mødtes jeg med en dealer, og fik mit eksemplar af Zooloretto - Octupus fra årets Essen messe.

I dag har jeg modtaget en pakke fra Infinity Games, men jeg har ikke bestilt noget, så jeg går ud fra at det er fra min Secret Santa. Ind til videre forbliver den uåbnet.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Stunke »

Det nye cosmic encounter. Fordi jeg havde fødselsdag i går.
Jeg har villet spille det spil siden Avalon Hill udgav det og nu sidder jeg med det mellem hænderne.

Hvis så bare der var nogen two-player regler der gav mening, så ville jeg ikke være til at skyde igennem.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I løbet af weekenden fik jeg første gættet at min Secret Santa kom fra Australien, hvilket betød at jeg måtte åbne en af gaverne. Min kone åbnede pakken, og trak Zooloretto - Rio Grande Games Expansion Pack #2 ud. Desværre har jeg allerede denne udvidelse, så nu har jeg den til salg eller bytte.

Dernæst lykkedes det mig at gætte at det var Neil Thomson aka. SoccerGeeks F.C. som var min Secret Santa, og jeg fik lov til at åbne endnu en pakke. Lisa trak Memoir '44: Tigers in the Snow ud af kassen. Så nu må jeg se at få spillet noget mere M44.

Nu er der kun en gave tilbage i kassen, men den skal vente til juleaften.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Oseali »

Efter ca 5 dage måtte jeg bukke under for presset med SS, han havde sendt en kasse med tre spil i, og til formiddag blev min kone træt af at høre på mig og fandt en af spillene frem, der var her tale om 51st state, som er et kort spil i en verden ala Fallout.. Fik spillet to spil med en kammerat (mod at jeg tog i IKEA senere) og er faktisk ret glad for det, og mange af de kritikere som er på BGG syntes jeg ikke helt passer, spillet er i mine øjne en 8/10 pt, men kan ændres på sigt, når jeg får 7 Wonders som jeg selv havde købt den anden dag, men som blev inddraget til julegave :shock:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

Oseali wrote:[...] Fik spillet to spil med en kammerat (mod at jeg tog i IKEA senere) [...]
Ouch! :shock: Du må virkelig have været spilhungrende!
frouvne, administrator

Image
Locked