Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Brichs wrote:Det må være et andet spil du tænker på. Nazgul-spillet fra Wizkids har været i handlen i månedsvis herhjemme.
Næh. Det er faktisk det samme - så vidt jeg kan se!
Måske har jeg hørt forkert, da jeg må erkende at jeg kun hørte efter med et halvt øre. Det er jo ikke ligefrem min genre. Faktisk gik jeg over til ham for at høre mere om de andre to nye spil, som kun var til stede som demoer: Den næste Quarrior-udvidelse, som heldigvis skulle kunne indeholde hele molevitten, og så et Lords of the Ring-spil baseret på Quarriors-mechanismen, men med et bræt. Det glæder jeg mig til!

Nu ved jeg så ikke rigtig hvorfor han 'pushede' spillet, men jeg klager ikke!
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Oseali »

Så er den første pakke i årets Secret Santa ankommet, den var fra min wargame en af slagsen, og indeholdt Combat Commander: Europe og Hornet Leader: Carrier Air Operations helt vildt overvældet over den kæmpe gave, det er virkelig nogle dyre spil som han har disket op med.

Hans navn står på invoicen, så skal lige have luret hvad jeg skal have sendt til ham, som minimum et julekort, da han bor i Brasilien er det nok ikke lige til at sende en kage med :-)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Oseali wrote:Hans navn står på invoicen, så skal lige have luret hvad jeg skal have sendt til ham, som minimum et julekort, da han bor i Brasilien er det nok ikke lige til at sende en kage med :-)
Derudover kommer der 60% told på alle varer der sendes til Barsilien, inkl. portoen. Jeg var BGG Secret Santa for en i Barsilien for nogle år siden, og det kostede. Han var dog glad for kun at skulle betale de 60%, da jeg jo betalte for resten.

Så vores moms & behandling er lige pludselig ikke så stor, set i den sammenhæng.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mads321 »

Derudover kommer der 60% told på alle varer der sendes til Barsilien, inkl. portoen. Jeg var BGG Secret Santa for en i Barsilien for nogle år siden, og det kostede. Han var dog glad for kun at skulle betale de 60%, da jeg jo betalte for resten.
Der er en minimumsgrænse på ca. $50 (varen + porto), som hvis man holder sig under den, ikke bliver fortoldet med de 60%

- Jeg har nemlig selv fået en fra Brasilien i Secret Santa i år, og det er i hvert fald det jeg er kommet frem til.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Mads321 wrote:
Derudover kommer der 60% told på alle varer der sendes til Barsilien, inkl. portoen. Jeg var BGG Secret Santa for en i Barsilien for nogle år siden, og det kostede. Han var dog glad for kun at skulle betale de 60%, da jeg jo betalte for resten.
Der er en minimumsgrænse på ca. $50 (varen + porto), som hvis man holder sig under den, ikke bliver fortoldet med de 60%

- Jeg har nemlig selv fået en fra Brasilien i Secret Santa i år, og det er i hvert fald det jeg er kommet frem til.
De $50 gælder kun såfremt du selv sender til ham. Hvis du f.eks. får sendt direkte fra en USiansk forhandler, ruger der altid 60% oven i:

http://boardgamegeek.com/geeklist/73279 ... tem1863004
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

Oseali wrote:Så er den første pakke i årets Secret Santa ankommet, den var fra min wargame en af slagsen, og indeholdt Combat Commander: Europe og Hornet Leader: Carrier Air Operations helt vildt overvældet over den kæmpe gave, det er virkelig nogle dyre spil som han har disket op med. [...]
Jeg er spændt på at høre, hvad du syntes om Hornet Leader: Carrier Air Operations. I disse dage bakser jeg med iPad-versionen af Phantom Leader, hvilket underholder mig rigtig meget uden at jeg i øvrigt klarer mig særlig godt (snarere det modsatte... :roll: ).
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Oseali »

Frouvne wrote:
Oseali wrote:Så er den første pakke i årets Secret Santa ankommet, den var fra min wargame en af slagsen, og indeholdt Combat Commander: Europe og Hornet Leader: Carrier Air Operations helt vildt overvældet over den kæmpe gave, det er virkelig nogle dyre spil som han har disket op med. [...]
Jeg er spændt på at høre, hvad du syntes om Hornet Leader: Carrier Air Operations. I disse dage bakser jeg med iPad-versionen af Phantom Leader, hvilket underholder mig rigtig meget uden at jeg i øvrigt klarer mig særlig godt (snarere det modsatte... :roll: ).
Er lige blevet færdige med reglerne her til aften, og de er ikke overdrevet komplicerede, men syntes der er nogle interessante valg undervejs i spillet, så det virker rigtig godt mht. ressource management, hvilket er en rigtig god ting. Mener at de to spil er rimelig ens, men dækker bare forskellige tidsperioder, syntes ihvertfald det er rimelig geeket med alle de forskellige typer missiler og bomber :-)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by digter »

Jeg har lige haft fødselsdag og jeg var ikke den eneste der blev glad for de nye brætspil:

Image

Image
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Gunness »

Sådan skal det være! Det er bare med at få introduceret den nye generation :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Fik min Secret Cthanta (RPGgeek) gave i går. Jeg blev nødt til at åbne den for at identificere om det var RPGgeek eller BGG.

Det var Runner's Companion og Rigger 3 Revised til Shadowrun, som begge manglede i min samling.
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Allan Jacobsen »

Runewars: Banners of War

Magic Booster Display (Return To Ravnica)

16 Magic Boosters (Innistrad)
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Caniggia »

Fik en pakke fra min Secret Santa i går. Jeg havde godt på fornemmelsen, hvad den indeholdte, og ganske rigtigt indeholdte den Mice & Mystics. Grunden til, at det var mit gæt, var, at vi havde udvekslet et par mails omkring at spille brætspil med børn. Den store dreng i familien er indtil videre i hvert fald vældig opstemt på at gå i gang med kampagnen.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mikkel »

Pakkede spændt (kunne sgu ikke vente til den 24!) den store papkasse op fra min Secret Santa og goddag til Dominion: Dark Ages! :twisted:

Tak, Secret Santa!!!!!

Han havde også sendt noget irsk budding og lidt chokolade med :D
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

maxell wrote:Pakkede spændt (kunne sgu ikke vente til den 24!) den store papkasse op fra min Secret Santa og goddag til Dominion: Dark Ages! :twisted:

Tak, Secret Santa!!!!!

Han havde også sendt noget irsk budding og lidt chokolade med :D
Siger bare til, hvis du mangler forsøgskaniner til Dark Ages, buddingen og også chokoladen :P
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mikkel »

Sir William wrote:
maxell wrote:Pakkede spændt (kunne sgu ikke vente til den 24!) den store papkasse op fra min Secret Santa og goddag til Dominion: Dark Ages! :twisted:

Tak, Secret Santa!!!!!

Han havde også sendt noget irsk budding og lidt chokolade med :D
Siger bare til, hvis du mangler forsøgskaniner til Dark Ages, buddingen og også chokoladen :P
Sir, jeg må desværre skuffe dig mht. chokoladen. Jeg kan ikke lade sådan noget ligge for lang tid (det er en sygdom jeg har :wink: ).
Men spillet kunne jeg nok godt bruge en forsøgskanin til! :D
Image
Locked