Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Jonezy »

Det ser sørme ud til, at jeg var heldig i en BGG contest! :) Jeg var med i den om Thebes og har så lige vundet et spil Kingdom Builder.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I går var jeg til Papskubbers 5 års fødselsdag, og gav et Puerto Rico (inkl. udvidelse) til byttebørsen. Da det endelig blev min tur til at vælge et spil, var der ikke mange interessante titler tilbage, og jeg valgte at tage Hexenflug, som nok skal afprøves et par gange før det flyver videre.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by JoelP »

Var også til Bastardcafé/Papskubberfødselsdag igår, og havde Battleship Galaxies og Convoy (Ignacy Trzewiczeks 2 mandsspil) med til bunken. Kæresten og mig gik derfra med Castle Panic og Mondo Sapiens (som blev spillet samme aften. Udemærkede familiespil, når nu den magiske labyrint og Serpents Tounge allerede var nuppet, da det blev min tur).

Nårh ja, og så fik jeg Tantive IV med hjem, håndleveret fra Boardgamer.dk. BNørj, en fed færge!! pew pew pew pew, så skal der leges stjernekrig
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Oseali »

Fik 10 års jubilæumsudgaven af ticket to ride af hustruen i tidlig fars dags gave, kom vist til at gætte hvad hun havde gang i, især da jeg selv hentede pakken der stod boardgamer på afsender :-)

Super flot udgave, men giver ikke mere end grundspillet gjorde, men det det er flot.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Stony »

Oseali wrote:Fik 10 års jubilæumsudgaven af ticket to ride af hustruen i tidlig fars dags gave, kom vist til at gætte hvad hun havde gang i, især da jeg selv hentede pakken der stod boardgamer på afsender :-)

Super flot udgave, men giver ikke mere end grundspillet gjorde, men det det er flot.
Joooooo lidt... Skulle der ikke også være 1910 udvidelsen med...?
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by netsapiens »

Stony wrote:
Oseali wrote:Fik 10 års jubilæumsudgaven af ticket to ride af hustruen i tidlig fars dags gave, kom vist til at gætte hvad hun havde gang i, især da jeg selv hentede pakken der stod boardgamer på afsender :-)

Super flot udgave, men giver ikke mere end grundspillet gjorde, men det det er flot.
Joooooo lidt... Skulle der ikke også være 1910 udvidelsen med...?
Det står der ihvertfald på kassen :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

Blev vækket af begge børn her til morgen i anledning af Fars Dag, hvor de gav mig Forbidden Desert og Ghooost!

Ser frem til at prøve begge og det gør resten af familien også.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Jeg blev også vækket af mine børn, men der var ingen spil. I stedet for havde de lave morgenmad: Te og cornflakes med cola og vingummi :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

Jeg kom til at spille Zooloretto Mini med Michael Schacht på www.boardgames-online.net, og jeg var fræk nok til at spørge om det talte med som at spille med designeren, og om man derved kunne få fingrene i Glücksschwein til Zooloretto. Et par dage senere landede svinet i min postkasse :-)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Kebab Shop til Istanbul, et tyndt kort vedlagt spielbox-magasinet.

Image
Desværre er kortet trykt på tyndt karton, men heldigvis er det let at implementere reglerne med den gamle Fontæne.
Jeg har lagt reglerne op på BGG.

Jeg nu limet kortet fast på bagsiden af Fountain-brikken.
Det betyder desværre, at den engelsksprogede side er dækket, men jeg kan godt leve med at skulle bruge "Brunnen"-siden i de få tilfælde hvor jeg ikke ønsker at spille med "Kebab Shop"-siden.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Ranzak er en PROMO character til Pathfinder-spillet Skull & Shackles og består af 4 kort: Personkortet, Character-kort, Role-kort samt et reklamekort der viser hvordan han kan bruges både i det nye spil samt i det gamle spil.

Ranzak
er kleptoman og kan stjæle kort fra lokaliteter og andre personer han står ved siden af. Det skal nok blive sjovt! :mrgreen:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Bedre sent end aldrig, men mine promokort til Lord of the Rings - The Two Towers Deck-Building kortspillet (Éowyn+startkort) dukkede op fra min forhandler.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

Fik et eksemplar af Quizmysteriet med hjem fra Rubicon. Har nysgerrigt holdt øje med det på baggrund af nogle fine anmeldelser og kombinationen af quiz og deduktionstema. Spændt på at se om det holder vand.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I forbindelse med Rubi-Con endte familien med at komme hjem med Serengeti, Crocodile Pool Party, Wanted: Igor, Hungry Higgs og Bananas dog i den polske udgave Szalone Małpy).
RasJer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 204
Joined: Tue Mar 27, 2012 9:05 am
Location: Slangerup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by RasJer »

I dag har jeg IKKE fået "Five Tribes" og "Lewis & Clark" som ellers er to spil jeg har meget høje forventninger til, da jeg tror de passer godt til min spilstil. De kom med posten i en stor papkasse og min hustru puttede dem så ind i skabet hvor de kan kede sig til det bliver min fødselsdag. Æv! Og så alligevel ikke... :-)
Locked