Anbefalinger søges: Situation Comedy

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:BBC er netop begyndt at genudsende hele Red Dwarf serien, som jeg personligt synes er hysterisk morsom.

Har du læst romanerne? Den første var fabelagtig og så faldt niveauet en del - efter min ydmyge mening. De blev dog ved at være fængende. Jeg har dog hørt, at tv-serien slet ikke kunne leve op til romanernes niveau og har af samme grund holdt mig fra dem. Men det er måske en fejl?! Hvis du har læst romanerne kunne det være interessant med et par sammenlignende overvejelser mellem tv-serien og romanerne. :)
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg vidste ikke der VAR romaner, så nej, dem har jeg ikke læst.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Jeg vidste ikke der VAR romaner, så nej, dem har jeg ikke læst.

Så er det bare om at komme i gang. Som sagt er den første rigtig god!

Grant Naylor: Red Dwarf

Den blev fulgt op af romanen Better than Life.

Grant Naylor er et forfatter-pseudonym, der dækker de to forfattere: Rob Grant og Doug Naylor. De har siden skrevet hver deres fortsættelse til historien:

Rob Grant: Backwards

Doug Naylor: Last Human
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

ang. tv serien vil jeg sige at hvis man er lykkeligt uvidende om bøgernes eksistens, så er det verdensklasse britisk kaos humor.
Holly: This an SOS distress call from the mining ship Red Dwarf. The crew are dead, killed by a radiation leak. The only survivors were Dave Lister who was in suspended animation at the time of the disaster and his pregnant cat who was safely sealed in the hold. Revived three million years later, Lister's only companions are a lifeform who evolved from his cat and Arnold Rimmer, a hologram simulation of one of the dead crew. We've got enough food to last three thousand years but we've only got one After Eight mint left and everyone's too polite to take it.
Rimmer: I used to be with the Samaritans.
Lister: I know. For one morning.
Rimmer: Well I couldn't take any more.
Lister: I don't blame you. You spoke to five people and they all committed suicide. I wouldn't mind but one was a wrong number. He only phoned up for the cricket scores.
klasse!
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Angående Red Dwarf er der p.t. en aktiv GeekList med citater fra serien:

http://boardgamegeek.com/geeklist/29299
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg skal netop til at kaste mig ud i en af de anbefalede serier, Battlestar Galactica, og kommer til at tænke på, at der var en der et andet sted nævnte to serier: Arrested Development og Malcolm in the Middle. Er der nogen, der kender dem og ved, om det er noget de også ville anbefale?
frouvne, administrator

Image
Dwarfen
Posts: 1
Joined: Thu Mar 20, 2008 10:36 am
Location: Roskilde

Post by Dwarfen »

Jamen så vil jeg da lige komme med et lille indspark, da jeg bruger meget(alt for meget) tid foran tv'et. Skulle der være gentagelser af tidligere forslag, så beklager jeg, da jeg for så vidt muligt, holder mig til serier du endnu ikke er blevet anbefalet.

Jeg har tildelt hver serie et antal "Gnæk" (1-5 hvor 5 er bedst). Dette er kun udtryk for min egen smag/type, og i og for sig ikke noget du skal vægte helt vildt meget. Det kan jo være vi har forskellig smag:o)

Indenfor sitcom/humor/comedy genren:


Animerede


- Robot chicken (3½ Gnæk)

- American dad (5 Gnæk)

- Family guy (4 Gnæk)

- Futurama (5 Gnæk)


Engelske


- 'Allo 'allo (3 Gnæk)

- Little Britain (3½ Gnæk)

- Swinging (3 Gnæk)


Danske


- Langt fra Las Vegas (3½ Gnæk)

- Klovn (4 Gnæk)

- Trio van Gogh (3 Gnæk)


Amerikanske


- Everybody loves Raymond (4 Gnæk)

- Kenny vs. Spenny (3 Gnæk)

- Scrubs (3 Gnæk)

- According to Jim (3½ Gnæk)

- The George Lopez Show (3½ Gnæk)

- Dharma and Greg (3 Gnæk)

- 3rd rock from the sun (4½ Gnæk)

- The King of Queens (3½ Gnæk)

- Two and a half men (3½ Gnæk)

- Trailer park boys (Canadisk så vidt jeg ved?!) (4 Gnæk)



Og så lige til sidst, bare fordi jeg er lidt Star Trek glad;o)


- Star Trek: The Next generation

- Star Trek: Voyager



Jamen det var så lige dem jeg kunne komme på, og som rent faktisk er værd at sidde og stene til.
Håber at det kan tjene til inspiration, og skulle du have spørgsmål til nogle af serierne, er du mere end velkommen til at spørge:o)

Mvh

Dwarfen


Ps. Band of Brothers er forresten også fed! War/Drama serie i 10 dele.
Jeg holder meget af børn...især når de er smørstegte;op
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Dejligt med mere inspiration. Der er en del af de nævnte titler, jeg aldrig er stødt på før, så det kan se ud som om, jeg er nødt til at researche lidt foran tv-skærmen! :wink:

Kenny vs. Spenny, som du nævner, er i øvrigt en sær størrelse, der forundrer mig en smule. På mange måder er det jo utrolig plat og pubertært, hvad de to herrer kan finde på - og alligevel så er jeg gang på gang endt med at sidde og se endnu et afsnit med dem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Wow, denne tråd har givet mig mange gode timers underholdning, når det alligevel ikke var tid til brætspil! :D

Jeg har netop afsluttet anden sæson af My Name is Earl, som jeg så godt nok syntes havde vanskeligt ved at leve op til første sæson. Til gengæld er jeg blevet indfanget i Battlestar Galactica - det tog et par forsøg, men da jeg først er blevet fanget og nu er gået i gang med anden sæson og har den tredje liggende, kan jeg godt se, at der ikke er nogen vej tilbage. Den skal ses! Lige nu har jeg så også seks sæsoner af Men Behaving Badly liggende her, som jeg er nødt til at kaste mig over, og da jeg uafhængigt af de anbefalinger, der er kommet i denne tråd, har fået at vide at jeg burde se serier som Heroes, Trailerpark Boys og Carnivale, kan jeg godt se, at der er underholdning til lang tid forude! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by qute »

Se serien "House"!
Den sjoveste længe :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

qute wrote:Se serien "House"!
Den sjoveste længe :D

Det skal jeg nok! :D Har lige fået et eksemplar af seriens tredje sæson ind ad døren, som egentlig var tænkt som en gave, men som nok ikke bliver anvendt som så. De to første sæsoner er jeg lige blevet tilbudt at låne... så det kan ske ganske snart.

Men nu er jeg jo lige begyndt på Men Behaving Badly i dag og er så småt ved at blive indlemmet i det univers, så der er lige 17 timers underholdning, jeg skal igennem først!
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by qute »

he he, altid godt med nogle serier i baghånden hvis man skulle komme til at kede sig
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Brichs »

Scrubs er klart en af mine yndlings sitcoms. Læger på et hospital, og så de mest gakkede indslag du længe kommer til at se.

Hvis du er til gys og glade dage, så er TV-serien Supernatural klart en af de bedste serier, jeg har set længe. 2 brødre leder efter deres far, der er professionel dæmon-jæger.

Heroes er en genial serie, i hvert fald første sæson. Anden sæson blev klippet af, før den kom ordenligt i gang, på grund af strejken i Hollywood. En flok folk opdager, at de har særlige evner, og skal lære at klare sig i en verden, der ikke vil kunne forstå dette.

Lost er min klart yndlignsserie. Et fly styrter ned på en tropeø. Folk ser godt ud, og alt virker okay, da et monster pludselig begynder at give lyd fra sig. Da de lokale begynder at dukke op, og mystiske ting foregår, er det klart, at det ikke er en helt normal ø...
Serien bliver tit betegnet som "far" til Heroes.

En sød, og sjov, serie finder man i Pushing Daisies. Ned, der lever af at lave tærter, har et skræmmende talent. hvis han rør ved en afdød person (eller dyr..) kommer de til live igen. Problemet er, at hvis han ikke rør dem igen (og derved slår dem ihjel) inden der er gået et minut, dør en anden - tilfældig - person i nærheden. Da Ned finder hans barndomskæreste afdød, vækker han hende til live, og kan ikke få sig selv til at slå hende ihjel igen.
Det lyder måske som en ulækker serie, og det kunne den også sagtens have været, hvis ikke det var for de dejlige primærfarver, og den generelle charme, alle medvirkende har fået indsprøjtet. Virkelig en feelgood-serie, der ikke er til at stikke i.

Without a Trace (Forsvundet sporløst) er en gennemført spændende serie, om FBI's "missings persons unit", der tager sig af alt fra børn, der stikker af, til kidnapninger og de ting der er værre (!). Jeg synes rigtig godt om serien, og hvis man kan ide CSI, så kan man nok også lide denne (og omvendt!).

5 Days To midnight er en mini-serie, der handler om en mand, der modtager en politi-mappe, der omhandler et mord. Hans eget, 5 dage inde i fremtiden. Serien handler om hans kamp, for at finde gerningsmanden før tid, så han kan undgå sit eget mord.

Prison Break, der handler om en uskyldig (eller er han?) mands flugtforsøg fra fængslet, hvor hans bror sidder på dødsgangen.

Stargate: SG-1 er også intet mindre end fantastisk Science fiction underholdning. Serien er en fortsættelse af filmen "Stargate", der også er intet mindre end genial. Det eneste problem med Stargate er, at hver sæson er pænt pebrede (800 danske kroner i de fleste butikker), men hvis man kan score den på tilbud fra Amazon eller fra australien, er den til at betale (hvs den IKKE bliver taget i tolden, that is). Se også Stargate: Atlantis, der er en søster-serie, der starter ved sæson 7 af SG-1.

Burn notice er en agent-serie, der også er fyldt med både humor og action. Hvis du tænker "James Bond", så kan du godt tænke om igen - tænk en mindre plat og mere humoristisk "Alias", og så er vi tættere på noget rigtigt. Serien handler om en agent, der pludselig ryger ud af systemet, og får en "burn Notice" - med andre ord, ingen vil hjælpe ham, alle vil slå ham ihjel.

Så er der selvfølgelig også de gode klassikkere som Gilmore Girls (fantastisk humor og drama), Greys Anatomy (En blanding af Gilmore og Scrubs, betegnes den som på internettet), Friends, Two & A Half Men (finder jeg også okay morsom), Futurama (se også de film, der kommer ud for tiden), American Dad!, Family Guy, CSI (ikke Miami eller New York). Jeg kunne blive ved, men vil give dig en chance for at spore nogle af disse ting op, før mine fingre brænder hul i mit arbejdstastatur.

Se forresten også: Carnivale, Twilight Zone, Twin Peaks, Babylon 5.
Ja, jeg er dårlig til at stoppe, når det gælder anbefaligner af tv-serier :-D
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by qute »

Tak. Lækkert at blive gjort opmærksom på en masse serier.

Hvis ikke jeg kan se en serie mens jeg spiller poker, keder jeg mig bare og spiller dårligt :D

Synes entourage er lidt kedelig. Den handler ikke om noget. Men jeg ser måske et par afsnit mere før jeg dropper den helt.

Men nu står den på mma :P
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Tak for de mange tips. Lige nu har jeg som sagt rigeligt at tage mig til på den front men det er rart at være forberedt til når der bliver behov for nye indslag! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply