Anbefalinger søges: Situation Comedy

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Myde »

Frouvne wrote:
digter wrote:Men det er måske netop pga. trådens oprindelse at GoT ikke er blevet nævnt så ofte? Desuden: Hvem kender IKKE til GoT? :)

Eller måske bare fordi Breaking Bad i den grad overskygger den!!! :wink:
breaking Bad er bare so over??!!?? :mrgreen:

(som i gammelt :wink: )
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by digter »

Frouvne wrote:
digter wrote:Men det er måske netop pga. trådens oprindelse at GoT ikke er blevet nævnt så ofte? Desuden: Hvem kender IKKE til GoT? :)

Eller måske bare fordi Breaking Bad i den grad overskygger den!!! :wink:

Men det har du sikkert ret i, digter. Og jeg skal nok forsøge mig med AGoT igen! Jeg er sikker på, at folk har ret i, at det er en fantastisk serie. Jeg har startet på den to gange uden at blive fænget, men nu har vi fået den på Blu-Ray og så må vi se om ikke det hjælper på oplevelsen, når den bliver smidt op på projektoren.
Altså, der vil vel altid være nogen der kan kan lide Game of Thrones. Jeg bryder mig f.eks. ikke om House of Cards selvom den er ret populær. Min pointe var nok mere, at det måske ikke er så relevant at nævne de helt store serier, da de fleste jo allerede kender til dem på et eller andet plan :)
Image
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Pejk »

Helle wrote:Måske ville jeg ikke kalde GoT for Comedy? Det er vist det som oprindeligt søges....
Der er nu på heller ikke på nogen måde! :D
Men som det også bliver nævnt troede jeg også at tråede havde udviklet sig, til en mere general anbefaling, om hvad der er, af spændene serier. Hvilket jeg sytes er super fedt.

Jeg faldt faktisk liger over det her opslag fra Geek & Sundry på facebook, efter at havde postet her.
http://geekandsundry.com/web-series-to- ... omes-back/
Hvor jeg fandt "H+: THE DIGITAL SERIES" på youtube, det er absolut heller ikke sitcom men jeg blev fanget fordi, det så spændende ud, det var nyt og anderledes format. Og så har jeg ikke set store selskaber lavde den slags gratis productioner før. Efter at havde set de fem første afsnit syntes jeg den ser interesant ud, men længenden på episoderne (5 min) kan godt gå hen og blive træls.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Da jeg for nyligt så seneste sæson af Veep, som jeg stadig syntes holder, kom jeg til at tænke på, at det er lang tid siden, der har været liv i denne tråd og der da må være sket noget i mellemtiden. Er der ikke det? Selv er jeg lige begyndt på a se Vice Principals på HBO, der viser Danny McBride i en rolle, der på en del områder får mig til at tænke på ham som Kenny Powers i Eastbound & Down. Efter de første par afsnit er jeg stadig godt underholdt, så jeg regner med at hænge ved i den takt, der dukker nye afsnit op på HBO.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Udenfor de vanlige græsgange, når det gælder søgning af serier (dvs. primært HBO og Netflix) faldt jeg over Horace and Pete, som Louis C.K. står bag og hvor han spiller overfor Steve Buscemi og i en birolle, der næsten er lige så stor som deres, finder man Alan Alda. Konceptet minder lidt om Sam's Bar, men der virker til at være væsentlig mere dybde i det, der sker i Horace and Pete.

Synopsis fra Wikipedia:
The series is set in a run-down bar called Horace and Pete's in Brooklyn, New York. The bar has been owned by the same family since 1916 and has been passed down through several generations, always with a Horace and a Pete in charge. The current owners are the 49-year-old Horace Wittel VIII and his 52-year-old cousin Pete. The bar is old fashioned and tradition bound; for example no mixed drinks are served and the only beer they sell is Budweiser on tap. Pricing is variable, depending on whether the customer is a regular or a hipster who is drinking there "ironically." For many years, the management has been watering down the drinks, even justifying it to themselves by saying their alcoholic regular customers would be dead by now if they were drinking full strength liquor.

While there is an overarching narrative concerning the relationships between the members of the family and the future of the bar, there are many stand-alone scenes which take place in the bar and do not advance the main plot. Episode 1, for example, features a debate on liberalism and conservatism between a minor character and two guest actors, while episode 2 features a disastrous Tinder date between two guest actors who have no connection with any of the other characters. A feature of the series was the frequent references to highly topical current events during the bar-room discussions. This was made possible by the very short time frames between the production and release of the episodes (less than a week). Other story lines appeared to take place over longer periods
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

På det sidste har jeg set Netflix's sommerhit Stranger Things, som er god og underholdende. Action, uhygge, glimrende skuespil (fra de fleste) og gennemsyret af den meget omtalte 80'er-vibe. Anbefalet!

Vi er også snart færdig med sæson 2 af Fargo, og selvom jeg ikke er rede til at sige, at den er bedre end første sæson, er den dog vældig underholdende. Også anbefalet! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 488 times
Been thanked: 524 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Gunness »

Sjovt - skulle selv til at skrive om Stranger Things :)
Jeg ved ikke, om det er for store forventninger efter den massive hype, men efter to afsnit er jeg i alt fald noget skuffet.
Den lovede Spielberg-stemning er lige ved at være der, men ødelægges igen og igen af pacingen - det virker som om serieskaberne er meget utålmodige eller bare bange for at kede.
Og hold da ferie, hvor Winona Ryder overspiller :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Sjovt - skulle selv til at skrive om Stranger Things :)
Jeg ved ikke, om det er for store forventninger efter den massive hype, men efter to afsnit er jeg i alt fald noget skuffet.
Den lovede Spielberg-stemning er lige ved at være der, men ødelægges igen og igen af pacingen - det virker som om serieskaberne er meget utålmodige eller bare bange for at kede.
Og hold da ferie, hvor Winona Ryder overspiller :D
Mht. WR tænkte jeg lidt det samme i starten, men jeg synes hun bliver bedre senere hen. :) Til gengæld rammer både David Harbour som politimanden og (især) Millie Brown som Eleven den lige i skabet.

Der er selvfølgelig mange scener der set isoleret virker Spielberg-agtige, men faktisk synes jeg ikke at serien som helhed gør det (og jeg havde heller ikke på forhånd nogen forventninger om at det skulle være tilfældet). Den har selvfølgelig en del af den samme uskyldighed; det at en gruppe skolebørn kan opklare det, de voksne ikke kan, f.eks., men ellers synes jeg i højere grad at gyser- og superhelte-elementerne fylder mere i den. Jeg føler ikke at det er en alvorlig historie, til trods for uhyggen.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[...] Vi er også snart færdig med sæson 2 af Fargo, og selvom jeg ikke er rede til at sige, at den er bedre end første sæson, er den dog vældig underholdende. Også anbefalet! :)
Jeg syntes første sæson var ualmindelig god. Af en eller anden grund blev jeg ikke rigtigt grebet af anden sæson og så kun de første afsnit. Da jeg ville vende tilbage til den, var den ikke længere på HBO. Hvor ser du den?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:[...] Vi er også snart færdig med sæson 2 af Fargo, og selvom jeg ikke er rede til at sige, at den er bedre end første sæson, er den dog vældig underholdende. Også anbefalet! :)
Jeg syntes første sæson var ualmindelig god. Af en eller anden grund blev jeg ikke rigtigt grebet af anden sæson og så kun de første afsnit. Da jeg ville vende tilbage til den, var den ikke længere på HBO. Hvor ser du den?
Jeg har den på DVD...

Nu er jeg så færdig med sæson 2, og jeg synes også den er supergod. Hvis den ikke helt kan hamle op med sæson 1, synes jeg primært det er fordi den mangler Billy Bob Thornton, som i den grad dominerede skuespillet i 1. sæson. Men 2. sæson er god på sine egne præmisser, og har også nogle rigtigt gode skuespilpræstationer, synes jeg.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply