Anbefalinger søges: Situation Comedy

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Allan, jeg kan se, at du er ret begejstret for Breaking Bad - hvor mange sæsoner har du set? Vi er lige startet på den (altså... vi har set ét afsnit :D), og det ser jo lovende ud, men pt. har jeg ingen anelse om, hvad vi skal forvente os af resten af sæsonen (og det er ikke nødvendigvis negativt - jeg er bare nysgerrig :)).
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Allan, jeg kan se, at du er ret begejstret for Breaking Bad - hvor mange sæsoner har du set? Vi er lige startet på den (altså... vi har set ét afsnit :D), og det ser jo lovende ud, men pt. har jeg ingen anelse om, hvad vi skal forvente os af resten af sæsonen (og det er ikke nødvendigvis negativt - jeg er bare nysgerrig :)).
Jeg har set de fire første sæsoner og i mine øjne blev den bare bedre og bedre. Absolut den bedste serie jeg har set i meget, meget lang tid! Så nu går jeg bare og venter på at den femte (og sidste!?) sæson bliver produceret. Det kan kun gå for langsomt!!!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Sir William »

I den nye sæson spille de "Settlers of Catan" i Big Bang Theory med et ganske sjovt ordspil.

http://www.youtube.com/watch?v=eEq-0inAWzk

Genial serie altså.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Hammeren wrote:[...] The Walking Dead er også en anbefaling værd, det er den serie der giver mig et zombie kick. :) [...]
Jeg har nu set den første sæson af denne serie, der godt nok kun består af seks afsnit, og på trods af at zombier som udgangspunkt ikke siger mig noget som helst, var jeg meget imponeret over serien. Bevares, der er ikke tale om Breaking Bad-nivea, men tiden skal jo fordrives indtil næste sæson af den er klar.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Sir William »

Det er ikke en rigtig serie, men det er humor og det kommer jævnligt.

Så jeg vil rette fokus på QI med Stephen Fry som vært og Alan Davies som fast deltager. Er flad af grin hver gang, der er nogle gode fortolkninger hver gang. Måske lidt lummer tone en gang i mellem, men synes det sker på en sjov måde.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Sir William wrote:Det er ikke en rigtig serie, men det er humor og det kommer jævnligt.

Så jeg vil rette fokus på QI med Stephen Fry som vært og Alan Davies som fast deltager. Er flad af grin hver gang, der er nogle gode fortolkninger hver gang. Måske lidt lummer tone en gang i mellem, men synes det sker på en sjov måde.
Åh ja, den har kørt i baggrunden de sidste par gange, jeg har besøgt min bror. Og samtidig med at de kan være rigtig morsomme, er de faktisk også meget vidende. Så det falder vel næsten i kategorien: Intelligent underholdning... hvis der findes en sådan kategori.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Mik »

Dog ikke mere vidende end at der er rigtig mange officielle undskyldninger pga. faktuelle fejl. Så tro ikke på alt hvad der der bliver sagt.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Sir William »

Det er trods alt primært komikere der sidder i panelet, og i enkelte afsnit knækker jeg sammen af grin.

De er dog også gode til at informere om, hvis de har lavet fejl. Ellers er der en vis form for information i det, f.eks. har jeg da aldrig tænkt over, at sætningen "Me Tarzan, You Jane" faktisk aldrig er blevet sagt i nogen af filmene eller andre "sætninger" som er dedikeret til kendte mennesker ikke oprindeligt kommer fra dem.

Men der kommer nu også nogle meget sjove fortolkninger af, hvad der er rigtigt og hvad der ikke er.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Mik »

Sir William wrote:Det er trods alt primært komikere der sidder i panelet, og i enkelte afsnit knækker jeg sammen af grin.
Det er ikke dem jeg tænker på. Der er en årsag til at ikke får (særlig mange) point for korrekte svar, men for "Quite Interesting" svar - og iøvrigt rigtig mange minuspoint for at komme med de mest oplagte svar.

Det er staben af redaktører som har udformet spørgsmålene, der ikke altid har helt ret i deres påstande.
Deltagerne får desuden en time til at søge på nettet efter svar på spørgsmålene, så om de kan svare korrekt er i og for irrelevant, de skal helst være underholdene.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

Der er ingen tvivl om at QI først og fremmest er et underholdningsprogram, og kun meget sekundært et traditionelt quizprogram.

At det så er helt fabelagtig god underholdning, er en anden sag... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Sir William »

Mik wrote: Det er ikke dem jeg tænker på. Der er en årsag til at ikke får (særlig mange) point for korrekte svar, men for "Quite Interesting" svar - og iøvrigt rigtig mange minuspoint for at komme med de mest oplagte svar.

Det er staben af redaktører som har udformet spørgsmålene, der ikke altid har helt ret i deres påstande.
Deltagerne får desuden en time til at søge på nettet efter svar på spørgsmålene, så om de kan svare korrekt er i og for irrelevant, de skal helst være underholdene.
Har aldrig rigtig forstået deres pointsystem, men det går jeg nu ikke så meget op i. Bare jeg bliver underholdt og er blevet fan af Alan Davies især fordi at han ynder at svare "Blåhval" til de mere elementære problemer.

Men nogle gange når de har andre med - altså ikke komikere - så svarer de desværre rigtig uden at komme med en fantasifuld beretning.

I min terminologi er det underholdning med det lille tvist, at jeg også lærer lidt. Se der kunne en del danske programmer lære lidt :lol:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Mik »

Sir William wrote:Men nogle gange når de har andre med - altså ikke komikere - så svarer de desværre rigtig uden at komme med en fantasifuld beretning.
Faktisk er det netop ofte "de kedelige" som vinder - de får jo ingen minuspoint.
Men heldigvis er der jo en stor stab af faste deltagere. Min egen favorite er Bill Bayley, som jeg første gang stiftede bekendtskab med i verdens bedste komedieserie: Black Books.
I min terminologi er det underholdning med det lille tvist, at jeg også lærer lidt. Se der kunne en del danske programmer lære lidt.
Serien skal såmænd nok komme i en dansk udgave også. Svenskerne begynder på deres egen version til efteråret.

Og så er jeg iøvrigt snart træt af at gense de samme afsnit fra de første 3 serier, når man ved at de er nået til bogstav "J" i England. Hver serie sit bogstav.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Sir William »

Mik wrote:Serien skal såmænd nok komme i en dansk udgave også. Svenskerne begynder på deres egen version til efteråret.
Æv, lyder nu ikke særlig sjovt. Kan ikke forestille mig, at Casper Kristensen og de andre danske komikere, kan være sjov på samme måde.

Men er nu også mest til britisk humor mens dansk er sådan lidt mere krumme tæer agtigt.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Mik »

helt enig!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Så er Breaking Bad endelig kommet i gang med den sidste sæson - håber det har været ventetiden værd.

De seneste dage har jeg hygget med et par afsnit af serien Parks And Recreation, jeg faldt tilfældigt over. Det ser ganske lovende ud - men jeg er endnu ikke helt overbevist om, at den ikke hurtigt kunne gå hen og køre i samme rille. Endnu er jeg altså kun forsigtigt positiv.
frouvne, administrator

Image
Post Reply