Anbefalinger søges: Situation Comedy

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Frouvne wrote: De seneste dage har jeg hygget med et par afsnit af serien Parks And Recreation, jeg faldt tilfældigt over. Det ser ganske lovende ud - men jeg er endnu ikke helt overbevist om, at den ikke hurtigt kunne gå hen og køre i samme rille. Endnu er jeg altså kun forsigtigt positiv.
Indtil videre har den fået ret høj rating på IMDB :-)

Vi er gået i gang med Big Bang Theory (Sheldon er fantastisk!), og så ser jeg Misfits via dr.dk/NU - sjov men meget trippet serie.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Helle »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: De seneste dage har jeg hygget med et par afsnit af serien Parks And Recreation, jeg faldt tilfældigt over. Det ser ganske lovende ud - men jeg er endnu ikke helt overbevist om, at den ikke hurtigt kunne gå hen og køre i samme rille. Endnu er jeg altså kun forsigtigt positiv.
Indtil videre har den fået ret høj rating på IMDB :-)

Vi er gået i gang med Big Bang Theory (Sheldon er fantastisk!), og så ser jeg Misfits via dr.dk/NU - sjov men meget trippet serie.
Sheldon er lidt særpræget ... ville jeg snarere sige!
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Brichs »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: De seneste dage har jeg hygget med et par afsnit af serien Parks And Recreation, jeg faldt tilfældigt over. Det ser ganske lovende ud - men jeg er endnu ikke helt overbevist om, at den ikke hurtigt kunne gå hen og køre i samme rille. Endnu er jeg altså kun forsigtigt positiv.
Indtil videre har den fået ret høj rating på IMDB :-)

Vi er gået i gang med Big Bang Theory (Sheldon er fantastisk!), og så ser jeg Misfits via dr.dk/NU - sjov men meget trippet serie.
Konen og jeg er netop blevet færdige med sæson 3 af Misfits. Tænk (første sæson af) Heroes møder socialt drama. Ret fantastisk serie - jeg glæder mig i hvert fald til at se mere, når sæson 4 kommer.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Det kan da være, jeg skal se et par afsnit af Misfits. Jeg så det første afsnit for laaang tid siden og min fornemmelse var, at den virkede meget lav-budget agtig. Men det kan da sagtens tænkes, at oplevelsen vokser, hvis den får en chance mere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Det kan da være, jeg skal se et par afsnit af Misfits. Jeg så det første afsnit for laaang tid siden og min fornemmelse var, at den virkede meget lav-budget agtig. Men det kan da sagtens tænkes, at oplevelsen vokser, hvis den får en chance mere.
Det er også en ret særpræget stil, men jeg endte alligevel med at holde af personerne, selvom flere af dem er ret øretæveindbydende.
Brichs wrote: Konen og jeg er netop blevet færdige med sæson 3 af Misfits. Tænk (første sæson af) Heroes møder socialt drama. Ret fantastisk serie - jeg glæder mig i hvert fald til at se mere, når sæson 4 kommer.
Jeg håber bare ikke, at Misfits ender lige så elendigt som Heroes - den serie fik jeg aldrig set færdig - gik helt kold i starten af sæson tre og opgav serien :(
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Larsine »

Det bedste ved Misfits er jo netop at den er engelsk frem for amerikansk.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

Jeg er vist det meste af et årti fra at være med på noderne, men jeg er i øjeblikket i gang med at se LOST, hvor jeg er nået gennem det meste af tredie sæson. Jeg har ellers undgået serien i lang tid, udfra en forventning om at det ville være en træls omgang amerikanisk hovedløs action, men jeg kan nu kun være glad over at jeg endelig tog mig sammen til at give den en chance. For den er den ondtenhyleme god!

I de sæsoner jeg har set indtil nu, har serien været god til at forny sig: Sæsonerne er markant forskellige, med udskiftning i persongalleriet, og i de centrale plots, så den frygtede "tomgangs-fornemmelse", som jeg ellers godt synes amerikanske serier kan forfalde til (og som man især kunne frygte at denne serie ville lide af, da den baserer sig i så høj grad på suspense), er der ikke meget af her: Der er fokus på den centrale handling, og selvom der også gives plads til bipersonerne (som endda en gang imellem får et dedikeret afsnit), er der aldrig langt til de centrale problemstillinger. Serien bygger selvfølgelig sin suspense på de hemmeligheder man som seer sidder og venter på afsløringen af, men jeg synes den balancerer fint mellem at holde på dem, og alligevel afsløre nok til at man synes der sker noget.

Og da der ligefrem sker noget i serien, gør det jo ikke noget at den er så lang som den er - tværtimod! Jeg regner i hvert fald med at den står på LOST det meste af efteråret også... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Gunness »

Så fik jeg set lidt Big Bang Theory, og det var en mellemstor skuffelse. Temaet burde kunne bruges til andet og mere end de sædvanlige "set på 300 meters afstand"-punchlines, serveret fra en sofa og med dåselatter. Men det er jo fint nok at få afklaret, at det ikke er det, man skal bruge sin sparsomme serietid på :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Jeg er vist det meste af et årti fra at være med på noderne, men jeg er i øjeblikket i gang med at se LOST, hvor jeg er nået gennem det meste af tredie sæson. Jeg har ellers undgået serien i lang tid, udfra en forventning om at det ville være en træls omgang amerikanisk hovedløs action, men jeg kan nu kun være glad over at jeg endelig tog mig sammen til at give den en chance. For den er den ondtenhyleme god!
Den er nemlig rigtig god til at forny sig selv. Jeg var ret vild med de fire første sæsoner. Sæson havde et noget mere ujævnt trav, ligesom sjette sæson også skulle til at forklare en helt masse, fordi serien sluttede.
Gunness wrote:Så fik jeg set lidt Big Bang Theory, og det var en mellemstor skuffelse. Temaet burde kunne bruges til andet og mere end de sædvanlige "set på 300 meters afstand"-punchlines, serveret fra en sofa og med dåselatter. Men det er jo fint nok at få afklaret, at det ikke er det, man skal bruge sin sparsomme serietid på :)
Hvor langt nåede du i første sæson? Man skal et stykke ind i serien, før den bliver sjov. Den første tredjedel/halvdel er lidt tung og sløv, men derefter bliver den sjovere. Vi er i gang med tredje sæson pt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Jeg håber bare ikke, at Misfits ender lige så elendigt som Heroes - den serie fik jeg aldrig set færdig - gik helt kold i starten af sæson tre og opgav serien :(
Den stod jeg også af på nogenlunde samme sted. Det var rigtig ærgerligt, for det virkede som om, der var stort potentiale.

Gik for nyligt i gang med Wilfred mest af alt af nysgerrighed for at se hvordan Elijah Wood kunne gøre sig i en anden rolle. På trods af det lidt bizarre udgangspunkt (Fra IMDB: "The story of a manic depressive man who inexplicably is the only one who can see his neighbor's dog as full grown man in a dog suit.") fungerer serien rigtig fint og er faktisk ganske sjov. Så jeg hænger på lidt endnu.

Så i øvrigt også første afsnit af dramaserien Sons of Anarchy forleden og den bliver jeg da også nødt til at se lidt videre i for at bedømme om den er så god, som det umiddelbart ser ud som om den er.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Så i øvrigt også første afsnit af dramaserien Sons of Anarchy forleden og den bliver jeg da også nødt til at se lidt videre i for at bedømme om den er så god, som det umiddelbart ser ud som om den er.
Den har jeg hørt godt om, og den har længe stået på min 'den overvejer jeg at se'-liste. Lige nu er vi dog godt i gang med Black Books, og derefter går vi nok i gang med The Wire. Det afhænger dog af, hvornår HBO tager sig sammen og starter op i DK.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Så i øvrigt også første afsnit af dramaserien Sons of Anarchy forleden og den bliver jeg da også nødt til at se lidt videre i for at bedømme om den er så god, som det umiddelbart ser ud som om den er.
Den har jeg hørt godt om, og den har længe stået på min 'den overvejer jeg at se'-liste. Lige nu er vi dog godt i gang med Black Books, og derefter går vi nok i gang med The Wire. Det afhænger dog af, hvornår HBO tager sig sammen og starter op i DK.
Åh ja, der er så meget, man skal nå. Black Books så jeg med fornøjelse omend der er mange andre engelske serier, jeg har holdt mere af. The Wire er jeg aldrig lykkedes med at komme ordentligt i gang med, men førstehåndsindtrykkene - for jeg har prøvet et par gange - har været så positive, at jeg helt sikkert vender tilbage og forsøger igen på et senere tidspunkt.
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Rune Petersen »

Jeg hang stædigt på Sons of Anarchy i 4 sæsoner og har nu droppet den. Det er en enormt frustrerende serie som har glimtvise gode idéer men den bliver alt for gennemskuelig med tiden. De to første sæsoner var dog ganske gode.

The Wire og forgængeren The Corner er ekstremt seværdige. David Simon har desuden lavet andre fænomenale serier for HBO, Generation Kill samt Treme. Sidstnævnte er dog ingenlunde en krimi men det er bundsolidt og underfundigt drama og jeg kan simpelthen ikke få nok. Desværre slutter den efter 4. sæson som kommer til næste år.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by netsapiens »

Jeg er gået igang med 2. sæson af Suits, og finder den mægtig underholdende.
Den har sine problemer, blandt andet har forfatterne meget lidt fantasi når det drejer sig om forløsning af problemstillinger, og generel karakterudvikling.
Men det er et advokat drama, hvor langt mere foregår mellem karaktererne end reelt i retsalene, og dialogen er ofte fremragende, og hurtig. Interaktionen (som dog sjældent udvikler sig markant) er spids og velskrevet og der er et par karakterer som er direkte vidunderlige.
Og netop som vi sad og begyndte at klynke over at det bare var mere af det samme hele tiden, så tog den lige fat i en ny retning.


Og hvis man kan lide mænd i jakkesæt og kvinder i høje hæle, så er den en visuel fryd :)


Image
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Inspireret af den megen snak om tv-serien House of Cards, som jeg aldrig blev grebet af, gik jeg på jagt efter serier med et politisk tema. Det førte mig til Veep med bl.a. Julia Louis-Dreyfus, som jeg har set et par afsnit af og som jeg nok holder fast i i hvert tilfælde nogle afsnit endnu, da den er ganske underholdende. Heldigvis stoppede min søgen ikke der og det førte mig til serien Alpha House med bl.a. John Goodman, hvori man følger en række republikanske senatorer, der lever under samme tag. En serie der viser virkelig fine takter i de få afsnit jeg endnu har nået at få set, men da den er skrevet af Garry Trudeau (ham med Doonesbury), kan jeg ikke forestille mig andet end, at jeg hænger ved!

Og så må jeg da også erkende at jeg er faldet for Lena Dunhams humor i Girls. Vi forsøger også sammen at få set The Mindy Project, som også har sine lyse øjeblikke, men vi er ikke rigtig blevet grebet af den.
frouvne, administrator

Image
Post Reply