Anbefalinger søges: Situation Comedy

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Og så må jeg da også erkende at jeg er faldet for Lena Dunhams humor i Girls. Vi forsøger også sammen at få set The Mindy Project, som også har sine lyse øjeblikke, men vi er ikke rigtig blevet grebet af den.
Se, det havde jeg ikke ventet :)
Jeg har set de to første sæsoner (først og fremmest for at få et solidt indtryk af, hvad serien gik ud på), men jeg må ærlig talt indrømme, at jeg ikke kan fordrage nogen af personerne i serien, og af samme grund har jeg ikke planer om at se tredje sæson.

I øjeblikket ser Jens og jeg Warehouse 13 - en hyggelig og underholdende serie med to Secret Service-agenter, der leder efter hemmelige artefakter, mens jeg er i gang med at Sons of Anarchy og Arvingerne (jojo, lidt dansk bliver det også til).
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

Jeg ser mest bare The Walking Dead, hvor anden halvdel af sæson 4 jo er i fuld gang... :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by netsapiens »

Hvordan man ikke kan blive fanget af House of Cards er et mysterium for mig. Men det er Paradise Hotel og Melodi Grand Prix jo også, så .. meh.. :)

Men er der ikke nogen der ser noget nyt SKÆGT... vi savner en reel sitcom hos os. Vi har rigeligt med spændings- og dramaserier, men Big Bang Theory har ligesom overlevet sig selv for halvanden sæson siden, og jeg synes ikke Parks & Recreation fangede mig.

Så hvis jeg vil have godt grin på, hvad skal jeg så tænde for?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by JoelP »

It's always sunny in philadelphia
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by APK »

netsapiens wrote:Hvordan man ikke kan blive fanget af House of Cards er et mysterium for mig. Men det er Paradise Hotel og Melodi Grand Prix jo også, så .. meh.. :)

Men er der ikke nogen der ser noget nyt SKÆGT... vi savner en reel sitcom hos os. Vi har rigeligt med spændings- og dramaserier, men Big Bang Theory har ligesom overlevet sig selv for halvanden sæson siden, og jeg synes ikke Parks & Recreation fangede mig.

Så hvis jeg vil have godt grin på, hvad skal jeg så tænde for?
Mit bedste bud på en klassisk lavpandet sitcom a la Venner eller Seinfeld er "How I met your mother". Det er ikke intellektuelt stimulerende, men det er sjovt og vel-lavet og desuden ligger der adskillige sæson'er på Netflix...
/APK
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Hvordan man ikke kan blive fanget af House of Cards er et mysterium for mig. Men det er Paradise Hotel og Melodi Grand Prix jo også, så .. meh.. :)
Jeg tillader mig at være lidt skuffet over første sæson. Den var slet ikke så ond, som jeg havde forventet, og Frankie-boy havde det alt for let i første halvdel (ingen spoilers om anden sæson - den har jeg ikke set endnu!).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Helle »

Andrea wrote:
netsapiens wrote:Hvordan man ikke kan blive fanget af House of Cards er et mysterium for mig. Men det er Paradise Hotel og Melodi Grand Prix jo også, så .. meh.. :)
Jeg tillader mig at være lidt skuffet over første sæson. Den var slet ikke så ond, som jeg havde forventet, og Frankie-boy havde det alt for let i første halvdel (ingen spoilers om anden sæson - den har jeg ikke set endnu!).
Ok ingen spoilers om indhold .... Jeg var ret vild med første sæson, men havde heller ingen forventninger ... Anden sæson var desværre ret skuffende og intetsigende for mig... Helt uforventeligt... Jeg havde virkelig set frem til den.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

For tiden stor-hygger jeg mig med tv-serien Fargo, der kører på HBO. Det er naturligvis ikke en sitcom, men den har bestemt sine morsomme øjeblikke kombineret med en skæv og intens fortælling. Absolut seværdig!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Pharmand »

Arrested Development og Parks and Recreation. Specielt sidstnævnte har et fantastisk persongalleri. Især Ron Swanson. Det er vist det tætteste, jeg kommer sitcom. Ellers ser jeg GoT og har netop færdiggjort True Detective. Føj, den var velspillet. Matthew McConaughey er genfødt.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Pharmand wrote:Arrested Development og Parks and Recreation. Specielt sidstnævnte har et fantastisk persongalleri. Især Ron Swanson. Det er vist det tætteste, jeg kommer sitcom. Ellers ser jeg GoT og har netop færdiggjort True Detective. Føj, den var velspillet. Matthew McConaughey er genfødt.
Matthew McConaughey var edder... øh søreme god i den serie!

Jeg skal snart i gang med anden sæson af Banshee.

Er der nogen, der har set Veep? Kan den anbefales?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by netsapiens »

Jeg har set to episoder af Veep, og den angiver helt klart gode toner. Jeg kan ikke sætte fingeren på hvad det er, for jeg gider normalt ikke den slags serier, men den der vil jeg gerne se mere af.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by 40crew »

Har lige set første sæson af Orphan Black som er på netflix. Den kan godt anbefales, det er måske ikke den bedste BBC producerede serie, men jeg synes generelt kvaliteten på BBC's krimi'er er meget høj. 2. sæson er godt i gang i amerika, men jeg ved ikke hvordan den kan blive set i danmark medmindre man besøger nogle lyssky sider. :roll:
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Da Senzai »

Orphan Black er alt for vild!

Jeg elsker den! Den er fremragende. Det er B-Scifi, når det er bedst! Den er så plat/ringe, men pissefed og godt lavet samtidigt.

Jeg elsker, at der er nogen, der har Pitchet Orphan-Black ideen til et tv-selskab, hvorefter, at der er nogen, der læser plottet og siger: Det lyder som en alletiders ide. Lad os gøre det!".

Den serie er så fantastisk, og jeg har flere gange været færdig af grin. Ikke fordi, at det er en komedie, men fordi, at der bliver smurt så tykt på! Helena´s accent er eminent! Art er også bare den gode Crime-fiction stereo-type, og der bare så mange klicheer, at scenerne skriver sig selv. Jeg elsker også bare, at de bliver ved med at så plot-threads over det hele.

Jeg vil ikke rigtigt skrive mere, da jeg ikke vil ødelægge den for andre, men, fuck den er god den serie!

Haha, Seriøst! Jeg elsker Orphan Black! Det burde ikke kunne lade sig gøre, men den serie bliver altså bare bedre og bedre, jo længere man kommer ind i den - og de plot-threads bliver bare lagt i lag på lag på lag på lag. og Alison Hendrix er en alt for fed figur!

Jeg tror aldrig jeg har været så underholdt af en serie, som jeg er af den her!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Larsine »

Da Senzai wrote:Alison Hendrix er en alt for fed figur!
Soccer Moms 4TW!
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Da Senzai »

Jeg følger stadig religiøst med i Orphan Black og jeg er godt nok overrasket over hvor meget brætspil´s produkt placement der er! I sæson to spillede de Runewars og her i sæson tre får de godt nok spillet meget Agricola!

Og det er ikke diskret på nogen måde. En af personerne spørger endda direkte om de skal spille Agricola og i en anden scene ser Shay et eksemplar af Runewars på hylden og udbryder noget a la "Runewars? Fedt, det spiller jeg også!"
Image
Post Reply