Fik du brætspil til jul?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Fik du brætspil til jul?

Post by Frouvne »

Det var åbenbart ikke så mange, der havde ønsket sig brætspil i år, når man læste tilbagemeldingerne i tråden Hvad ønsker du dig til jul?

Derfor kan man jo alligevel godt være blevet behageligt overrasket i aftes! :D Var der nogle, der var så heldige at blive begavet med brætspil?

Selv fik jeg to af slagsen, jeg ser meget frem til at prøve, selvom ingen af dem figurerede på min ønskeliste:
  • Volldampf af Martin Wallace
    Europe Engulfed fra GMT Games
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Til stor overraskelse, kunne jeg pakke et eksemplar af StarCraft ud. Mine svigerforældre kan bare det der med julegaver.
User avatar
Severin
The Incredibles
The Incredibles
Posts: 8
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Hellerup

Post by Severin »

Det blev til et enkelt spil Logik for begyndere i mandelgave - næsten uden snyd! :D
Sidst spillet
Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Post by ozimek »

Fik Antike, som jeg havde ønsket mig efter at have set det på "Board Games with Scott". (En amerikaner som laver videoanmeldelser af brætspil, og lægger dem ud på YouTube. Kan anbefales). :D

Derudover fik jeg et gavekort til A Game of Thrones, som var udsolgt på boardgamer.dk. :D

Så kommer bare det sædvanlige problem: At få tid til at spille... :roll:

/Jan
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Velkommen til Severin som forumskriver! :D
ozimek wrote: Så kommer bare det sædvanlige problem: At få tid til at spille...
... ja, hvis man kunne købe tid, så ville det helt sikkert ligge nr. 1 på listen over julegaver, folk køber til hinanden!

Jeg fik Ca$h'n'Gun$ af min Secret Santa, og så gav jeg Jens Filou. Af en veninde fik jeg bl.a. en træ-æske med to sæt spillekort i - jeg tror, det er en fin hentydning til, at hun og kæresten gerne vil spille Whist med os igen til næste år... ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Velkommen til Severin som forumskriver! :D [...]

Man kan selvfølgelig ikke udelukke, at det er med en smule ført hånd her i starten. Hvem der fører den, kan man måske få færten af, når man ser hans rang under brugernavnet... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Altså, jeg troede ikke, at jeg havde fået nogle brætspil, men i dag gik det op for mig, at det havde jeg vist alligevel ...

Øh, jeg er sikkert blevet indehaver af Ra.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 501 times
Been thanked: 554 times

Post by Gunness »

Min søde kone har begavet mig med Brass, som evt. skal luftes til vores 10-mands spilledag den 29.
Derudover har jeg begavet mig selv med Reef Encounter og Tempus, men selverhvervede julegaver hører vist i øvrigt ikke til her :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Andrea wrote:Velkommen til Severin som forumskriver! :D [...]

Man kan selvfølgelig ikke udelukke, at det er med en smule ført hånd her i starten. Hvem der fører den, kan man måske få færten af, når man ser hans rang under brugernavnet... :wink:
Gad vide om din søn skulle introduceres for emnet "Hvad har du spillet i dag" det kan han vel selv skrive - uden din førte hånd???????
DavidP
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 44
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:44 pm
Location: København
Contact:

Post by DavidP »

Min lillebror havde, uden nogen form for ønskeseddel herfra, købt Axis and Allies: Guadalcanal til mig i Tyskland. Nu ligger min fascination af A&A egentlig en del år tilbage, men synes faktisk denne udgave ser ganske interessant ud. Også fordi man kan spille den med "lukkede" træk, a la Diplomacy... Det skal bestemt prøves (byttes kan det af gode grunde ikke...)
andresen
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 42
Joined: Tue Dec 04, 2007 11:50 pm
Location: Smørum

Post by andresen »

Jeg fik hele tre spil i julegave. World of Warcraft, Through the Desert og King of Chicago. Nu skal jeg bare finde nogen, der gider spille dem med mig.. :roll:
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Post by Aratar »

Jeg fik lidt ved en tilfældighed Sid Meier's Civilization: The Card Game, fordi det var i en bundle med Civilization Cronicles, som inkluderer PC-spillet Civilization 1-3 m. udvidelser og 4 uden udvidelser :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

andresen wrote:Jeg fik hele tre spil i julegave. World of Warcraft, Through the Desert og King of Chicago. Nu skal jeg bare finde nogen, der gider spille dem med mig.. :roll:
Jeg introducerer gerne til Through the Desert på Stony-Con den 27. januar - hvis altså ikke Stony laver et eller andet vanvittigt hård krigsspils-program :wink: ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Aratar wrote:Jeg fik lidt ved en tilfældighed Sid Meier's Civilization: The Card Game, fordi det var i en bundle med Civilization Cronicles, som inkluderer PC-spillet Civilization 1-3 m. udvidelser og 4 uden udvidelser :)

Det kunne være interessant ved lejlighed at høre lidt mere om denne kortspilsudgave! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Af min Secret Santa fik jeg Giganten der Lüfte og Bang!

Af min kone fik jeg £40 (oeremaerket til spil) som i dag blev vekslet til Colosseum.

Af min mor fik jeg det samme spil som hun nu har givet mig gennem 41 aar, nemlig en bloed pakke.

Lars
Post Reply