The Dark Knight

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

The Dark Knight

Post by Gunness »

Nå, har alle fanboys m/k smidt deres brætspil ud til højre, så de kunne komme ind og se Nolans nyeste perle?
Der er nu ikke noget som en voksen mand i lak, læder og kevlar, der uddeler øretæver i sommervarmen.

Jeg fik set den i går og tror roligt jeg kan erklære, at sommerens bedste blokbuster hermed er landet :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: The Dark Knight

Post by Andrea »

Gunness wrote: Der er nu ikke noget som en voksen mand i lak, læder og kevlar, der uddeler øretæver i sommervarmen.
Mmmm.... Christian Bale... mmm... :P
Vi skal se den i aften, og uha hvor jeg glæder mig!
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: The Dark Knight

Post by netsapiens »

Hvem passer vores unger, så Lene og jeg kan komme afsted? :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: The Dark Knight

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Hvem passer vores unger, så Lene og jeg kan komme afsted? :)
... tag dem med - det er aldrig for tidligt med indoktrinering! :D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: The Dark Knight

Post by netsapiens »

eller for sent at traumatisere dem for livstid :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: The Dark Knight

Post by Gunness »

Ja, lad os bare sige, at filmen vist ikke er lige børneegnet hele vejen igennem. Men ungerne kan jo altid købe merchandiset ;)
Jeg ser frem til at høre, hvad I andre synes.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: The Dark Knight

Post by Andrea »

Aaarh - fed film - kan klart anbefales!
Og som anmelderne skriver, så er Jokeren helt forrygende. En af de fedeste skurkepræstationer, jeg længe har set! Selve fremstillingen er Batman er også rigtig interessant (især i forhold til mange andre superhelte), når hans gerninger ikke glorificeres på samme måde.

Der er kun to ting, jeg ikke er så tilfreds med:

1. Batmans stemme - fornuftigt nok at Bruce Wayne laver sin stemme om, men det lyder altså komisk...
2. SPOILER:
Det hurtige personlighedsskift hos Dent efter ulykken - det virker simpelthen for letkøbt og "nåja, det skal vi også lige have med". Og hvis det endelig skulle ha' været med, så skulle han ha' fået mere plads i filmen, så rollen kunne have nået at udvikle sig mere. Men på den anden side set... filmen var jo i forvejen knapt tre timer lang, så....
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: The Dark Knight

Post by larkin »

na na na na na na na na na na na na BATMANNNNNNN!!!!!

Jeg har lige set alle trailers fra filmen, og glæder mig helt vildt til at komme i biffen og se den. Den ser umiddelbar mere ond og kompromisløs ud ennd de forrige, hvilket for mig er toppen..... :twisted:

na na na na na na na na na na na na BATMANNNNNNNN!!!!!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: The Dark Knight

Post by Gunness »

Andrea wrote: Der er kun to ting, jeg ikke er så tilfreds med:

1. Batmans stemme - fornuftigt nok at Bruce Wayne laver sin stemme om, men det lyder altså komisk...
Hehe, jeg synes bare, det får ham til at lyde som en rigtig bad-ass ;)
Andrea wrote: 2. SPOILER:
Det hurtige personlighedsskift hos Dent efter ulykken - det virker simpelthen for letkøbt og "nåja, det skal vi også lige have med". Og hvis det endelig skulle ha' været med, så skulle han ha' fået mere plads i filmen, så rollen kunne have nået at udvikle sig mere. så....
Jeg synes faktisk, han får ganske meget tid til at udvikle sig - og jeg synes allerede tidligt i filmen, at man aner, at der nok er mere i Harvey Dent, end hans renskurede facade umiddelbart afslører
Men på den anden side set... filmen var jo i forvejen knapt tre timer lang
Filmens længde er så afgjort også min største anke mod den. Langt hen ad vejen er det jo stadig "bare" en (ganske vist forrygende) actionfilm, og de burde kunne holde sig på lidt over to timer.
Til gengæld er en af den store forcer, at den har prioriteret rigtige, gammeldags effekter frem for CGI. Den er sikkert besværligt og dyrt, men det ser fandme godt og troværdigt ud, ikke mindst sekvensen i Hong Kong. Modsat fx. Spider-Man 3, der mest ligner et PS3-spil. :?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply