Hvad er historien bag dit brugernavn?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Frouvne »

Når man skimmer ned ad listen over brugernavne, er der en hel del af dem, man tænker, der være en historie bag. Hvis det er muligt, syntes jeg, det kunne være interessant at blive indviet i nogle af dem! :)

Mit eget, frouvne, er i den kedelige - men informative - ende, da det er mit mellemnavn.

Hvad er historien bag dit brugernavn? :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by netsapiens »

Jeg skulle jo bruge noget, allerede dengang man talte sin båndbredde i baud og med fire cifre.. jeg valgte først Santa (Claus) men fandt jo hurtigt ud af at DET var da for populært.

Så tænkte jeg "menneske på nettet", næste evolutionære trin, og kom frem til "Homo Net", men den var ligesom lidt for åben for platte jokes, så jeg valgte den omvendte: "Net Sapiens", og trak den sammen.

Pudsigt nok gik der 10 år inden det navn dukkede op brugt af andre, og da var det til at stifte virksomhed. Jeg er stadig en smule ked af at jeg var for nærig til at reg. www.netsapiens.com.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Så tænkte jeg "menneske på nettet", næste evolutionære trin, og kom frem til "Homo Net", men den var ligesom lidt for åben for platte jokes, så jeg valgte den omvendte: "Net Sapiens", og trak den sammen.
Med den forklaring er netsapiens et ret coolt brugernavn. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Hvad er historien bag dit brugernavn? :D
Jeg fristes til at svare: "spørg min mor!" :D
Men jeg har såmænd blot valgt at bruge mit fornavn, så deeet...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Helle »

Andrea wrote:
Frouvne wrote:Hvad er historien bag dit brugernavn? :D
Jeg fristes til at svare: "spørg min mor!" :D
Men jeg har såmænd blot valgt at bruge mit fornavn, så deeet...
Ja, historien bag mit ... der er det vist min far, der skal spørges.... Men ellers samme meget meget kedelige historie...
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Brichs »

brichs... tjaa, det er mit efternavn. Så endnu en kedelig historie!
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by APK »

Mit brugernavn er naturligvis en hyldest til den store Alex P. Keaton (spillet af Michael J. Fox) fra Family Ties (eller Blomsterbørns Børn på dansk). Nuf' said.

APK
/APK
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Stony »

APK wrote:Mit brugernavn er naturligvis en hyldest til den store Alex P. Keaton (spillet af Michael J. Fox) fra Family Ties (eller Blomsterbørns Børn på dansk). Nuf' said.

APK
Now theres one I did NOT see coming...

Mit navn er bare en... for-engelsk-ning af mit eget navn Steen. Det blev introduceret i folkeskolen, da vi begyndte at få engelskundervisning, og har hængt fast siden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Jesper »

Jeg har valgt Jesper fordi - wait for it - jeg hedder Jesper
Stony wrote:
APK wrote:Mit brugernavn er naturligvis en hyldest til den store Alex P. Keaton (spillet af Michael J. Fox) fra Family Ties (eller Blomsterbørns Børn på dansk). Nuf' said.

APK
Now theres one I did NOT see coming...

Mit navn er bare en... for-engelsk-ning af mit eget navn Steen. Det blev introduceret i folkeskolen, da vi begyndte at få engelskundervisning, og har hængt fast siden.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Larsine »

Historien er sådan set lige ved at være 9 år gammel.

Vi havde to døtre, og min kone var gravid for tredie gang. Tidligt i graviditeten fik jeg overtalt mine døtre til at den lille ny skulle hedde Larsine hvis det blev en pige, men det syntes min kone altså ikke, og senere i graviditeten var der pludselig 3 der ikke syntes at Larsine var et passende pigenavn. Vi fandt så et andet pigenavn og et drengenavn. Men på vej til hospitalet midt mellem to veer, sagde min kone at hun havde fortrudt drengenavnet, da en del danskere (bl.a. min mor og far) havde problemer med at udtale det korrekt. Jeg tilbød at skifte til vores alternative drengenavn, hvis hun til gengæld også skiftede til Larsine på pigesiden. Vi tog en ekstra tur i rundkørslen, indtil der kom endnu en ve.

Det endte med at hun ikke turde tage chancen med Larsine, og kort tid efter blev Lilli født.

Da Larsine hermed var ledigt i vores familie, har jeg brugt det som brugernavn, da der sjældent er andre brugere der har dette.

Lars
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Tina »

Spændende historie - øm naj ikke rigtig
Tina er jo det jeg hedder!
:D :wink: :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Helle »

Allan, du bliver vist nødt til at spørge mere konkret, hvis du virkelig vil vide noget, om nogen ... jeg tror, at en del af de mere faste skribenter har VIRKELIG dårlig fantasi, når det kommer til valget af navne ... tihi
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Andrea »

Helle wrote:Allan, du bliver vist nødt til at spørge mere konkret, hvis du virkelig vil vide noget, om nogen ... jeg tror, at en del af de mere faste skribenter har VIRKELIG dårlig fantasi, når det kommer til valget af navne ... tihi
Nænej, vi er bare meget ærlige ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Frouvne »

Som udgangspunkt syntes jeg, at det er en rigtig god idé både at anvende sit almindelige navn eller dele af det som brugernavn og at anvende et billede af sig selv i sin avatar. Det af den simple grund at vi er et lokalt (så stort er vort land trods alt ikke) forum og derfor kan hænde at rende ind i hinanden ved diverse Con'er, private arrangementer osv. og så er det rart at have de detaljer på plads. Så derfor finder jeg ikke, at det er udtryk for ringe fantasi.

Til gengæld syntes jeg da, at det er rigtig interessant at høre historien bag de brugernavne, som man ikke lige kan gætte. Og der syntes jeg da allerede, at vi har fået et par gode historier. Og tak for dem! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad er historien bag dit brugernavn?

Post by Jens_Hoppe »

Og på fora som f.eks. Consimworld, er det dårlig tone at bruge andet end sit rigtige, fulde navn som brugernavn...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply