Butikker i Malmø :)

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Butikker i Malmø :)

Post by Gunness »

Nu har vi lige haft et andet godt emne om svenske spilbutikker, men for mange af os ligger Malmø mest lige for. Jeg har ikke kunnet google mig til nogen ordentlige butikker, men de findes vel?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Butikker i Malmø :)

Post by Mik »

Den nærmeste lå lige ved havnen (og den gamle centralstation). Men sidst jeg så den for nogle år siden var det stort set kun fantasy og computerspil de havde. Men den slags skifter jo med årene (og ejerne).
Om den stadig eksisterer husker jeg ikke, men den lå på Hamngatan, på venstre hånd lige før torvet, når man kom fra vandet.

Og så har jeg et rabatkort til en forretning, som ligger på den anden side af Store Torg - men jeg kan aldrig huske hvor, og den er sikkert også lukket nu :)

Nå, men en søgning på nettet vil nok være mere givtigt for dig - blot skal du huske at skrive på svensk 8)

Spel på Dräknegatan er muligvis efterfølgeren til den butik der gav mig et rabatkort.

Så er der Anvenbart Litet Företag, som dog vist mest er familiespil.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Butikker i Malmø :)

Post by Gunness »

Fornemt med inputtet - jeg smutter til Malmø lidt senere i dag, så må jeg se, hvad jeg kan finde.

I øvrigt må du være bedre med Google end jeg er, for spelbutikerna.se dukker ikke op, når man søger på "Brädspel malmö". Mystisk. Men nu har jeg i alt fald noget at gå efter :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Butikker i Malmø :)

Post by Gunness »

Så har jeg besøgt Spel-butikken på Dräknegatan, og de har et ganske anseeligt udvalg, inkl. en del rollespil og krigsspil. Men til trods for den lavere kurs var priserne ikke voldsomt meget lavere end de danske, så jeg gik derfra med tomme hænder.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Butikker i Malmø :)

Post by ozimek »

Gunness wrote:Så har jeg besøgt Spel-butikken på Dräknegatan, og de har et ganske anseeligt udvalg, inkl. en del rollespil og krigsspil. Men til trods for den lavere kurs var priserne ikke voldsomt meget lavere end de danske, så jeg gik derfra med tomme hænder.
Det skyldes nok, at de svenske butikker skal betale EUR eller USD når de køber spillene, hvilket koster dem flere SEK, og så stiger prisen bare tilsvarende i SEK. Jeg havde nu alligevel fornemmelsen af, at spillene var lidt billigere i Gøteborg.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Butikker i Malmø :)

Post by Foppwin »

Jeg smider lige dette link hvis nogle kigge efter brætspil i Malmø:

http://playoteket.com/contacts/

Deres hjemmeside har dog meget et Magic look & feel, men de har en stor reol med brætspil:

Købte
Sushi Go party 199 SEK
Patchwork 199 SEK
Broom Service 259 SEK (30% rabat da de havde købt for mange)
Danny

Image
Post Reply