"Telefon"?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: "Telefon"?

Post by larkin »

User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: "Telefon"?

Post by Foppwin »

Hvad angår musik (mp3/stream)

Så kan jeg anbefale grooveshark - findes også til iphones

Til køb af MP3 kan jeg anbefale Gomusic.ru. Jeg har brugt siden i mange år uden problemer, også selv om den er i rusland. Her koster et album ca. 10-15 kr.
Danny

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: "Telefon"?

Post by Stony »

Foppwin wrote:Til køb af MP3 kan jeg anbefale Gomusic.ru. Jeg har brugt siden i mange år uden problemer, også selv om den er i rusland. Her koster et album ca. 10-15 kr.
Og hvor stor en andel går så til kunstneren?
Jeg vil gætte på at du ligeså godt kunne have anbefalet en musikpendant til Pirate Bay.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: "Telefon"?

Post by Foppwin »

Jeg skal ikke gøre mig ekspert i russisk lovgivning, men en vist procentdel af omsætningen går til rusisk "koda", som fordeler pengene til kustnerne. Dem der er i problemer i dette sætop er pladeproducenterne.

Jeg læste et sted at Infernal skulle lanceres worldwide, og de ville få næsten 10 kr. pr solgt album. Når jeg så ser at jeg betaler 150 kr for en CD i danmark, så tænker jeg hvem æder så resten?

Nu er der en service som grooveshark som ligger i US, og har licenserne der skal til for at vi må høre de store selskabers musik, men der betaler jeg ingenting. hvordan hænger det sammen.
Jeg kan downloade et album på TDC for 100 kr, men jeg kan også købe den fysiske på cd-wow.com for 70. så bliver den sendt fra østen, og smutter under EU's momsgrænse.

Man kan også købe et TDC play abonnement hvor jeg så får adgang til millioner af sange, så længe jeg betaler til dem.

Jeg er forbruger, og hvis jeg syntes nogle bruger mig som cash-cow, så har jeg ingen problemer i at gå andre steder. Det er den eneste magt jeg har som forbruger.

Hvad angår denne tråd, og mobil telefoner, så har mange wifi alle steder. selv DSB er ved at indføre det i toget, så der er intet der forhindre en mobil bruger i at gå på grooveshark og høre musik der hvilket jeg synes er en fed løsning.

Det spørgsmål der er tilbage er hvad er en fair pris for musik? Og der har vi nok alle vores holdninger. 20 er hvad jeg synes det er værd. tiderne ændre sig, og ting ændre værdi.
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: "Telefon"?

Post by Gunness »

Foppwin wrote:Jeg skal ikke gøre mig ekspert i russisk lovgivning, men en vist procentdel af omsætningen går til rusisk "koda", som fordeler pengene til kustnerne. Dem der er i problemer i dette sætop er pladeproducenterne.

Jeg læste et sted at Infernal skulle lanceres worldwide, og de ville få næsten 10 kr. pr solgt album. Når jeg så ser at jeg betaler 150 kr for en CD i danmark, så tænker jeg hvem æder så resten?...Jeg kan downloade et album på TDC for 100 kr, men jeg kan også købe den fysiske på cd-wow.com for 70. så bliver den sendt fra østen, og smutter under EU's momsgrænse.
Der er ingen tvivl om, at 150 kr. for en CD herhjemme er helt ude i hampen. Men 70 kr. fra Cd-Wow er vel meget rimeligt - og jeg vil da anslå, at der trods alt går flere penge til kunsterne på denne måde end via diverse mere eller mindre mystiske russiske tjenester.

Iflg. dit regnestykke får Infernal ca. 10 kr. per album ved almindeligt salg. Hvis du kan købe samme album fra en russisk server for 10-15 kr. skal pengene jo gå mere eller mindre ubeskåret til kunstneren for at denne tjener det samme som ved alm. salg.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: "Telefon"?

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Iflg. dit regnestykke får Infernal ca. 10 kr. per album ved almindeligt salg. Hvis du kan købe samme album fra en russisk server for 10-15 kr. skal pengene jo gå mere eller mindre ubeskåret til kunstneren for at denne tjener det samme som ved alm. salg.
Russisk gavmildhed når den er bedst! ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: "Telefon"?

Post by Rasmus Hviid »

Man kan også kaste sig over Spotify. Man skal lave et par krumspring for at få det til at virke i Danmark. Til gengæld kan man så fint få betalingsudgaven (Premium til 99 svenske kr/mdr) til at virke på en Ihpone og sammen med systemer som Sonos/Squeezecenter. Sidstnævnte er lidt bøvlet, men kan lade sig gøre.

Iphoneudgaven har endda mulighed for offlinemode, så man kan gemme sange, så man ikke behøver at streame på dataabonnemetet.
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: "Telefon"?

Post by Foppwin »

Gunness wrote:Iflg. dit regnestykke får Infernal ca. 10 kr. per album ved almindeligt salg. Hvis du kan købe samme album fra en russisk server for 10-15 kr. skal pengene jo gå mere eller mindre ubeskåret til kunstneren for at denne tjener det samme som ved alm. salg.
Det har du ret i - til gængæld er 90% af de penge jeg har brugt der, brugt på musik som jeg aldrig ville have købt, hvis jeg skulle havde givet 70+ for det. så andre har tjent på at det var billigt.

Nu må jeg hellere levere denne tråd tilbage til hvad det handler om "telefoner". Jeg ville bare fortælle om hvilke muligheder der var i forbindelse med mobiltelefoner.
Danny

Image
Post Reply