Snyd med terninger - er det muligt?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Sir William »

thumbs_hornoxe_com_picdump155_010.jpg
thumbs_hornoxe_com_picdump155_010.jpg (24.64 KiB) Viewed 6571 times
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Robert »

Tja, man skulle tro at terningerne blev synligt skæve.

Du kan jo prøve hvis du har en terning til overs. Det er ikke så svært at lave lidt statistik på resultatet bagefter, men hvis "always" er korrekt, så er statistik jo helt unødvendigt.

Bemærk at temparaturen er Farenheit. Omregningen er
(Farenheit - 32) * 5 / 9 = Celcius
dvs 250F bliver til 121C
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Stony »

Jeg er meget skeptisk. Jeg formoder at terninger er solide, og at kernen derfor ikke kan bevæge sig. Og varmer du det så meget at kernen bliver blød, vil det overraske mig, at ydersiden ikke gør. Jeg formoder ikke, at ydersiden og kerne er lavet af forskellige materialer...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg er meget skeptisk. Jeg formoder at terninger er solide, og at kernen derfor ikke kan bevæge sig. Og varmer du det så meget at kernen bliver blød, vil det overraske mig, at ydersiden ikke gør. Jeg formoder ikke, at ydersiden og kerne er lavet af forskellige materialer...?
Det kommer vel an på, hvad det er for en slags terninger, gør det ikke?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Mik »

Det vigtigste spørsmål mangler: Hvad skulle formålet være?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Stony »

Det naturlige svar er: Nogen vil gerne snyde.

Jeg gætter på at det er et forsøg på at gøre grin med folk der gerne vil snyde, og efterfølgende spørger ind til hvorfor det dog ikke virker.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Sir William »

Hvis folk gerne vil snyde og de så bruger ovenstående, hvor det så nok ikke virker, så er de vel ikke så dumme at spørge hvorfor det ikke virker.

Min interesse er mere, hvordan er "anatomien" i terninger? Der findes jo rigtig mange terninger på nettet i forskellige materialer.

Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Helle »

Sir William wrote:Hvis folk gerne vil snyde og de så bruger ovenstående, hvor det så nok ikke virker, så er de vel ikke så dumme at spørge hvorfor det ikke virker.

Min interesse er mere, hvordan er "anatomien" i terninger? Der findes jo rigtig mange terninger på nettet i forskellige materialer.

Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
Jeg medbringer egne terninger næste gang vi skal spille sammen ... just in case!
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by qute »

Helle wrote: Jeg medbringer egne terninger næste gang vi skal spille sammen ... just in case!
Fordi du har bagt dem? :wink:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Sir William »

Helle wrote:
Sir William wrote:Hvis folk gerne vil snyde og de så bruger ovenstående, hvor det så nok ikke virker, så er de vel ikke så dumme at spørge hvorfor det ikke virker.

Min interesse er mere, hvordan er "anatomien" i terninger? Der findes jo rigtig mange terninger på nettet i forskellige materialer.

Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
Jeg medbringer egne terninger næste gang vi skal spille sammen ... just in case!
Behøver nu ikke snydeterninger for at vinde 8)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Mik »

Sir William wrote:Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
Jeg har da et par terninger som er bygget til at slå '7' de fleste gange.
har dog aldrig brugt dem til noget - for hvornår er det lige at det fedt at alle altid slår 7'ere?
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:for hvornår er det lige at det fedt at alle altid slår 7'ere?
For folk der elsker direkte spillerinteraktion, må svaret være Settlers of Catan!! :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Snyd med terninger - er det muligt?

Post by netsapiens »

Mik wrote:....har dog aldrig brugt dem til noget - for hvornår er det lige at det fedt at alle altid slår 7'ere?
Enhver militant eurogamer med modstand og væmmelse over ethvert spil med plasticelementer og terningslag til afgørelse af konflikter ville nok betragte det som en designforbedring :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply