SecretSanta online at Boardgamegeek

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Faerun »

Hej!

Jeg vil kun sige at Secret Santa er online igen på Boardgamegeek.com.
Det er meget sjovt. Denne år er min 4e gang, og det var altid en fantastisk "experience".
Så hvis du har aldrig høret af det, her er mere information: http://boardgamegeek.com/thread/572206/ ... up-is-open

Cheers! :]
Sidst spillet:

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Andrea »

Allerede? Jeg bliver ved med at glemme, at vi allerede er et stykke inde i oktober...

Tak for tippet :)
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Mikkel »

Nøj, det lyder sjovt! :D

Så det man sender SKAL være et helt nyt spil? Man må ikke sende et spil som man selv har spillet et par gange, som er i rigtig flot stand?

Og så kom jeg lige på et spørgsmål mere - et praktisk spørgsmål:
Hvis nu det SKAL være et nyt spil og ens "offer" bor f.eks i USA - skal man så bede online-forhandleren om at sende det direkte, eller hiver man det hjem og så derefter sender det? Hvad gør I?

Og får man modtagerens adresse når man få assign'et en person?
Last edited by Mikkel on Mon Oct 11, 2010 1:33 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Larsine »

Jeg plejer altid at købe mindst et helt nyt spil til mit target, og derudover fylde op med andet. Nogle gange har jeg været heldig at finde et gammel spil som de ønsker sig på ebay, som i sagens natur ikke kan være nyt. Andre gange har jeg sendt dem noget som jeg alligevel havde liggende. Men altid mindst et helt nyt spil.

Desuden er det oftest bedst at købe online i det land dit target bor, og så sende direkte til ham/hende. Det du sparer i porto, gør oftest at de sagtens kan købe to spil for samme pris, og så er spil jo oftest langt billigere i udlandet.

Der kommer sikkert også en Secret Santa på prggeek.com, så hvis man er til rollespil er det værd at holde øje med den side.

Lars
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Jesper »

Jeg har osse meldt mig for jeg ved ikke hvilken gang. Det er supersjovt.

Læs dit offers special instructions/ønskeliste/profil, der vil stå om de vil have nye eller brugte spil. Udgangspunktet er at man giver et nyt spil, men ønsker de sig spil, der ellers ikke er til at skaffe eller har man et spil de ønsker sig, så kan man sagtens sende en mail til vedkommende og høre om de er klar til at modtage brugte spil. De fleste siger ikke nej til noget de vil have, som er brugt.

jesper
maxell wrote:Nøj, det lyder sjovt! :D

Så det man sender SKAL være et helt nyt spil? Man må ikke sende et spil som man selv har spillet et par gange, som er i rigtig flot stand?
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Helle »

Jesper wrote:Jeg har osse meldt mig for jeg ved ikke hvilken gang. Det er supersjovt.

Læs dit offers special instructions/ønskeliste/profil, der vil stå om de vil have nye eller brugte spil. Udgangspunktet er at man giver et nyt spil, men ønsker de sig spil, der ellers ikke er til at skaffe eller har man et spil de ønsker sig, så kan man sagtens sende en mail til vedkommende og høre om de er klar til at modtage brugte spil. De fleste siger ikke nej til noget de vil have, som er brugt.

jesper
maxell wrote:Nøj, det lyder sjovt! :D

Så det man sender SKAL være et helt nyt spil? Man må ikke sende et spil som man selv har spillet et par gange, som er i rigtig flot stand?
Og hvis man er rigtig heldig, så får man også besøg af julemanden ... ik´Jesper.
Der ligger vist stadig billeder af dig og julemanden her på forum et sted.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Frouvne »

Helle wrote:
Jesper wrote:Jeg har osse meldt mig for jeg ved ikke hvilken gang. Det er supersjovt.

Læs dit offers special instructions/ønskeliste/profil, der vil stå om de vil have nye eller brugte spil. Udgangspunktet er at man giver et nyt spil, men ønsker de sig spil, der ellers ikke er til at skaffe eller har man et spil de ønsker sig, så kan man sagtens sende en mail til vedkommende og høre om de er klar til at modtage brugte spil. De fleste siger ikke nej til noget de vil have, som er brugt.

jesper
maxell wrote:Nøj, det lyder sjovt! :D

Så det man sender SKAL være et helt nyt spil? Man må ikke sende et spil som man selv har spillet et par gange, som er i rigtig flot stand?
Og hvis man er rigtig heldig, så får man også besøg af julemanden ... ik´Jesper.
Der ligger vist stadig billeder af dig og julemanden her på forum et sted.
viewtopic.php?f=11&t=689
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Jesper »

Nemlig, det kan slet ikke anbefales mange gange nok; at få besøg af julemanden er meget stort på alle måder...

Jesper
Helle wrote: ...
Og hvis man er rigtig heldig, så får man også besøg af julemanden ... ik´Jesper.
Der ligger vist stadig billeder af dig og julemanden her på forum et sted.
Jesper Rugård Jensen
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Faerun »

maxell wrote:Nøj, det lyder sjovt! :D

Så det man sender SKAL være et helt nyt spil? Man må ikke sende et spil som man selv har spillet et par gange, som er i rigtig flot stand?

Og så kom jeg lige på et spørgsmål mere - et praktisk spørgsmål:
Hvis nu det SKAL være et nyt spil og ens "offer" bor f.eks i USA - skal man så bede online-forhandleren om at sende det direkte, eller hiver man det hjem og så derefter sender det? Hvad gør I?

Og får man modtagerens adresse når man få assign'et en person?
Sidste 3 år har jeg haft en person i USA. Jeg har altid købt på online-forhandleren. Mange online-forhandleren virker sammen med Boardgamegeek.com, så du må gerne tilføjer en "personal message" og online-forhandleren pakker din spil ind :]
Sidst spillet:

Image
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Legius »

Efter at have læst hvordan i skam roser dette på det groveste kan jeg jo ikke signe mig op for hurtigt, glæder mig allerede til at se på hvad jeg skal bringe af glæde til min tildelte "ven" oohh man kommer jo allerede i julestemning
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Mikkel »

Faerun wrote:
maxell wrote:Nøj, det lyder sjovt! :D

Så det man sender SKAL være et helt nyt spil? Man må ikke sende et spil som man selv har spillet et par gange, som er i rigtig flot stand?

Og så kom jeg lige på et spørgsmål mere - et praktisk spørgsmål:
Hvis nu det SKAL være et nyt spil og ens "offer" bor f.eks i USA - skal man så bede online-forhandleren om at sende det direkte, eller hiver man det hjem og så derefter sender det? Hvad gør I?

Og får man modtagerens adresse når man få assign'et en person?
Sidste 3 år har jeg haft en person i USA. Jeg har altid købt på online-forhandleren. Mange online-forhandleren virker sammen med Boardgamegeek.com, så du må gerne tilføjer en "personal message" og online-forhandleren pakker din spil ind :]
Skal lige have det skåret ud i pap: Hvordan virker sammen med BBG?
Image
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Faerun »

Hvis du siger til online forhandler (F.eks. thoughthammer.com) du er en SecretSanta, dur får nogle "perks". Gratis indpakning, sommetiden en små gift fra forhandler og du må gerne skrive en gratis besked til din "target" =)

(I'm having trouble explaining this one in Danish, hope it makes sense!)
Sidst spillet:

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Mikkel »

Faerun wrote:Hvis du siger til online forhandler (F.eks. thoughthammer.com) du er en SecretSanta, dur får nogle "perks". Gratis indpakning, sommetiden en små gift fra forhandler og du må gerne skrive en gratis besked til din "target" =)

(I'm having trouble explaining this one in Danish, hope it makes sense!)
Mange tak - it makes sense! :wink:

Findes der en liste over disse online-forhandlere - eller er det bare at prøve sig frem? :)
Image
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Faerun »

Sidst spillet:

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Mikkel »

Nu nærmer vi os efterhånden og jeg har siddet lidt og luret på bl.a. de amrikanske online-forhandlere.

Det har jeg ikke rigtig gjort før - så jeg har fået noget af et prischok! Er de spil bare SÅ meget billigere over there? For så håber jeg da at jeg bliver Secret Santa for en amerikaner! :D

Eller bliver der pålagt en masse afgifter når man smider en vare i kurven...og så kommer chokket der? :)
Image
Post Reply