Hvilke spil har I foræret væk til jul?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvilke spil har I foræret væk til jul?

Post by Frouvne »

Vi har i år været tilbageholdende med at give spil-gaver; man behøver jo ikke altid kun at give gaver, som man selv ønsker sig... :oops: Et par stykker blev det dog til. Det ene var Heroes of Graxia, som jeg syntes er et af de bedste bud på en Dominion-klon, jeg endnu har set. For mig var de eneste potentielle svagheder, at der skal investeres noget tid i spillet, da tekstmængden på kortene var lidt større end ved de fleste af de konkurrerende spil og det derfor kræver lidt mere af spillerne at bevare overblikket og at man nok helst skal være mindst tre spillere, hvis man virkelig vil have fornøjelse af det, da den meget kontante direkte interaktion let gør at en spiller effektivt kan øge sit forspring. Men tager man forbehold fra disse potentielle svagheder tror jeg stadig, at det er et af de bedste bud på en klon, der er værd at investere tid i. Den anden spil-gave vi gav bort i år var Karl-Heinz Schmiels A la carte.Jeg er lidt forelsket i ideen om, at en mand, der laver et spil som Die Macher sætter sig og laver et spil med noget der ligner et dukke-komfur - og at det vel og mærke ser ud til at være et rigtig sjovt spil. Jeg har i hvert tilfælde set voksne mennesker sidde i Essen og set fornøjede ud imens de hyggede sig med spillet og jeg håber da også, at min niece vil introducere mig for det en dag.

Hvilke spil har I foræret væk til jul?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvilke spil har I foræret væk til jul?

Post by Andrea »

Jeg sendte Call of Cthulhu: The Card Game og R-Eco vestpå til mit Secret Santa offer i år ;)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvilke spil har I foræret væk til jul?

Post by qute »

Jeg gav Innovation til min kærestes bror :D

Så må vi se om han bliver lige så glad for det som jeg er for mit spil.
Image
Post Reply