Dicetowers... we have a winner

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Dicetowers... we have a winner

Post by netsapiens »

http://www.youtube.com/user/skadar#p/a/u/1/8VTE6ErZ3EQ

For saaatan det er godt lavet mand :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Frouvne »

Så ved man, hvad man skal lave i efterårsferien! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Så ved man, hvad man skal lave i efterårsferien! :)
Der er for lang tid til - i vinterferien! Eller påskeferien, hvis man ikke har førstnævnte. Manner, det er en sej gadget :P
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Foppwin »

Vi har lavet vores af en princles pakke, og beklædt den med princesser. :)

Men denne er cool. Nice worl.

På mangler Vi bare at der er en der laver en i Lego Mindstorm ;)
Danny

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Stunke »

Jeg tror ikke helt jeg forstår behovet for et dice tower.
Hvad gør det? Hvorfor skal man bruge det i stedet for et raflebæger?
Er det ikke skide besværligt at slæbe rundt på?
Er det i virkeligheden grejnørdethed der gør at folk bygger sådan noget, uanset hvad man laver det af?

Jeg vil gerne blive klogere, for jeg forstår det ikke, selvom ingeniøren i mig synes legodimsen er sej, ville jeg hellere have en ølkatapult til at fyre kolde carlsberg fra køleskabet ind til spillebordet. ;)
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Larsine »

Jeg har en gang fået vist hvordan man kan snyde med terningslag, både når man slår ved hjælp af hånden og ved hjælp af et raflebæger. Med et dicetower skulle det være umuligt at bestemme hvad terningerne skal slå på forhånd.

Søg efter dice cheating på youtube og du kan se en masse der snyder når de ruller terninger med hænderne. Nogle af dem er fup hvor der er lagt speak på efterfølgende, men andre tydeligvis er den ægte vare.

Jeg mindes også en episode af The Real Hustlers, hvor de spillede terninger på en pub, og viste hvordan man kunne bruge et raflebæger til at få det ønskede resultat, men jeg kan ikke finde episoden på deres hjemmeside.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Foppwin »

Vi bruger det fordi børnene har nemmere ved tårnet. Ikke at jeg tror at den store har problemet, men Amalie som var 2 da vi startede hvad svært ved at styre terningerne.
Danny

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Stunke »

Larsine wrote:Jeg har en gang fået vist hvordan man kan snyde med terningslag, både når man slår ved hjælp af hånden og ved hjælp af et raflebæger. Med et dicetower skulle det være umuligt at bestemme hvad terningerne skal slå på forhånd.

Søg efter dice cheating på youtube og du kan se en masse der snyder når de ruller terninger med hænderne. Nogle af dem er fup hvor der er lagt speak på efterfølgende, men andre tydeligvis er den ægte vare.

Jeg mindes også en episode af The Real Hustlers, hvor de spillede terninger på en pub, og viste hvordan man kunne bruge et raflebæger til at få det ønskede resultat, men jeg kan ikke finde episoden på deres hjemmeside.
Men det er forhåbentlig ikke relevant når du/I spiller med gutterne?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by qute »

Stunke wrote: Men det er forhåbentlig ikke relevant når du/I spiller med gutterne?
Næh, men hvis et dicetower laver en mere jævn fordeling end min hånd gør, så forstår jeg folk som bruger dicetower.

Når det er sagt, så tager jeg ikke brætspil mere seriøst end at når det VIRKELIG gælder, så ryster jeg min hånd ekstra meget istedet for at finde mit dicetower frem :D

Fun fact:
Vi spillede bsg og det lykkedes en gut at slå under 8 22 gange i træk. Det virker meget usandsynligt, så enten er han dårlig eller også skulle jeg overveje en ny terning.
Han burde have lige under 3 hits.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Larsine »

Stunke wrote:Men det er forhåbentlig ikke relevant når du/I spiller med gutterne?
Nej og jeg ejer heller ikke et dicetower :D
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Stunke »

qute wrote: Fun fact:
Vi spillede bsg og det lykkedes en gut at slå under 8 22 gange i træk. Det virker meget usandsynligt, så enten er han dårlig eller også skulle jeg overveje en ny terning.
Han burde have lige under 3 hits.
Jeg elsker terningeanekdoter. Vi har allesammen mindst én.
Jeg spillede warmachine mod DK's daværende dygtige spiller til Giant Fanatic for nogen år siden.
Jeg havde totaltrynet ham, og stormløb hans general med en af mine dukker. Undervejs var der én figur der fik lov til at slå på min der ellers ville automyrde hans general.
Det eneste der kunne redde ham var at slå 18 på tre terninger, efterfulgt af 5+ på en terning mere.
Og det gjorde han så, hvorefter jeg tabte spillet.

1/648 gange kan folk sådan noget, og det kunne han der.
Fårk hvor jeg hader ternigner! :D
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Foppwin »

Jeg har altid været god til at "tale med terningerne". Derfor spillede jeg altid Rusland i Axis & Allies, for så skulle der rulles mange terninger :)
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Gunness »

Stunke wrote:Jeg tror ikke helt jeg forstår behovet for et dice tower... [jeg] ville hellere have en ølkatapult til at fyre kolde carlsberg fra køleskabet ind til spillebordet. ;)
:D Enig (især hvis de kolde Carlsberg kunne blive opgraderet til noget Leffe eller Chimay eller den slags).
Men idéen er da bestemt sjov.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by netsapiens »

Jeg kunne sværge på at jeg har set sådan en øl katapult engang...


aHA.... jeg vidste det!
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Dicetowers... we have a winner

Post by Robert »

Utroligt :mrgreen:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply