plast poser med zip lock

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

plast poser med zip lock

Post by denmyos »

Hvor køber i de små plastposer med ziplock.?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: plast poser med zip lock

Post by Andrea »

Jeg har købt hos Panduro Hobby :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: plast poser med zip lock

Post by Gunness »

Bog og Idé plejer også at have dem.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: plast poser med zip lock

Post by ozimek »

Jeg tror den bedste deal, jeg har fundet er i Metro (for en rimelig kvalitet).
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: plast poser med zip lock

Post by Bugge »

ozimek wrote:Jeg tror den bedste deal, jeg har fundet er i Metro (for en rimelig kvalitet).
Vi havde en tråd om dette for et år siden, hvor Annemette anbefalede Metro, men dem jeg købte der, kan jeg slet ikke anbefale. De er for tynde, og når man åbner dem første gang, går de næsten i stykker.

Jeg har ikke fingeren på pulsen, om dem man køber i Panduro, Bog & Ide eller papirhandleren på Nørreport, hvor jeg købte mine poser i 70'erne og 80'erne er meget dyrere, hvorfor et Metro køb kan forsvares, men kvaliteten kan næppe være værre.

Hvad med Sverige og Tyskland. Er der nogen der kender markedet der?

Søren
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: plast poser med zip lock

Post by JesperB »

Hvor mange skal du bruge?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: plast poser med zip lock

Post by Mik »

Papspils poser er sikkert fine, så min post skal ikke ses som et forsøg på at forhindre handel der.
Hvilket iøvrigt minder mig om: Jesper, har dine poser hul til ophængning?
Det er nemlig den største anke ved mange poser.

Søren, du kender mine poser, fra de spil vi har spillet sammen i Consim. Og de er alle købt i Papirlageret Nørrevold. Så kvaliteten er fin, selvom de desværre har et hul til ophængning.

Milanspiele og spielmaterial.de i Tyskland har poser af samme kvalitet, og stadig med hul - og da der ikke er nogen væsentlig besparelse køber jeg mine poser i DK.
Image
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: plast poser med zip lock

Post by JesperB »

Heh, Mik det gør du nu heller ikke. Jeg spurgte fordi jeg ville have sendt dem til ham ganske gratis ;o) forudsat han ikke skulle bruge 2.000.

Jeg havde sendt nogle spil til ham i weekenden, og det var meningen jeg ville have sendt nogle med, men glemte det (ikke at han vidste dette, vi havde aldrig snakket om det).

Jeg kan ikke huske om de poser vi har har hul i midten, og har dem ikke lige her, men skal kigge når jeg har fat i nogle.

Så derfor denmyos, send en mail, eller skriv her hvor mange det er du skal bruge. Så skal jeg sende dem til dig :o)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: plast poser med zip lock

Post by Helle »

Mik wrote:Papspils poser er sikkert fine, så min post skal ikke ses som et forsøg på at forhindre handel der.
Hvilket iøvrigt minder mig om: Jesper, har dine poser hul til ophængning?
Det er nemlig den største anke ved mange poser.

Søren, du kender mine poser, fra de spil vi har spillet sammen i Consim. Og de er alle købt i Papirlageret Nørrevold. Så kvaliteten er fin, selvom de desværre har et hul til ophængning.

Milanspiele og spielmaterial.de i Tyskland har poser af samme kvalitet, og stadig med hul - og da der ikke er nogen væsentlig besparelse køber jeg mine poser i DK.
Ja, jeg husker tråden for Rune fortalte, at han havde været derinde og spurgt efter poser - og havde vist fået 'et blik'... som om han skulle bruge poserne til noget fordækt :D
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: plast poser med zip lock

Post by Brichs »

Jeg synes ikke at papirhandlen ved Nørreport station er dyr overhovedet. Som jeg husker (da jeg købte sidst for et års tid siden) var priserne halv pris ift Bog og Ide og Panduro.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: plast poser med zip lock

Post by Rune Petersen »

Helle wrote:Ja, jeg husker tråden for Rune fortalte, at han havde været derinde og spurgt efter poser - og havde vist fået 'et blik'... som om han skulle bruge poserne til noget fordækt :D
Hehe, det var en lokal garnbutik hvor jeg fik "blikket", men godt husket! :)

Faktisk har jeg brugt Papirlageret til poser mange gange siden og det er et super sted. Lommerne har huller, ja, men det er jeg bedøvende ligeglad med så længe kvaliteten er god. Og det er den.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: plast poser med zip lock

Post by Jonezy »

Kan man ikke bare bruge de der 'snack-poser' til madpakken, som er beregnet til baby gulerødder og andet godt. De har da zip lock, forskellige størrelser og kan findes til billige penge i de fleste supermarkeder?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: plast poser med zip lock

Post by Robert »

Jonezy wrote:Kan man ikke bare bruge de der 'snack-poser' til madpakken, som er beregnet til baby gulerødder og andet godt. De har da zip lock, forskellige størrelser og kan findes til billige penge i de fleste supermarkeder?
Jeg tror at stykprisen bliver vel stor. Og der kan godt gå temmelig mange poser til.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: plast poser med zip lock

Post by Rune Petersen »

De poser jeg har fundet i supermarkeder har generelt været elendige. Jeg har oplevet at købe bundter, hvor "zipperen" slet ikke virkede. Det er naturligvis muligt, at jeg bare har været uheldig.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: plast poser med zip lock

Post by ozimek »

Ikea har også nogle lynlåsposer, som er noget mere solide end de "almindelige". De er dog også en del større:
Indeholder: 2,5 liters poser, 24x26,5 cm og 1,2 liters poser, 20,5x20,5 cm. 25 stk. af hver.
20kr for en pose med 50 stk:
Image

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60177411

De er nok lige store nok til småting, men måske ok til fx map tiles og den slags.. Eller hele spil, hvis man skal rejse.
Post Reply