Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by ozimek »

Sir William wrote:Status:

Er lige blevet ringet op af Herlev politi, de har desværre ikke ressourcer til at efterforske sagen med den begrundelse det altid vil være min egen fejl, når jeg køber noget fra private personer over nettet.

Fik en længere belæring om, hvor dumt det er at tro på andre mennesker som jeg ikke kender.

Så selv om de har adressen, så vil de ikke gøre mere. De havde vigtigere sager så som tricktyveri, butikstyveri og så fremdeles. Så selv om jeg har kunne dokumentere, at personen gør dette her gentagende gange, så er det ikke noget de vil gøre noget ved.

Spørg lige om jeg er bitter. Fair nok at de ikke vil efterforske for "sølle" 800 kr., men når personen gør det gentagende gange og har det som en sidebeskæftigelse, så er det jo ikke bare 800 kr. Dette er jo en klar indikation på, at personen er velvidende om at politiet ikke rører ved de sager.

Har nu bedt om deres afgørelse på skrift især hvad argumentet vil være. For så må jeg jo skrive for at klage yderligere i systemet.

Butikstyveri for f.eks. 25 kr. reagerer man på men ikke bedrageri på internettet. Ikke ligefrem det mest opløftende førstegangs oplevelse med politiet.

Nogen der har nogle gode råd?
Det er jo helt absurd. Lidt spændende hvordan de reagerer på det med den skriftlige begrundelse. Det kunne måske være en god måde at tvinge dem til at tænke over det en ekstra gang.

Hvad med at kontakte "sælger" og sige at du lægger sag an, hvis han ikke betaler? Hvis du kan undgå rent faktisk at skulle føre sagen, vil det klart være at foretrække.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by glorn »

du kan også se om du kan få en af de programmer på DR eller tv2 som tager sådanne sager op. evt gøre opmærksom på politiets reaktion.

hvis det kommer i fjernsynet at politiet undskylder sig deres arbejde er der måske en historie i det.
David.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Mik »

Bugge wrote:Havde indbrud juleaften 2009. Min nabo anmeldte det til politiet d. 25/12 ved middagstid. Da jeg kom hjem d. 28/12 stod vindue og dør stadig på vid gab.
Det var da en underlig nabo. Han/hun kunne da godt have lukket dør/vindue for dig, når nu politiet ikke kom.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Sir William »

Har overvejet at kontakte "sælger", men ifølge Krak bor der 2 personer på adressen og tilsammen har de ca. 7-8 telefonnumre.

Samtidig kan det jo både være manden eller kvinden, men er fristet.

Nu forsøger jeg at finde ud af hvem der ejer den pågældende konto.

Det er blevet principielt for mig nu!!

Afventer den skriftlige redegørelse fra politiet, alt efter hvad der står i den, så klager jeg eller også forfatter jeg et dejligt langt brev til ekstrabladet eller BT.

Måske de allerede i forbindelse med den skriftlige redegørelse finder ud af, at det er nemmere at afslutte sagen. Har faktisk her til morgen sendt en mail til politiet fra DBA omkring at de gerne vil bistå politiet i opklaringen.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Bugge »

Mik wrote:
Bugge wrote:Havde indbrud juleaften 2009. Min nabo anmeldte det til politiet d. 25/12 ved middagstid. Da jeg kom hjem d. 28/12 stod vindue og dør stadig på vid gab.
Det var da en underlig nabo. Han/hun kunne da godt have lukket dør/vindue for dig, når nu politiet ikke kom.
Altså Mik, hvis du havde kontaktet politiet, ville du så ikke forvente de kom og gjorde det? Og, mon ikke han havde fået af vide, at han ikke måtte røre noget, før de havde været der af den der tog beskeden. Jeg tror det er fast (teoretisk) procedure, da de ikke ønsker at "the scene of the crime" er rørt, før de har været ude og samle beviser.

S
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Robert »

Sir William wrote:Har overvejet at kontakte "sælger", men ifølge Krak bor der 2 personer på adressen og tilsammen har de ca. 7-8 telefonnumre.

Samtidig kan det jo både være manden eller kvinden, men er fristet.

Nu forsøger jeg at finde ud af hvem der ejer den pågældende konto.

Det er blevet principielt for mig nu!!

Afventer den skriftlige redegørelse fra politiet, alt efter hvad der står i den, så klager jeg eller også forfatter jeg et dejligt langt brev til ekstrabladet eller BT.

Måske de allerede i forbindelse med den skriftlige redegørelse finder ud af, at det er nemmere at afslutte sagen. Har faktisk her til morgen sendt en mail til politiet fra DBA omkring at de gerne vil bistå politiet i opklaringen.
Det kan jo være at din bibeskæftigelse som instruktør i Fitnessboksning kan virke afskrækkende på den/dem.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Sir William »

Polititet har vist genoptaget sagen, blev kontaktet af dem for ca. 10 min siden. De havde endelig fået fat i personen - fik søreme også hans navn nu - og han påstod han havde sendt varen.

Fik så at vide hvilken telefonnummer hun havde fanget ham på, ringede så op på det nummer og fik fat i ham. Han beklagede meget og jeg bad så om at få mine penge retur. Det kunne han da godt forstå og ville da straks overføre pengene til mig. Bare lige sende reg nr. og kontonummer, da min første overførsel havde været til hans mors konto.

Så nu lader det til at han blev skræmt af, at politet ringede til ham og så vil jeg bare se frem til at pengene kommer ind på min konto.

Hans undskyldning med at angive forskellige adresser var for ikke at blive opsøgt af fremmede mennesker. 8)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Mik »

Heh - det var nu alligevel en overraskelse!
Så er spørgsmålet om han virkelig har en vare at sælge - eller om du får dine penge retur...
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Sir William »

Mik wrote:Heh - det var nu alligevel en overraskelse!
Så er spørgsmålet om han virkelig har en vare at sælge - eller om du får dine penge retur...
Ellers har jeg telefonnummeret til hans mor :twisted: Plus hans adresse, plus en mail og lidt andet.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by ozimek »

Sådan! Lad os endeligt høre, om pengene dukker op :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Jonezy »

Jeg mangler noget closure her... Fik du nogensinde dine penge igen Sir William?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Sir William »

Jonezy wrote:Jeg mangler noget closure her... Fik du nogensinde dine penge igen Sir William?
Fik en mail fra ham i sidste uge om, at pengene ville blive overført her den 1. maj. Han havde nemlig ikke lige pengene i slutningen af måneden, men selvfølgelig skulle jeg have pengene.

Fik mailen sammen med en masse beklagelser om, at han havde sendt varen og selvfølgelig aldrig ville snyde folk. Meget ked af udviklingen og han troede jo, jeg havde fået den og alt var i den skønneste orden.

Det var så selv om jeg flere gange i dagene efter handlen forsøgte at kontakte ham og jeg ca. 14 dage senere kunne se, at han nu forsøgte at sælge den igen.

Det har jeg så ikke ville sige, venter jo pænt på at pengene dukker op og så kan jeg jo altid informere ham om min viden.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Jonezy »

Sir William wrote:
Jonezy wrote:Jeg mangler noget closure her... Fik du nogensinde dine penge igen Sir William?
Fik en mail fra ham i sidste uge om, at pengene ville blive overført her den 1. maj. Han havde nemlig ikke lige pengene i slutningen af måneden, men selvfølgelig skulle jeg have pengene.

Fik mailen sammen med en masse beklagelser om, at han havde sendt varen og selvfølgelig aldrig ville snyde folk. Meget ked af udviklingen og han troede jo, jeg havde fået den og alt var i den skønneste orden.

Det var så selv om jeg flere gange i dagene efter handlen forsøgte at kontakte ham og jeg ca. 14 dage senere kunne se, at han nu forsøgte at sælge den igen.

Det har jeg så ikke ville sige, venter jo pænt på at pengene dukker op og så kan jeg jo altid informere ham om min viden.
Håber virkelig, at du får dine penge igen uden problemer. Virkelig irriterende situation.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Sir William »

Er er en lille status.

Har endnu ikke fået mine penge, men har fået en masse undskyldninger om hvorfor de ikke er kommet.

Sagen er nu overdraget til en advokat og han kører nu videre.

Måske meget at gøre for 800 kr., men for mig er det en principiel sag, da jeg ikke gider at folk skal snyde mig.

Har informeret "sælger" om det, fik så pludselig svar på at han var blevet sat på gaden og ikke havde nogen steder at bo. Spurgte så ind til hans 2 hunde som jeg ved han har, jamen de boede på gaden sammen med ham.

Havde ikke længere nogen telefon og kom kun på nettet når han var på netcafe. Desværre stoppet med at tro på ham så.... min advokat fortsætter sit arbejde.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Frygter at jeg kan være blevet "bondefanget"

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Er er en lille status.

Sagen er nu overdraget til en advokat og han kører nu videre.

Måske meget at gøre for 800 kr., men for mig er det en principiel sag, da jeg ikke gider at folk skal snyde mig.
Desværre stoppet med at tro på ham så.... min advokat fortsætter sit arbejde.
Stor respekt herfra. Synes det er SÅ fedt at du drager din advokat ind i sagen, selvom de "kun" er for 800 spir. Sådanne folk som ham skal ikke have lov at løbe om hjørner med os ærlige mennesker.

"Blevet sat på gaden..." Tsk....min bare!
Image
Post Reply