A game of thrones

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: A game of thrones

Post by glorn »

jeg har læst den ca. 4 gange. startede forfra et par gange da der kom nye bøger undervejs.

grunden til jeg skrev forkert er at jeg er elendig til navne på forfatter og skuespillere og lignende.
David.
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: A game of thrones

Post by Belgarath »

glorn wrote:jeg har læst den ca. 4 gange. startede forfra et par gange da der kom nye bøger undervejs.

grunden til jeg skrev forkert er at jeg er elendig til navne på forfatter og skuespillere og lignende.
Ah ja det kender jeg godt :D
Synes stadigvæk at han faktisk har klaret det rigtig fint indtil videre med det han har skrevet på serien. Hans andre bøger har jeg også læst nogle stykker af og de er faktisk ok. En noget anden læseoplevelse end hans bøger i the wheel of time universet dog, men bestemt værd at læse :)
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: A game of thrones

Post by glorn »

hvis du prøver at læse hans bøger som de er kommet ud kan du virkelig se hvordan han bliver en bedre forfatter. Alcatraz vs. the Librarians er horribelt skrevet (har dog nogle sjove ideer og scener). Elantris er ok, og her eksperimentere han med hvordan religion vil virke i en verden med magi. i mistborn trilogien eksperimentere han med hvordan profeter opstår og hvordan særligt magtfulde personer kan påvirke et samfund. (igen i en verden med magi).

mht wheel of time er jeg egentlig kun rigtig skuffet over den prequel som han skrev sammen med en tredje forfatter. Den er litterært underlegen og jeg syntes egentlig ikke at historien er særligt godt leveret.
David.
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: A game of thrones

Post by Belgarath »

glorn wrote:hvis du prøver at læse hans bøger som de er kommet ud kan du virkelig se hvordan han bliver en bedre forfatter. Alcatraz vs. the Librarians er horribelt skrevet (har dog nogle sjove ideer og scener). Elantris er ok, og her eksperimentere han med hvordan religion vil virke i en verden med magi. i mistborn trilogien eksperimentere han med hvordan profeter opstår og hvordan særligt magtfulde personer kan påvirke et samfund. (igen i en verden med magi).

mht wheel of time er jeg egentlig kun rigtig skuffet over den prequel som han skrev sammen med en tredje forfatter. Den er litterært underlegen og jeg syntes egentlig ikke at historien er særligt godt leveret.
Jeg var faktisk ikke klar over at han havde lavet en prequel. Ved du hvad den hedder?
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: A game of thrones

Post by glorn »

den hedder "new spring" og den er skrevet sammen med Teresa Patterson
David.
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: A game of thrones

Post by Belgarath »

glorn wrote:den hedder "new spring" og den er skrevet sammen med Teresa Patterson
Nå okay jeg troede at du mente at Brandon Sanderson havde skrevet en prequel :) Jeg kender godt New Spring og det er rigtigt at den ikke er helt op til niveau i forhold til resten af serien.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: A game of thrones

Post by Frouvne »

Det kan være nedenstående link kan have interesse for nogen af jer, der følger med i serien. Øjensynligt forholder det sig sådan at man på svensk tv efter forevisning af afsnittene i serien har en snak imellem tre entusiaster om det viste afsnit:

http://blogg.svt.se/tvcirkeln/
frouvne, administrator

Image
Post Reply