Bordstørrelse?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Bordstørrelse?

Post by Allan Jacobsen »

Jeg har spil som Descent, TI3 og Runewars, men ikke rigtig pladsen til at spille det.

Hvad er en god bordstørrelse for den størrelse spil? 2 kvadratmeter er da nok, ik? Tænker nemlig på at købe to borde af denne type: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30146708/ - så kan jeg også pakke dem væk. Eller finde et rundt sammenklappeligt bord på min. 160 cm i diamater...
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Bordstørrelse?

Post by Brichs »

Nu ved jeg ikke hvor stort dit hjem er, men vores spille- og spisebord er et Bjursta Spisebord fra Ikea. Det er stort og solidt - jeg har aldrig haft oplevet et spil der ikke kunne være der, og det rokker sig ikke ud af flækken, hvis du har en spiller der læner sig meget op af bordet.

Den umiddelbare ulempe jeg ser ved at man har to borde man sætter sammen er, at de meget nemt vil kunne glide fra hinanden, og ting falde ned mellem dem...

Runde borde virker ok, men jeg er personligt gladere for de firkantede. Der er ikke så meget spildplads...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Bordstørrelse?

Post by Allan Jacobsen »

Har set på det, men det er lige i overkanten dyrt.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Bordstørrelse?

Post by glorn »

jeg vil sige at 2 m^2 er lige i underkanten til descent. så skal du i hvertfald have et sted at sætte spillederens tingeltangel fra på. jeg kunne meget let se det fylde 1½ til 2 gange så meget.
David.
User avatar
Eivind
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Mon Sep 08, 2008 1:31 pm
Location: Valby

Re: Bordstørrelse?

Post by Eivind »

til TI3 skal du nok også op i et større bord

Image

Image
Post Reply