Elastikker eller ej?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Elastikker eller ej?

Post by Frouvne »

Hvad gør I andre med bunker af kort? Jeg har oftest samlet bunkerne med elastikker med den risiko det indbærer for mærkning af øverste og nederste kort, hvis elastikken er for stram. Nu har jeg et par gange oplevet, at elastikkerne mørnes og sætter sig fast på kortene. Det sker kun med nogle typer af elastikker, men jeg ved ikke hvilke. Til tider har jeg puttet kortbunker i zip-locks, men her kan de komme til at ligge skævt, hvis ikke posen passer perfekt med risiko for bøjede kort. Hvad er jeres løsning?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Elastikker eller ej?

Post by Frouvne »

Der er jævnligt reklamer på BGG for http://www.amazingtape.com/ - men reklamerne er lige lovlig meget i TV-shop-stil efter min smag... Nogen der kender noget til produktet?
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Elastikker eller ej?

Post by Oseali »

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Elastikker eller ej?

Post by Robert »

De fleste spil med kort har tilhørende tuckboxes som man kan finde i filsektonen på BGG. Det virker relativt godt hvis man printer dem på tykt (f.eks. 160g) papir. Løsningen er en anelse skrøbelig, men kompakt og med forsigtigt brug går det.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Elastikker eller ej?

Post by Gunness »

Jeg har også haft stor glæde af tuckboxes, og så ser det ganske flot ud.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Elastikker eller ej?

Post by chr88 »

Selv bruger jeg både elastikker og små zipbags, og jeg har aldrig rigtig haft problemer. Det med mørnede elastikker er dog næppe et issue for mig, når mine spil er under et år gamle, så jeg skal ikke kunne sige, hvordan det ser ud om nogle år.

Hvis jeg også har sleevet mine kort, bruger jeg ikke elastikker, da jeg synes, de mærker kortene. Har aldrig haft problemer med bare at putte kort, sleevet eller ej, i zipbags. Selvom de kan sejle rundt i posen, har jeg aldrig oplevet problemer med det, så længe man ikke lægger noget tungt oven på dem. Jeg har også en rulle Hugo's Amazing Tape, men har endnu ikke prøvet det - ifølge reklamerne lyder det jo ellers som om, det er lige netop det, vi alle sammen burde bruge... :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Elastikker eller ej?

Post by Mik »

Jeg har tidligere brugt elastikker, og det er vigtigt at bruge nogle som ikke nedbrydes så let som almindelige. De kan nemlig efterlade spor på kortene. Men jeg er forlængst gået over til at lægge kort i poser.

Ellers kan jeg VARMT anbefale Amazing Tape. Mange af mine amerikanske venner har brugt det så længe jeg kan huske, og det fungere fantastisk. Ikke kun til kort, men endnu mere vigtigt til at holde spilæsker lukkede. Jeg har ofte problemet at indholdet falder rundt i æsken når jeg transporterer dem, og låget løfter sig lidt. Dette magiske bånd holder låget tæt, og det falder ikke af. Det er faktisk temmelig genialt.

Jeg har tit tænkt på at tage nogle med hjem, men glemmer altid at få en af vennerne til at tage noget med til mig. Og de hoteller vi bor på ligger altid langt væk enhver civilisation.
Last edited by Mik on Thu Mar 08, 2012 4:44 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Elastikker eller ej?

Post by Brichs »

Frouvne wrote:Der er jævnligt reklamer på BGG for http://www.amazingtape.com/ - men reklamerne er lige lovlig meget i TV-shop-stil efter min smag... Nogen der kender noget til produktet?
Hugo's Amazing Tape er fantastisk, og jeg ville ønske der fandtes en dansk forhandler af det.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Elastikker eller ej?

Post by Mik »

Brichs wrote:Hugo's Amazing Tape er fantastisk, og jeg ville ønske der fandtes en dansk forhandler af det.
Den næstbedste løsning må vel være en forhandler i EU:
http://www.boardgameextras.co.uk
Har netop købt et par ruller
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Elastikker eller ej?

Post by pytman »

http://www.myfanwyhart.co.uk/shop-2 kan man også købe 3 forskellige slags..
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Elastikker eller ej?

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Brichs wrote:Hugo's Amazing Tape er fantastisk, og jeg ville ønske der fandtes en dansk forhandler af det.
Den næstbedste løsning må vel være en forhandler i EU:
http://www.boardgameextras.co.uk
Har netop købt et par ruller
Jamen, så må jeg jo også hellere prøve det. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Elastikker eller ej?

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Jamen, så må jeg jo også hellere prøve det. :)
Umiddelbart må jeg sige, at Hugo's Amazing Tape ser ret så lovende ud, så det vil jeg da eksperimentere lidt videre med. F.eks. kunne det give håb om igen at få låget på Sentinels of the Multiverse, da det er umuligt at lukke så længe kortene ligger i poser.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Elastikker eller ej?

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Frouvne wrote:Jamen, så må jeg jo også hellere prøve det. :)
Umiddelbart må jeg sige, at Hugo's Amazing Tape ser ret så lovende ud, så det vil jeg da eksperimentere lidt videre med. F.eks. kunne det give håb om igen at få låget på Sentinels of the Multiverse, da det er umuligt at lukke så længe kortene ligger i poser.
Skal ikke kunne udtale mig om grundæsken, da den var så ringe at den straks blev smidt ud.
Æsken til Rook City-udvidelsen er langt mere solid, og noget større. Hvis man smider plastindlægget ud, kan den faktisk rumme alle 26 decks, hvis man bruger Hugo's Tape. Og der er plads til enstribe terninger, penne eller andet til at sørge for scoringen.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Elastikker eller ej?

Post by Bugge »

Vi elsker vores spil 8)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Elastikker eller ej?

Post by Gunness »

Mik wrote:
Brichs wrote:Hugo's Amazing Tape er fantastisk, og jeg ville ønske der fandtes en dansk forhandler af det.
Den næstbedste løsning må vel være en forhandler i EU:
http://www.boardgameextras.co.uk
Har netop købt et par ruller
Jeg hiver lige denne oldgamle tråd frem, da jeg gerne ville bestille noget HAT. Ingen af forhandlerne på Amazon UK sender til Danmark, så jeg ville prøve Boardgameextras. Nu har jeg med godt en uges mellemrum prøvet at skrive til dem, men ikke fået svar på nogen af mine mails. Er det standard for dem?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply