Hjælp til boardgamegeek etc.

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by BlueSwan »

1) Hvordan får I de der signatures hvor man kan se hvad I sidst har spillet? Jeg har prøvet at gå ind i "widgets", men når jeg copy/paster den kode til dette forum får jeg at vide at jeg har brugt for mange tegn.

2) Hvordan registrerer i et spil, hvor I har spillet med en (eller flere) udvidelse(r). Lad os sige at I har spillet "Settlers Of Catan" med "Seafarers Of Catan" udvidelsen. Opretter i et seperat play af både grundspillet og udvidelsen, eller blot ét spil af en af dem?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by Stony »

Jeg skriver min signatur således
Image

Hvis du laver en CITER på denne besked, kan du se kildeteksten, hvordan der står en web-adresse, med IMG-tag udenom. Det kan du snuppe og tilpasse dit eget BGG-brugernavn.

Hvad angår spillede spil, så er der forskellige måder at gribe det an på. Nogle markerer "bare" at de har spillet både grundspillet og udvidelsen, mens andre går meget op i hvor mange spil de har spillet i alt, og derfor f.eks. giver dem 0.5 hver, hvorved det totale antal spillede spil stadig er 1.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by BlueSwan »

Tak Stony. Nu virker det.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by Gunness »

BlueSwan wrote:2) Hvordan registrerer i et spil, hvor I har spillet med en (eller flere) udvidelse(r). Lad os sige at I har spillet "Settlers Of Catan" med "Seafarers Of Catan" udvidelsen. Opretter i et seperat play af både grundspillet og udvidelsen, eller blot ét spil af en af dem?
Jeg laver separat play af hver. For så kan jeg efterfølgende se, hvor mange gange jeg har fået en udvidelse på bordet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by Brichs »

Med hensyn til hvordan jeg registrerer at jeg har spillet en udvidelse, så giver jeg både grundspillet og udvidelsen "et play".

Eksempelvis fik jeg i går overtalt min kone og min sygdomspasser til at spille King of Tokyo. Jeg har blandet promo-kortene fra BGG ind imellem resten af mine kort, og derfor får denne lige så mange registrerede spilgange, som grundspillet. Efter to spil, hev vi også Power Up! udivelsen frem, og spillede med den to gange.

Derfor ser mine plays fra Søndag d. 10. februar således ud:
King of Tokyo x 4
King of Tokyo Promo Cards x 4
King of Tokyo: Power Up x 2
Se evt. her: http://boardgamegeek.com/plays/bydate/u ... 2013-02-28


På den måde kan jeg se, hvor mange gange jeg får spillet mine udvidelser - om de bør blive i samlingen. Eksempelvis blev mine udvidelser til Carcassonne næsten aldrig spillet - og derfor har jeg solgt disse.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by Larsine »

Jeg rigistrerer kun et spil. Hvis der er udvidelser med, er det normalt en af disse der bliver registreret, og hvis der er flere udvidelser med, vælger jeg den som har færrest registrerede spil. I kommentarfeltet skriver jeg så hvilke andre udvidelser der evt. var med på bordet.

Jeg venter stadig på den dag hvor man kan vælge at registrere et spil, og så tilkilkke de udvidelser der har været med, uden at det ødelægger det totale antal spillede spil.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by Mik »

Larsine wrote:Jeg venter stadig på den dag hvor man kan vælge at registrere et spil, og så tilkilkke de udvidelser der har været med, uden at det ødelægger det totale antal spillede spil.
Du skal nok ikke holde vejret... :mrgreen:
Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Hjælp til boardgamegeek etc.

Post by ozimek »

Larsine wrote:Jeg venter stadig på den dag hvor man kan vælge at registrere et spil, og så tilkilkke de udvidelser der har været med, uden at det ødelægger det totale antal spillede spil.
Jeg registrerer ikke expansions, fordi det er for bøvlet. Hvis ovenstående funktionalitet var tilgængelig, ville jeg nok bruge den. Har også undret mig over, at det ikke er implementeret, når nu info om spli-expansion-sammenhæng allerede findes på BGG.
Post Reply