Se min Custom Carcassonne box

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Lasborg
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:26 am
Location: Amager

Se min Custom Carcassonne box

Post by Lasborg »

Jeg havde købt jubilæums udgaven af Carcassonne som jo er i en totalt irriterende meepleboks :( og efter at have set hvordan folk ellers havde fundet på at opbevare deres tiles så tænkte jeg at det kunne jeg da nok også klare.

Jeg faldt over en ubehandlet trææske, med glas i låget, hos søstrene grene. Den faktisk passer fint i højden til at carcassonne fliserne stå op deri. Der er ca plads til 180 fliser, og lidt andre smådele. Så det er ikke meningen at man skal slæbe rundt på en masse udvidelser.

den så ud som den nederst til venstre:
Image

Det skal lige siges at jeg ikke er den store handyman, men mente nok at det kunne jeg sagtens arbejde med.

Jeg købte noget mørk bejdse og noget spraylak og så gik jeg ellers i gang.
Ruminddelingerne er lavet med skumpap og der er puttet carcassonne-blå filt over hele bunden og siderne. Min filt-kundskab lader dog noget tilbage at ønske.

Da pointpladen fra jubilæumsspillet jo ikke passer i kassen måtte jeg jo finde på noget andet. Jeg Photoshoppede den almindelige pointplade ned i størrelse så den pasesde til kasse, og lavede en simpel logo forside. Fik det hele printet ud hos en fotomand og limede det derefter på en hård pap pplade på ca 1mm. Jeg ville gerne have lamineret det, men den var åbenbart for tyk, så måtte købe noget klister-bogbind og klæbe det på. Ikke helt så flot som på laminering, men det går an.

Jeg er blevet ganske godt tilfreds med den. Og det er godt, for skal jeg regne ud hvad den har kostet i materialer og arbejdstid, så er den vist ikke helt det værd. Når man ikke er handyman så er der godt nok mange ting man ikke lige har i skabet og skal ud og investere i.

...Er der mon nogen der mangler ca en halv liter mørk bejdse :?: :?:

Image

Image

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Brichs »

Ser sgu meget fedt ud. Så skal du bare ikke ud og have udvidelser!
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Lasborg
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:26 am
Location: Amager

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Lasborg »

Brichs wrote:Ser sgu meget fedt ud. Så skal du bare ikke ud og have udvidelser!
Tak.
Nej der er ikke meget mere plads, jeg kan regne ud at det jeg lige kan have plads til Traders and Builders :wink:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Gunness »

Totalt o.t.: jeg går ud fra, at det også er dig, der er på DAHF? :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Lasborg
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:26 am
Location: Amager

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Lasborg »

Gunness wrote:Totalt o.t.: jeg går ud fra, at det også er dig, der er på DAHF? :)
Jep :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Gunness »

Altid smukt at se mednørder herinde ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Helle »

Gunness wrote:Altid smukt at se mednørder herinde ;)
Hmmmmm .... Og skille fårene fra bukkene .... Så man kan se dobbeltnørderne .... Hvem ved hvad daghp overhovedet er .... :wink:
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Foppwin »

Helle wrote:
Gunness wrote:Altid smukt at se mednørder herinde ;)
Hmmmmm .... Og skille fårene fra bukkene .... Så man kan se dobbeltnørderne .... Hvem ved hvad daghp overhovedet er .... :wink:

Lidt google kan give svaret: Delaware Aviation Hall of Fame ;)
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Gunness »

Helle wrote:Hmmmmm .... Og skille fårene fra bukkene .... Så man kan se dobbeltnørderne .... Hvem ved hvad daghp overhovedet er .... :wink:
Daghp er vist en fyr med en Twitter-profil. Men ellers har Foppwin ret - både Lasborg og jeg har en stærk interesse for kampfly fra Delaware ;)
Og hvis du virkelig vil vide det... så tror jeg faktisk, at der er en hel del, der ved hvad det er. Der er i alt fald mange brugere ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Jens_Hoppe »

Jeg er helt blank...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Gunness »

Så skal du bare blive medlem af DAHF, så vil du hurtigt blive oplyst!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by JoelP »

Dansk AfHolds Forening?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Så skal du bare blive medlem af DAHF, så vil du hurtigt blive oplyst!
Har de en afdeling i København, eller skal man helt til Delaware? 8)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Se min Custom Carcassonne box

Post by Gunness »

Smut du bare til Delaware - vi er liiige bag ved dig 8)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply