Vurdering af magic-kort samlingen

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Mikkel »

Nu har jeg haft mine gamle kort liggende alt for længe, og når man nu skal 'ind til byen' på lørdag, så ville jeg i den anledning smutte forbi Faros Cigar og få dem vurderet.

Ved I om man bare kan troppe op med sine kort og så få dem vurderet - eller skal man evt. lave en aftale først med en ansat derinde?
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Stunke »

Inden du giver op, har du proevet at bygge og spille med en commons/uncommons draft/sealed cube af dine tilbagevaerende kort?


http://www.boardgamegeek.com/thread/555 ... s-on-build
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Mikkel »

Stunke wrote:Inden du giver op, har du proevet at bygge og spille med en commons/uncommons draft/sealed cube af dine tilbagevaerende kort?


http://www.boardgamegeek.com/thread/555 ... s-on-build
Hej :)

Jeg har helt ærligt jeg ikke har spillet siden jeg gik ud ungdomsklubben og så er vi tilbage omkring 1997, sådan ca. Og jeg har heller ikke noget ønske om at spille igen. Så det kunne bare være sjovt at få samlingen vurderet.

Umiddelbart, så tror jeg mine to dyreste kort er Shivan Dragons :D Men jeg ved ikke rigtig om de er i så god stand at de er penge værd, selv om de er sleeved og ligger et rigtig godt og sikkert sted. Så spændene kunne det være!
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by netsapiens »

Prepare to be disappointed. Jeg solgte en samling på omkring 10.000 kort. Jeg tastede hele lortet ind i et excelark, kørte det igennem forskellige værktøjer til vurdering og kom frem til at hvis man skulle købe kortene så var der for lige omkring 6-7 tusind i værdi.

Jeg fik 1500,-
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Mikkel »

netsapiens wrote:Prepare to be disappointed. Jeg solgte en samling på omkring 10.000 kort. Jeg tastede hele lortet ind i et excelark, kørte det igennem forskellige værktøjer til vurdering og kom frem til at hvis man skulle købe kortene så var der for lige omkring 6-7 tusind i værdi.

Jeg fik 1500,-
Den er jeg helt med på! Regner heller ikke med at sikre mig for resten af livet ;)
Er blot nysgerrig om hvad den er værd.
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by glorn »

hvis du har en iphone er der en rigtig god gratis app der hedder "orcish librarian". der er også link til en amerikansk sælgers priser så du kan se direkte hvad vurderingen er for mint, near-mint og used.

igen så er det ikke sigende for hvad forretningerne vil give for dem, da de både skal have en profit og være i stand til at sælge dem videre (dvs der skal være kunder)
David.
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Tallens »

Mikkel wrote:Nu har jeg haft mine gamle kort liggende alt for længe, og når man nu skal 'ind til byen' på lørdag, så ville jeg i den anledning smutte forbi Faros Cigar og få dem vurderet.

Ved I om man bare kan troppe op med sine kort og så få dem vurderet - eller skal man evt. lave en aftale først med en ansat derinde?
Du kan altid sende dem en e-mail for at høre om det vil være noget de vil være interreseret i(?).

Af personlig erfaring, kan jeg sige at du ikke skal forvente meget mere end ~0,05 øre per common kort, ~0,10 øre for uncommon, og ~0,50 øre for en rare, med mindre det er Power nine, eller meget specielt sjældne kort fra den pågældende serie. Jeg tror mit bedst sælgene rare kort var 50 kr stk. i købs pris den gang, men jeg kunne sælge det for 10kr. :-/ *snøft*

Jeg har selv en samling på 6 mapper og sådan lidt blandet, selv om der er Revised og Lign. Kort frem til Mirage så kunne jeg ikke forvente meget mere end 700 kr for det (den gang jeg fik det vuderet i 2003) da jeg ville skifte alle mine Magic kort ud med VTES kort.

//T
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Stunke »

magiccardmarket.eu kunne maaske vaere et sted at faa det solgt?
Hvis ikke ebay/dba.dk
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Mikkel »

Tallens wrote: Du kan altid sende dem en e-mail for at høre om det vil være noget de vil være interreseret i(?).

Af personlig erfaring, kan jeg sige at du ikke skal forvente meget mere end ~0,05 øre per common kort, ~0,10 øre for uncommon, og ~0,50 øre for en rare, med mindre det er Power nine, eller meget specielt sjældne kort fra den pågældende serie. Jeg tror mit bedst sælgene rare kort var 50 kr stk. i købs pris den gang, men jeg kunne sælge det for 10kr. :-/ *snøft*

Jeg har selv en samling på 6 mapper og sådan lidt blandet, selv om der er Revised og Lign. Kort frem til Mirage så kunne jeg ikke forvente meget mere end 700 kr for det (den gang jeg fik det vuderet i 2003) da jeg ville skifte alle mine Magic kort ud med VTES kort.

//T
Det tyder på at det nok ikke rigtig kan betale sig at skille sig af med dem. For jeg tror bestemt ikke at jeg har noget der er rigtig meget værd. Så nu tror jeg bare at jeg tøffer derind og kigger lidt i biksen :)

Jeg kigger på App'en, David - tak :)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by digter »

Stunke wrote:Inden du giver op, har du proevet at bygge og spille med en commons/uncommons draft/sealed cube af dine tilbagevaerende kort?


http://www.boardgamegeek.com/thread/555 ... s-on-build

Jeg har også en samling kort fra 90'erne som jeg ikke har brugt i mange år. Har gået med tankerne om at lave en cube, men problemet er nok at finde 7 andre spillere der har lyst og er på samme niveau som en selv. Jeg synes i hvert fald det er svært at introducere nye spillere fordi der eksisterer så mange fordomme. Derudover kræver det mere tid at sætte sig ind i et CCG end andre brætspil og det skræmmer også tit folk væk er min erfaring.
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by glorn »

du kan sagtens lave en cube med kun 4... eller sågar 3.
David.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Vurdering af magic-kort samlingen

Post by Stunke »

Hele tanken med at lave en cube er jo at man behandler magic som et braetspil, ikke som et collectible.
Naar een spiller har en cube saa man kan ligesaavel spille 2 mand som man kan spille 8 mand.
Det er ikke forskelligt fra naar en spiller ejer dominion og tager med til spilaften og alle mand spiller med.

Hvis man spiller 2 man kan jo bare spille sealed med 90 kort fra cuben som man bygger til et 40 kort deck (det er inkl. lande) og saa bare lige tage en to tre spil med det. Eller man kan lave et Winston draft... Der er SAA mange muligheder for at spille med en cube at der slet ikke er nogen grund til at bruge magic-penge paa at spille magic.

Jeg saelger f.eks en komplet Innistrad, Dark Ascension, Avacyn Restored draft cube med 474 unikke kort (en normal cube har i oevrigt normal kun 360 kort) i for 200 kroner. Man skal ogsaa eje noget land, men det er billigt som skidt og saa er man koerende til rigtigt mange draftaftener. Jeg synes det er synd at blive ved med at spille Magic som constructed naar nu det har vist sig siden 1993 at vaere den dyreste maade at spille magic paa og man har vidst cirka siden 2003 at cube var det sjoveste.

Der er meget nostalgi bundet op i magic kort, og jeg synes det er aergeligt at give afkald paa nostalgien naar man rent faktisk staar med muligheden for at genoplive spillet i et sjovere format. Mere sjov, mere nostalgi.

Formater der kan spilles med en cube (af hvad jeg lige kan komme i tanke om): Draft, Winston, Winchester, Rochester, Sealed, Market, quilting, zeddemore.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply