Lille og billig tablet

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Lille og billig tablet

Post by Aratar »

Ja, jeg tænker ikke på hovedpinepiller, men derimod den anden form for tablet, som man kan installere programmer på... :-)

Er der nogle af jer, der har et godt bud på en sådan? Den skal helst være lille og billig og skal alene have wifi-forbindelse. Jeg skal bruge den på en længere udlandsrejse, hvor den kan være min adgang til mail, facebook m.v..

iPadmini er som udgangspunkt udelukket, da jeg tænker, den bliver for stor.

Og spørgsmål nr. to - giver det mening at købe elektronik i lufthavnen i Dubai?

På forhånd tak for alle input :D
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Lille og billig tablet

Post by Bugge »

Hej H.C.,

Jeg har for nyligt købt dette 'dyr',

http://www.trekstor.co.uk/detail-surfta ... -70hd.html

http://www.lydogbillede.dk/test/treksto ... os-7-0-hd/

http://www.edbpriser.dk/tablet/trekstor ... 66125.aspx (fås også i sort)

til 800kr, og det må siges at være en super pris. Er godt tilfreds med den indtil nu.

Mine egne plus,

- Design
- Vægt og Størrelse (er fin på farten)
- Billig
- God skærm
- HDMI udgang
- Kan udvides op til 32 GB micro SD kort
- Hurtigere end min Samsung Galaxy smartphone (og større skærm naturligvis, så surf og pdf/word-filer er lettere at læse)
- Opfylder stort set mine behov

Og som du kan læse i en tidligere tråd, kobler jeg på nettet via min Samsung Galaxy smartphone, når jeg er på farten et sted ude, hvor der ikke er Wi-Fi. Det funker fint.

Mine egne minus,

- Batteriet måtte gerne kunne holde mere end de 4-6 timer (alt afhængig af hvor meget man bruger den)
- Når batteriet er helt flat, tager det 3 timer at lade den helt op igen
- Godt nok er den hurtigere end min gamle smartphone, men den måtte gerne have været endnu hurtigere
- Er en fingeraftryk magnet, men det er de alle sammen vel mere eller mindre

Men hensyn til kamera og sådan nogle ting, vil jeg ikke kommentere det, da det ikke er behov jeg har, og derfor ikke har betydning for købet.

Til 900kr, som den koster nu, kan du ikke gå helt galt i byen.

Mvh,
Søren
Last edited by Bugge on Fri Jan 24, 2014 10:33 am, edited 1 time in total.
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Lille og billig tablet

Post by Deus »

Jeg havde kig på et Acer B1 til konen op til jul (men valgte et andet mærke, pga. udgange)

Har leget lidt med en, og den virker ganske tilforladelig.

Men jeg vil lade speccs´ne tale for sig selv - http://www.pricerunner.dk/pl/224-290222 ... ign-Priser

Jeg vil dog sige at der er en verden til forskel på om du køber en "billig tablet", og en "normal tablet". man får virkelig alot more bang for your bucks, hvis du smider 1000 - 1500kr oveni.
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Lille og billig tablet

Post by AndersC »

Jeg er rigtig glad for min Samsung Galaxy Tab 3 8". Den findes også i en 7" udgave til ca. 1000,-

http://www.pricerunner.dk/cl/224/Tablet ... ort=4&sp=1


http://www.samsung.com/latin_en/consume ... 2100ZWLTTT
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Lille og billig tablet

Post by Bugge »

Deus wrote:Jeg havde kig på et Acer B1 til konen op til jul (men valgte et andet mærke, pga. udgange)

Har leget lidt med en, og den virker ganske tilforladelig.

Men jeg vil lade speccs´ne tale for sig selv - http://www.pricerunner.dk/pl/224-290222 ... ign-Priser

Jeg vil dog sige at der er en verden til forskel på om du køber en "billig tablet", og en "normal tablet". man får virkelig alot more bang for your bucks, hvis du smider 1000 - 1500kr oveni.
Jeg vil sige at specifikationerne på Trekstor'en er klart bedre. Det er begge 7", men se f.eks. forskellen i størrelsen,

Acer:
Dimensioner (B x D x H): 12.85 cm x 1.24 cm x 19.74 cm, Vægt: 340 g

Trekstor:
Dimensioner (B x D x H): 11.30 cm x 0.76 cm x 19.10 cm, Vægt: 260 g

Og ja, kvalitet følger prisen, men der er streg på billig, og så gælder det om at finde den billige model, der giver mest for prisen.

'nough said 8)

S
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Lille og billig tablet

Post by Deus »

Bugge wrote:
Deus wrote:Jeg havde kig på et Acer B1 til konen op til jul (men valgte et andet mærke, pga. udgange)

Har leget lidt med en, og den virker ganske tilforladelig.

Men jeg vil lade speccs´ne tale for sig selv - http://www.pricerunner.dk/pl/224-290222 ... ign-Priser

Jeg vil dog sige at der er en verden til forskel på om du køber en "billig tablet", og en "normal tablet". man får virkelig alot more bang for your bucks, hvis du smider 1000 - 1500kr oveni.
Jeg vil sige at specifikationerne på Trekstor'en er klart bedre. Det er begge 7", men se f.eks. forskellen i størrelsen,

Acer:
Dimensioner (B x D x H): 12.85 cm x 1.24 cm x 19.74 cm, Vægt: 340 g

Trekstor:
Dimensioner (B x D x H): 11.30 cm x 0.76 cm x 19.10 cm, Vægt: 260 g

Og ja, kvalitet følger prisen, men der er streg på billig, og så gælder det om at finde den billige model, der giver mest for prisen.

'nough said 8)

S
"Klart bedre" er måske lidt af en overdrivelse :roll:

Og selvom "Der er streg på billig", så skader det jo ikke at informere omkring forbedringen i kvalitet/speccs.

Men Aratar, der er et hav af forskellige små billige tablets ude på markedet. Personligt kigger jeg kun på hvor kraftig indmad der er i dem og hvor lang tid batteriet holder. Men det er en smagssag, og i sidste ende er det jo kun dig der kan tage et valg :D
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Lille og billig tablet

Post by Bugge »

Gør lige opmærksom på at Acer'en er anmeldt i den samme stortest af små og billige tablets i Lyd & Billede, som Trekstor'en vandt. Så kan man se om det den er god til er det man er ude efter. Bare følg linken til testen i min første mail.

Personligt er jeg imod en tablet, som er større og tungere end en 8" tablet. Man kan let holde Treksor'en i en hånd hvilket er en kæmpe fordel på farten. Jeg har prøvet det. Det kan man ikke med Acer'en, selvom skærmen ikke er større.

Skal man købe en tablet man alligevel ikke kan holde i en hånd, så ville jeg til hver en tid vælge en 10".

Mvh,
Søren
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Lille og billig tablet

Post by Deus »

Okay okay jeg giver op... Du vinder Søren!

Din tablet er klart den bedste :roll:

´nough said 8)
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Lille og billig tablet

Post by Myde »

Jeg har en 1.generations Nexus 7, den har jeg generelt været meget tilfreds med. Den er vist også længere nede i pris nu end den var dengang.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Lille og billig tablet

Post by Bugge »

Som i nok kan forstå har jeg netop sat mig grundigt ind i det, i forbindelse med køb af min egen Tablet. Det er ikke et spørgsmål om at vinde. Det er et spørgsmål om at råde Hans Christian så godt som muligt.

Der er ingen tvivl om at Asus Google Nexus 7 2013, er den bedste 7" tablet der kan købes for penge. Faktisk er den stort set eneste manko, at den stadivæk ikke kan udvides med et mikro SD-kort. Og for 16GB Wi-Fi versionen få du lov til at lange 2.100kr over disken. For 32GB og 3G versionerne endnu mere-mere.

Mit valg var at først få testet mine behov med den bedste billige jeg kunne finde, og hvis det viser sig, at jeg ikke kan leve uden, så kan jeg senere punge 2.000-3.000kr ud for den bedste. Hvis det viser sig at en tablet ikke lige er mig, eller at mine behov let kan klares med den billige model, så har 1.000-2.000kr til at købe brætspil for :wink:

S
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Lille og billig tablet

Post by Aratar »

Tak for buddene! :)

Jeg lurer på at købe en nexus, men overvejer også at tage min iphone med uden et simkort.
Image
Post Reply