Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Den sidste måned er der ikke sket så mange fremskridt på mine forsætter ... måske bl.a. grundet ankomsten af vort andet barn. Der er dog fortsat forsvundet flere spil ud af samlingen end der er kommet ind i den, hvilket vi længe har set frem til ville ske. Desværre har jeg ikke rigtig haft overskud til at servicere de mennesker, der har ønsket at overtage spil, men min fornemmelse er, at der har været meget forståelse for den aktuelle situation. I løbet af måneden lykkedes det mig kun at kunne sætte kryds ud for endnu et par spil Crokinole ... og der har jeg for længst nået at opfylde mit mål for året. På den løbemæssige front er der også gået lidt længere tid imellem løbeturene. Til gengæld er de blevet længere. Og familien - mest Helle - formåede endda at bakke op om at jeg få dage efter vores lille ny's ankomst tilmeldte mig og løb CPH HALF. Det var mit første halvmarathon og jeg var meget imponeret over hvor fint løbet var organiseret. Succes-kriteriet var i første omgang at gennemføre, da jeg normalt har fået skader, når jeg har øget distancen. Det er ikke sidste gang, jeg har løbet CPH HALF og det er da også en distance, jeg er blevet lidt mere nysgerrig på efter at have løbet den.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Så gik der to måneder fra min sidste status-opdatering grundet alt det bøvl, der har været med forum. Og på spil-fronten er der sket ... absolut ingenting. Ikke et spil på listen har været på bordet i perioden. I.f.t. løb fik jeg løbet rigtig mange kilometer med standardture på 16 km og oveni det nogle længere ture op til halvmarathon-distancen. Det betød dog også, at jeg formåede at hive årets første løbeskade til mig, der holder mig fra landevejen nu. Super-ærgerligt - men jeg kan også se det som en succes, at jeg nåede helt hen i november før jeg fik årets første skade. Og det vel at mærke efter jeg havde presset mange flere kilometer ind, end jeg tidligere har gjort. Nu må vi se, hvad december bringer, men jeg regner ikke med, at det ændrer stort på spilstatistikken for de spil, jeg har sat målsætninger op om.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Året er omme og det er tid til at gøre status.

Mit første forsæt handlede om at få højnet kvaliteten af min spilsamling. Det er ikke første gang, jeg har ønsket at gøre det, men i år blev der sat gang i processen og dels lykkedes jeg med at skaffe mig af med flere spil end der kom ind og dels var jeg mere kritisk inden jeg fik købt. Så det ser jeg som en succes - men også som første skridt i en proces.

Jeg havde varierende held med de konkrete forsæt om at få spillet nogle bestemt spil et på forhånd fastsat antal gange. Alt i alt var jeg langt fra mål-opfyldelse!
Frouvne wrote:[...] Crokinole - 69/10 - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Innovation - 7/10 - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Twilight Struggle - 7/10 - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Agents of SMERSH - 0/5 - ¤¤¤¤¤
Cuba Libre - 2/5 - ¤¤¤¤¤
Hyperborea - 0/5 - ¤¤¤¤¤
Terra Mystica - 5/5 - ¤¤¤¤¤
Thunderbolt Apache Leader - 0/5 - ¤¤¤¤¤
Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game - 4/5 - ¤¤¤¤¤
Washington's War - 0/5 - ¤¤¤¤¤ [...]
Endelig havde jeg nogle løbemål. Jeg slog kun en af de to personlige rekorder, jeg havde fokus på. Det hang dog også sammen med, at jeg ændrede fokus til at løbe længere distancer end tidligere i løbet af sæsonen. Jeg havde også håbet at kunne holde mig skadesfri. Det lykkedes ikke - men det er på den anden side ikke lykkedes mig i nogen sæson. I 2015 holdt jeg mig dog skadesfri helt frem til november, hvilket ikke sket tidligere, så det var i det perspektiv en succes. Alt i alt en herlig løbesæson, hvor jeg fik øjnene op for nye muligheder af den hobby, da jeg for alvor fik taget hul på halvmarathon-distancen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Stony »

Two words : Epic fail.

Det løbemæssige er der nu en fornuftig forklaring på at det ikke lykkedes. Jeg har mod sædvanen faktisk døjet med skader i år, og prøver nu at lægge min løbestil om til noget mere "korrekt", for at se om det kan hjælpe mig ud af den vane igen.

Spilmæssigt startede det godt i første halvår, hvor jeg faktisk var foran. Og så gik jeg fuldstændig død i andet halvår. :-\
Sidst spillet:
Image
Post Reply