Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Så nåede vi igennem marts måned. Spilsamlingen forblev stort set i samme størrelse. Der blev spillet et enkelt spil Innovation og så kom de første spil Twilight Struggle med på listen. Så der er små skridt i den rigtige retning. Det var svært at holde moralen høj i forhold til mine løbe-ambitioner. Det hang formentlig sammen med, at benene har brokket sig lidt og det virker altid demotiverende, når jeg fornemmer en skade lurer om hjørnet. Det gode ved den manglende motivation kan være, at der bliver rum for restitution og skaden ikke indfinder sig. Håber det er det, der sker denne gang. Efter kun at have været ude fire gange i løbet af de første tre uger af marts fik jeg i den sidste uge rettet lidt op på statistikken med tre dejlige løbeture i Barcelona.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Så nåede vi igennem marts måned. Spilsamlingen forblev stort set i samme størrelse. Der blev spillet et enkelt spil Innovation og så kom de første spil Twilight Struggle med på listen. Så der er små skridt i den rigtige retning. Det var svært at holde moralen høj i forhold til mine løbe-ambitioner. Det hang formentlig sammen med, at benene har brokket sig lidt og det virker altid demotiverende, når jeg fornemmer en skade lurer om hjørnet. Det gode ved den manglende motivation kan være, at der bliver rum for restitution og skaden ikke indfinder sig. Håber det er det, der sker denne gang. Efter kun at have været ude fire gange i løbet af de første tre uger af marts fik jeg i den sidste uge rettet lidt op på statistikken med tre dejlige løbeture i Barcelona.
April måned kom på mange måder til at minde om marts. Også i denne måned blev det til et enkelt spil Innovation og to spil Twilight Struggle. Løb var stadig lidt op ad bakke; jeg kom kun ud syv gange. Men jeg kom dog ud! Jeg er meget langt fra nogen rekord-tider, men det er selvfølgelig stadig tidligt på sæsonen, så det kan sagtens nås endnu. Spilsamlingen er der kommet nogle få spil til uden der er blevet tyndet ud i den. Men så har jeg til gengæld brugt lidt tid til at kigge på hylderne og har fået lavet en liste på 30-40 spil, der skal ud. Så der kommer sikkert til at ske noget der snart.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Som de foregående måneder prøver jeg at holde mig selv fast på de nytårsforsætter jeg prøvede at forpligte mig til i denne tråd.

I.f.t. at få fordybet mig i nogle spil syntes jeg sådan set det går rigtig godt. Det er ikke nødvendigvis de spil, jeg noterede i denne tråd - men det er såmænd heller ikke det afgørende for mig. Det var mere tendensen, jeg var ude efter. Jeg har dog fået spillet tre af de spil, der er på min liste og dermed er der i hvert tilfælde nogle af dem, jeg nok skal nå i mål med. Der er nok også nogle, jeg allerede nu ville kunne afskrive. Men som sagt i en måned hvor jeg f.eks. har fået spillet Brass, der ikke er på listen, fire gange, er jeg godt tilfreds. Hellere komme nærmere på det overordnede mål end nødvendigvis at opfylde de konkrete eksempler.

Reduktionen af spilsamlingen nærmer sig også. Der har ikke været totalt indkøbsstop, men tempoet er sat radikalt ned i år. Hylderne begynder også at blive aflastet en smule, da jeg har fået fyldt nogle flyttekasser med spil og har fået lavet lister over dem. Så skal de bare ud af døren... Små skridt i den rigtige retning.

Som det har fremgået de sidste par måneder, har jeg haft lidt svært ved at holde fast i motivationen i.f.t. løb. Det har jeg fået gjort noget ved i denne måned, hvor jeg har været ude at løbe hver anden dag. I starten af måneden betød det mange kortere ture (5 km), men det betød også, at jeg fik fokuseret lidt på den distance og af et par omgange fik barberet lidt tid af min personlige rekord, som har været en af mine målsætninger. Mit andet mål om at barbere tid af min 10 km var også under beskydning i forbindelse med et løb jeg deltog i i week-enden. Desværre var det ikke opmålt særlig præcist, så 10 km ruten var omkring 150 meter for kort og dermed kan de tider jo ikke rigtig bruges til noget. Men den skal jeg nok få styr på senere på sæsonen.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by netsapiens »

netsapiens wrote:Fokusere mere på indhold og design på boardgamer end på nye spiloprettelser
Holde op med kun at arbejde på Boardgamer, og istedet få brugt tiden på familien og rent faktisk at få SPILLET spil.

Løbe og ro i alt 2015 km i løbet af året (en sindssyg ven gav mig den challenge, og jeg kan jo ikke sige nej)
løbe mindst en halvmarathon i år.
Så kan jeg da også lige følge op:
Istedet for løbeudfordringen gik der lige en gal styrketræningsfreak i den. Så jeg har ikke løbet overhovedet i år, men jeg har oppet min dødløft fra 75-90kg v/ 8 reps, kan nu igen lave 10 pullups, og laver dips med ekstra vægt. Så jeg er blevet stærkere.
Samtidig har jeg tabt 10kg og tilmeldt mig Toughest til efteråret, så jeg føler ikke jeg har fejlet.

Boardgamer har lidt under en krise i januar, og en masse arbejde der fører hen til en lagerflytning i den kommende uge.
Jeg har stadig ikke det content jeg drømte om i starten af året, men min erfaring fortæller mig efterhånden også at det er helt og aldeles ligemeget. Der er kun tre ting der betyder noget for folk der køber brætspil, så dem kommer jeg til at fokusere på istedet.

På privatsiden har jeg fået spillet lidt. Ikke meget, ikke nok, men mere end jeg havde turde håbe på. Så jeg er glad.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Tommy Champione
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 103
Joined: Thu May 19, 2011 12:11 am
Location: Brønshøj

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Tommy Champione »

netsapiens wrote:
netsapiens wrote:Fokusere mere på indhold og design på boardgamer end på nye spiloprettelser
Holde op med kun at arbejde på Boardgamer, og istedet få brugt tiden på familien og rent faktisk at få SPILLET spil.

Løbe og ro i alt 2015 km i løbet af året (en sindssyg ven gav mig den challenge, og jeg kan jo ikke sige nej)
løbe mindst en halvmarathon i år.
Så kan jeg da også lige følge op:
Istedet for løbeudfordringen gik der lige en gal styrketræningsfreak i den. Så jeg har ikke løbet overhovedet i år, men jeg har oppet min dødløft fra 75-90kg v/ 8 reps, kan nu igen lave 10 pullups, og laver dips med ekstra vægt. Så jeg er blevet stærkere.
Samtidig har jeg tabt 10kg og tilmeldt mig Toughest til efteråret, så jeg føler ikke jeg har fejlet.

Boardgamer har lidt under en krise i januar, og en masse arbejde der fører hen til en lagerflytning i den kommende uge.
Jeg har stadig ikke det content jeg drømte om i starten af året, men min erfaring fortæller mig efterhånden også at det er helt og aldeles ligemeget. Der er kun tre ting der betyder noget for folk der køber brætspil, så dem kommer jeg til at fokusere på istedet.

På privatsiden har jeg fået spillet lidt. Ikke meget, ikke nok, men mere end jeg havde turde håbe på. Så jeg er glad.
Haha er ikke helt med på den træningssnak, men dips med ekstra vægt lyder tilgengæld lækkert :)

Mht. Boardgamer - hvad satsede du da på før og hvad vil du satse på nu?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Så kan jeg da også lige følge op:
Istedet for løbeudfordringen gik der lige en gal styrketræningsfreak i den. Så jeg har ikke løbet overhovedet i år, men jeg har oppet min dødløft fra 75-90kg v/ 8 reps, kan nu igen lave 10 pullups, og laver dips med ekstra vægt. Så jeg er blevet stærkere.
Samtidig har jeg tabt 10kg og tilmeldt mig Toughest til efteråret, så jeg føler ikke jeg har fejlet. [...]
Et solidt vægttab samtidig med at man opbygger muskelmasse kommer ikke af sig selv. Så det lyder da som en succes. Min snusfornuftige tilgang til området siger mig, at man nok kommer længere med at fokusere på hvad man opnår end de ting, man ikke får gjort. Den ene ting virker motiverende mens den anden som oftest er demotiverende og destruktiv. Og så er der mange mål, der er bedst tjent med at blive korrigeret undervejs. Selvfølgelig skal det ikke blive en dårlig undskyldning, men jeg tror man kan undgå mange skader ved at korrigere målene undervejs. Og for mig er den mest demotiverende faktor af alle nok skader og den proces at skulle komme i gang igen efter dem.
netsapiens wrote:[...] Boardgamer har lidt under en krise i januar, og en masse arbejde der fører hen til en lagerflytning i den kommende uge.
Jeg har stadig ikke det content jeg drømte om i starten af året, men min erfaring fortæller mig efterhånden også at det er helt og aldeles ligemeget. Der er kun tre ting der betyder noget for folk der køber brætspil, så dem kommer jeg til at fokusere på istedet.

På privatsiden har jeg fået spillet lidt. Ikke meget, ikke nok, men mere end jeg havde turde håbe på. Så jeg er glad.
Kedeligt at høre at Boardgamer har lidt under en krise i januar. Jeg bliver selvfølgelig også nysgerrig på, hvilke tre ting det er du mener, der er det eneste der betyder noget for folk, der køber brætspil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Jeg bliver selvfølgelig også nysgerrig på, hvilke tre ting det er du mener, der er det eneste der betyder noget for folk, der køber brætspil.
Nogle bud? Jeg gætter på pris, udvalg* og fragtomkostninger. :)

(*: Hvilket også dækker over at have nye varer hurtigt)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Jeg tror, der gemmer sig nogle overraskelser i udvalgsdelen. Jeg tror ikke alle de spil vi begejstres for nødvendigvis sælger særlig godt. Og så tror jeg også at kunde-segmentet er en ganske lille del af dem, der køber mange brætspil, da dem der køber meget sikkert også både vil have det meget hurtigt og er meget impulsive i deres indkøb.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by netsapiens »

Det er en MEGET lang samtale at komme ind på hvad der er vigtigt, og hvad der ikke er.
Noget af det ønsker jeg oprigtigt talt ikke at dele, og jeg ønsker heller ikke at dele hvorfor jeg ikke vil dele. Kryptisk, javist, men . russerne, .. rumvæsner.. noget.

Det jeg KAN sige er at jeg har gjort mig en lang række erfaringer igennem de to et halvt år jeg har drevet butikken. Jeg har netværket meget med folk indenfor branchen, hvilket vil sige netsalg, brætspil, og netsalg MED brætspil, så det er bredt. Og det har givet både ny indsigt, og bekræftelse af egne observationer.

Jeg kan hjælpe lidt og sige hvad der overraskede mig som værende helt irrelevant for succes som butik:
Udvalg. Selvom udvalg er en god ting for kunder, så er det kun en god ting for FÅ kunder, nemlig dem som er helt forelsket i en særlig slags nichespil. Og selv dem der forelsker sig i et bestemt spil handler ikke i butikken før det næste spil af den type kommer. Det er altså (alt andet lige) en dårlig forretningsmæssig plan at have masser af forskellige spil på lager, for de øger ikke forretningen, men kun udgifterne. Lidt ligesom at have en lang menu på en restaurant. Du skal købe mere ind, og du får højere spild, og du sælger ikke mere til den enkelte kunde, og kun de der VED at du har et langt menukort kigger forbi med interesse i dit udvalg :)

Content. Alle taler om content, hvordan man skal engagere sig med sine kunder, og give dem en grund til at komme og blive på din hjemmeside. At berige den ofte og med jævne mellemrum. Det gælder bare ikke for websider som handler med masse-producerede varer. Og det er også lige meget hvor høj kvaliteten er af det content man tilbyder.
Man skal dog tilbyde noget særligt content, men det behøver ikke være jævnligt, eller meget af det, men det skal have en helt bestemt natur (igen, lidt forretningshemmeligheder må man da have)

:)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Jeg tror, der gemmer sig nogle overraskelser i udvalgsdelen. Jeg tror ikke alle de spil vi begejstres for nødvendigvis sælger særlig godt.
Nej, det er nok rigtigt. Mit bud antog egentlig at Claus havde tænkt sig at fortsætte i samme branchesegment - salg af nichebrætspil - men det er klart at hvis det ikke er rigtigt, er det en helt anden situation.

Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer for Boardgamer! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Så er vi nået halvvejs ind i året.

Reduktionen af spilsamlingen er forhåbentlig nært forestående. Jeg har i hvert tilfælde fået lavet en liste med 50+ titler, der skal ud og har fået lavet en liste med dem og samlet spillene i papkasser. Så skal jeg bare lige finde et tidspunkt, hvor det vil passe ind i familiens planer, at få den lagt op.

I denne måned var det kun Terra Mystica, jeg kom til at registrere et par gennemspilninger af. Det begynder dog at være en overkommelig opgave at nå i mål med det og fem andre spil. Så er der fire spil tilbage. Agents of SMERSH har jeg netop fået opdateret til den nyeste version, og det har givet blod på tanden til at komme i gang med det. Så mon ikke jeg ender med at kunne strege yderligere et spil eller to på listen inden året er omme.

På løbefronten kom jeg ikke ud nær så ofte som i maj. Jeg var ude 11 gange i modsætning til maj måneds 14 gange. Til gengæld tror jeg, jeg henover måneden løb flere kilometer end i maj, så det var ingen katastrofe. Motivationen har det i hvert tilfælde fint. Juli bliver dog en hård måned, hvis formiddagens løbetur er repræsentativ for måned. Jeg har det ikke godt med varmen, når jeg løber ... og den var der rigeligt af. Men det er en udfordring, og de er jo altid sjove! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Et par spil Innovation og et enkelt Crokinole, var hvad der kunne krydses af i juli måned. Det var en rigtig feriemåned på den brætspilsmæssige front og det betød, at det primært var små-spil, der blev plads til i den forgangne måned. Salgslisten blev ikke publiceret ... men det kan nok ikke vare så længe før det sker. På løbefronten blev der holdt nogenlunde fast. Jeg kom godt nok kun ud at løbe 10 gange, men det var fordi jeg indlagde nogle ekstra restitutionsdage. Det skete dels fordi jeg løb en del pas i noget mere kuperet landskab end jeg er vant til og dels fordi jeg løb et par ture på 14 og 16 km, der er længere end de ture mine ben erfaringsmæssig har sagt fra overfor.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Så lykkedes det endeligt at få reduceret i spilsamlingen. Der må gerne blive tyndet meget mere, men der er i hvert tilfælde taget et radikalt skridt med at få sat en del spil til salg, hvoraf nogle da også kom ud af døren i løbet af måneden.

Crokinole var jeg for længst nået i mål med, men det afholdt mig ikke fra at få noteret yderligere 24 spil. Twilight Struggle kom også på bordet en enkelt gang og er dermed godt på vej imod de ti gennemspilninger, jeg har sigtet efter.

På løbefronten blev turene generelt længere i denne måned, hvor jeg sammenlagt kom til at løbe 150 km, hvilket er rigtig meget for mig. De længste ture blev efterhånden så lange, at en halvmarathon må være indenfor rækkevidde. Det betød også, at benene blev belastet lidt mere end hvad der var fornuftigt, men det er indtil nu lykkedes mig at holder skaderne på afstand. Sjovt nok var månedens korteste løbedistance den korteste (7,5 km) under løbet City Run Copenhagen. Et løb med start på Frederiksberg Slot, gennem Zoologisk Have (bl.a. gennem elefanthus og flodhestehus), Søndermarken, Carlsberg Byen og J.C. Jacobsens Have. En fin og absolut anbefalelsesværdig løbeoplevelse selvom jeg fik tæv af varmen og det kuperede terræn.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Helle »

Frouvne wrote:Sjovt nok var månedens korteste løbedistance den korteste (7,5 km)
Men selvom det måske er sjovt, så er det vel ikke overraskende, at den korteste, er den korteste?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2015...?

Post by Frouvne »

Helle wrote:
Frouvne wrote:Sjovt nok var månedens korteste løbedistance den korteste (7,5 km)
Men selvom det måske er sjovt, så er det vel ikke overraskende, at den korteste, er den korteste?
Det kan man ikke altid regne med! :wink: Nå ja, måske mente jeg den hårdeste! :oops:
frouvne, administrator

Image
Post Reply