Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:Origins ser jeg meget frem til at prøve.
Jeg ser frem til din vurdering af Origins. Da jeg læste om temaet første gang, lød det både spændende og originalt. Men efter spillet var blevet luftet på en af con'erne i Valby, var begejstringen vist til at overse. Desværre. Så hvis du kan give spillet en genrejsning, vil jeg da overveje det endnu en gang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

Jeg modtog Nexus Ops i dag.
Perfekt stand :D

En sjov lille hale:
Jeg sidder og spiller poker og klikker rundt på forum imens.
Lige som jeg klikker på et link popper poker programmet frem og spørger hvad jeg vil. Jeg havde egentlig besluttet mig for at folde. Men kom istedet til at raise! Argh.
På heldig vis lykkedes det mig alligevel at vinde, så der tjente jeg lige lidt ekstra chips. Sweet :lol:

PS. Jeg har nu flyttet vinduet, så det ikke sker igen
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by larkin »

qute wrote:Jeg modtog Nexus Ops i dag.
Perfekt stand :D
Fedt, tilykke. Nexus Ops er også et spil jeg længe har overvejet at anskaffe mig. Har du fået det brugt, eller fra nyt?

Selv har jeg fået et eksemplar af RoboRally som jeg glæder mig vildt mmeget til at få prøvet....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

larkin wrote:
qute wrote:Jeg modtog Nexus Ops i dag.
Perfekt stand :D
Fedt, tilykke. Nexus Ops er også et spil jeg længe har overvejet at anskaffe mig. Har du fået det brugt, eller fra nyt?

Selv har jeg fået et eksemplar af RoboRally som jeg glæder mig vildt mmeget til at få prøvet....
Tænk, det har jeg heller aldrig fået prøvet, måske skulle jeg foreslå det til næste valbymøde .... hmmmm
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Helle wrote: Tænk, det har jeg heller aldrig fået prøvet, måske skulle jeg foreslå det til næste valbymøde .... hmmmm
JA!!
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

larkin wrote:
qute wrote:Jeg modtog Nexus Ops i dag.
Perfekt stand :D
Fedt, tilykke. Nexus Ops er også et spil jeg længe har overvejet at anskaffe mig. Har du fået det brugt, eller fra nyt?
Jeg købte det sprit nyt - "in shrink" som det hedder :D

På bgg:
http://www.boardgamegeek.com/geekstore. ... meid=15363
Ser dog ud til alle de billige er røget, men du kan forsøge dig.

Noget jeg kan anbefale. Bare find spillet på bgg og kig efter marketplace.
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by larkin »

qute wrote:
larkin wrote:
qute wrote:Jeg modtog Nexus Ops i dag.
Perfekt stand :D
Fedt, tilykke. Nexus Ops er også et spil jeg længe har overvejet at anskaffe mig. Har du fået det brugt, eller fra nyt?
Jeg købte det sprit nyt - "in shrink" som det hedder :D

På bgg:
http://www.boardgamegeek.com/geekstore. ... meid=15363
Ser dog ud til alle de billige er røget, men du kan forsøge dig.

Noget jeg kan anbefale. Bare find spillet på bgg og kig efter marketplace.
Allright, tak for tippet....... Ja spillene er bare så urigmeligt billige i USA.... men hvordan og hvorledes moms og skatter og alt det der..... Jeg holder mig normalt fra at bestille fra Nordamerika, da det virker soom et uoverskueligt regnstykke....
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Jeg har ikke købt noget, men svigermor kom for at holde ferie sammen med os, og hun havde Alhambra med som tak for at jeg skaffede hende en computer og hjalp med at slutte den til.

Nu bliver det et af de spil der skal med til Bornholm og i sommerhuset bagefter.

Glædeligt med et spil der kan spilles af 6 personer, for dem har der godt nok ikke været mange af i den sidste tid. det ser nærmest ud som om 5 er det magiske spillerantal nu om dage.

Lars
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Larsine wrote: Glædeligt med et spil der kan spilles af 6 personer, for dem har der godt nok ikke været mange af i den sidste tid. det ser nærmest ud som om 5 er det magiske spillerantal nu om dage.
Tillykke med spillet!
... men... ikke for at ødelægge din glæde... så er det dog et spil, der fungerer bedst for 2-4 spillere... ved flere end det bliver det for kaotisk :?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:
Jens_Hoppe wrote:Origins ser jeg meget frem til at prøve.
Jeg ser frem til din vurdering af Origins. Da jeg læste om temaet første gang, lød det både spændende og originalt. Men efter spillet var blevet luftet på en af con'erne i Valby, var begejstringen vist til at overse. Desværre. Så hvis du kan give spillet en genrejsning, vil jeg da overveje det endnu en gang.
Jeg har læst en del af reglerne so far, og indtil videre er det rimeligt klart og letforståeligt. Jeg kan dog godt se hvorfor man som førstegangs-spiller ikke rigtigt kan have den store idé om hvad man skal gøre når man starter... Der er mange mekanismer der interagerer på forskellige ikke helt klare måder, og det kræver nok et prøvespil eller to at få en idé om hvordan de hænger sammen, og hvilke konsekvenser de har.

Se også her en essay jeg fik hevet ud af Phil Eklund vedrørende en af de centrale teorier spillet er baseret på - en teori som mildest talt er lidt søgt og som gør at jeg umiddelbart har svært ved at tage spillet helt seriøst. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper »

Første gang jeg læste om teorien var i Mærk Verden af Nørretranders, og teorien virkede så søgt dengang at jeg aldrig har læst mere af ham. Måske har han misforstået noget i den oprindelige artikel, men det der stod der, var at bevidsthed opstod omrking Grækenland et par tusinde år før kristus (eller lignende). Lang tid senere end menneskeheden var splittet op, og folk var begyndt at vandre over Beringstrædet (en tur der også ryger længere og længere tilbage efterhånden som de finder flere tegn), eller bosætte sig i Australien. Og det diskuterede han ikke engang.

Edit: dumme tyrkfejl
Jens_Hoppe wrote:
Gunness wrote:
Jens_Hoppe wrote:Origins ser jeg meget frem til at prøve.
Se også her en essay jeg fik hevet ud af Phil Eklund vedrørende en af de centrale teorier spillet er baseret på - en teori som mildest talt er lidt søgt og som gør at jeg umiddelbart har svært ved at tage spillet helt seriøst. ;)
Last edited by Jesper on Fri Jun 27, 2008 9:19 am, edited 1 time in total.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Ja, at mennesker ikke var bevidste om deres egen eksistens, og at de ikke var i stand til at forestille sig muligheder og løsninger på problemer, men derimod bare traf beslutninger ved at adlyde stemmer i deres hoved så sent som 1200 f.Kr. (!), lyder mildest talt lidt urimeligt. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt idag?

Post by netsapiens »

Jens_Hoppe wrote:Ja, at mennesker ikke var bevidste om deres egen eksistens, og at de ikke var i stand til at forestille sig muligheder og løsninger på problemer, men derimod bare traf beslutninger ved at adlyde stemmer i deres hoved så sent som 1200 f.Kr. (!), lyder mildest talt lidt urimeligt. :)
Bah, jeg adlød stemmerne i mit hoved så sent som kl. 1200 i går :twisted:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Touché! :lol:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Bah, jeg adlød stemmerne i mit hoved så sent som kl. 1200 i går :twisted:
Det er godt at se en repræsentant for de sindslidende komme ud af busken. Eksistensen af skizofreni blandt folk nu om dage blev jo netop brugt som et af argumenterne for teorien. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply