Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper »

Stone Age kom i dag, leveret af en overfrisk GLS chauffør. Desuden fandt jeg en ukrainsk boks med Wings of War i Kiev, så nu skal jeg bare have spillet alle de nye spil, der er løbet ind den sidste måneds tid.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by larkin »

Jeg har i dag afleveret mit kandidatspeciale, og i den anledning slog jeg et smut forbi Fantask for at fejre mig selv. Bølgerne gik højt og jeg kom hjem med en fin lille spilpakke bestående af Puerto Rico, Imperial og Mr. Jack. Alt i alt en rigtig dejlig dag
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

larkin wrote:Jeg har i dag afleveret mit kandidatspeciale, og i den anledning slog jeg et smut forbi Fantask for at fejre mig selv. Bølgerne gik højt og jeg kom hjem med en fin lille spilpakke bestående af Puerto Rico, Imperial og Mr. Jack. Alt i alt en rigtig dejlig dag
Det er jo en stor ting! :D Til lykke med det! ... og så er det da også tre dejlige spil, du kan nyde ovenpå at have nået denne milepæl!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

larkin wrote:Jeg har i dag afleveret mit kandidatspeciale, og i den anledning slog jeg et smut forbi Fantask for at fejre mig selv. Bølgerne gik højt og jeg kom hjem med en fin lille spilpakke bestående af Puerto Rico, Imperial og Mr. Jack. Alt i alt en rigtig dejlig dag
Tillykke!! Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by larkin »

Nej altså, hvor er i venlige. Jeg må sige, at det var en kæmpe befrielse, og hvad vigtigere er, har jeg nu tid til at spille uden at få dårlig samvittighed...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

larkin wrote:Nej altså, hvor er i venlige. Jeg må sige, at det var en kæmpe befrielse, og hvad vigtigere er, har jeg nu tid til at spille uden at få dårlig samvittighed...
He he :lol:

Jeg kan også stå inde for at Imperial og Mr. Jack er gode spil. Så glæd dig til det :D
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

larkin wrote:Nej altså, hvor er i venlige. Jeg må sige, at det var en kæmpe befrielse, og hvad vigtigere er, har jeg nu tid til at spille uden at få dårlig samvittighed...
Jaja - det mener du kun indtil vi har banket dig i et eller andet brætspil! :lol:

Men ja - noget af det allerbedste ved at være færdig med at studere er al den fritid, man får, hvor man ikke skal have dårlig samvittighed over, at man jo liiiiige bør læse den og den studiebog...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

I dag var vi forbi Ballerup og hente loot hos Stony - det blev til Galaxy Trucker og Kingdoms samt "Hey - det der er MIN fisk!" til en af vores venner.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har i lang tid været interesseret i figurspillet Lord of the Rings Tradeable Miniature Game (LOTR TMG), men desværre er firmaet bag det forlængst gået i sig selv, så gamle pakker sælges kun ganske få steder på nettet efterhånden. Dog var jeg heldig at blive kontaktet af en englænder der gerne ville af med sine 120+ figurer, til en meget rimelig pris.

Så den anden dag ankom en stor skotøjsæske fra England med en masse LOTR figurer i. Spillet ser spændende ud - man bestemmer selv hvilke figurer man vil bruge i et scenarie (op til en pointgrænse), og spillet er et taktisk mand-mod-mand skirmish-spil. Der er både figurer for generiske tropper (forskellige typer orker, f.eks.) samt for navngivne helte. På Boardgamegeek og andre steder kan man finde en masse "historiske" scenarier, hvis de mere generiske situationer ikke tiltaler en.

Spillet spilles desuden på nogle store hex-mapsheets, og figurerne er af plastik og er malet på forhånd. What's not to like? :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt idag?

Post by netsapiens »

De mangler vel bare noget at slås over de små figurer...

Tænk hvis man dog bare lige...

Image
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Det er ikke ofte at jeg lader mig "overtale" til at købe et spil. (Jeg køber dem som regel helt uden nogen motivation. Næsten)

Jeg læste på et tidspunkt følgende på BGG:
I just played Marracash for the first time last night, and I had to sit around in awe and wonder at the beauty and majesty of the rule-set.

Here's another Dorra game, that you can teach to somebody in about two minutes, and then weird magic starts to happen on about turn 3. You auction of stalls of various colors and/or move tourists of various colors through the city. When a tourist paces a stall of his color that's owned by a player, the tourist goes in. The player owning the shop gets money (more for each further tourist in that same shop).

THE MAGIC

First, I think there's some very intelligent map design in it. The odd limitations on how far the tourists can move is really right - but that's not mysterious, that's probably just work and lots of playtesting.

The inspiration between the system is, I think, again, like Dorra's Intrige, a growing system of interdependencies. Some are obvious - like the cutbacks. if you move tourists into another person's stall, you get a cut. The meat, though, is in the subtler, less mechanical interdependencies.

Different owners with shops close to each other will start to cooperate, for purely selfish reasons. They'll start directing the flow of traffic towards those shops. And that's where the heart of the game lies - detecting the flow of traffic, people's intentions, and then setting up shops so that people will start helping you with every move they make. Or subtly changing the flow of traffic.
Jeg blev nødt til at se mig om efter en mulighed for at få det prøvet. Jeg fandt et billigt eksemplar på den tyske eBay, og jeg er nu indehaver af det. Nu må vi se om det var fjollet. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du købt idag?

Post by akwlinka »

Er det Kosmos spillet, hvor en masse farvede folk render rundt langs kanten indtil de går ind i byen for at tjene penge

Så er det et udemærket spil, som hvis samlingen ikke bestod at 1000 andre udemærkede spil, ville komme på bordet igen.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

akwlinka wrote:Så er det et udemærket spil, som hvis samlingen ikke bestod at 1000 andre udemærkede spil, ville komme på bordet igen.
Jamen hvis du har for mange, så har jeg et rum i kælderen hvor de udemærket kan placeres. :wink:

Lars
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du købt idag?

Post by akwlinka »

Larsine wrote:
akwlinka wrote:Så er det et udemærket spil, som hvis samlingen ikke bestod at 1000 andre udemærkede spil, ville komme på bordet igen.
Jamen hvis du har for mange, så har jeg et rum i kælderen hvor de udemærket kan placeres. :wink:

Lars
Jeg har for mange, selv til din kælder, men kom med et tilbud ;-)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Vi var i biffen i går for at se Wall-E, men inden da tullede vi lige forbi Games for at bruge et gavekort og kom ud med GiftTRAP!
Post Reply