Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Min kæreste havde fødselsdag i fredags, og der blev hun begavet af et Scrabble, jeg lige havde købt til hende, da hun ønskede sig det stort.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Spil-biblioteket er nu blevet udvidet med tre interessante titler: Cutthroat Caverns, Manoeuvre og Napoléon - The Waterloo Campaign, 1815.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Lidt ude af karakter for mig, måske, men i går modtog jeg ikke desto mindre dette spil med posten: Dungeons & Dragons - The Fantasy Adventure Board Game. Her er eBay-sælgerens billede af det:

Image

Der er tale om et klassisk spillerne-mod-dungeon-masteren dungeon crawl, efter sigende i stil med Heroquest. Og det er simpelt! Mega-man-behøver-næsten-ikke-kunne-læse-simpelt, faktisk, hvilket da også er med til at afsløre at dette er noget jeg ser mig selv spille med ungerne - enten nu, eller når de er lidt ældre.

4 karakterer, 11 scenarier, 5 geomorfiske mapboards, et hav af kort (items, spells, osv.), og en ordentlig bunke søde plastik-goblins/bugbears/skeletons/trolls/liches/etc. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Der er tale om et klassisk spillerne-mod-dungeon-masteren dungeon crawl, efter sigende i stil med Heroquest. Og det er simpelt! Mega-man-behøver-næsten-ikke-kunne-læse-simpelt, faktisk, hvilket da også er med til at afsløre at dette er noget jeg ser mig selv spille med ungerne - enten nu, eller når de er lidt ældre.
Hæhæ... er det ikke ufint trav at give ungerne skylden for indkøbet... jeg mener... du vil jo godt lege med plastikfigurer... ;)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:Hæhæ... er det ikke ufint trav at give ungerne skylden for indkøbet... jeg mener... du vil jo godt lege med plastikfigurer... ;)
Ja ja, grin du bare, jeg har faktisk allerede haft spillets første scenarie i gang med Tine og ungerne. :) Det blev modtaget som følger:

Philip (3.9 år): Udvandrede halvvejs, da det tydeligvis blev for meget at skulle sidde stille så lang tid uden at måtte smide item-kort mv. på gulvet. Han kunne heller ikke helt forstå, at når jeg sagde "du må slå på goblinen", betød det at han skulle slå de terninger der var vist på hans våben. I hans verden betød det at han skulle tage sin plastikfigur op og med et hurtigt flick i håndledet hamre plastik-goblinen ned fra bordet. Ak ja, det kan kun gå fremad. :D

Iben (6 år) og Tine kunne godt forstå & lide det, og syntes det var meget hyggeligt. Og første scenarie var endda bare en rimelig hovedløs gå-fra-rum-til-rum-og-dræb-gobliner affære.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Iben (6 år) og Tine kunne godt forstå & lide det, og syntes det var meget hyggeligt. Og første scenarie var endda bare en rimelig hovedløs gå-fra-rum-til-rum-og-dræb-gobliner affære.
Jeg kan i særdeleshed godt lide, at du også spiller det med hunkønsvæsner ;)
(... selvom jeg nu godt kan følge Philips kritikpunkter - vold er jo først for alvor sjovt, når det er fysisk! :D)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Andrea wrote:Hæhæ... er det ikke ufint trav at give ungerne skylden for indkøbet... jeg mener... du vil jo godt lege med plastikfigurer... ;)
Ja ja, grin du bare, jeg har faktisk allerede haft spillets første scenarie i gang med Tine og ungerne. :) Det blev modtaget som følger:

Philip (3.9 år): Udvandrede halvvejs, da det tydeligvis blev for meget at skulle sidde stille så lang tid uden at måtte smide item-kort mv. på gulvet. Han kunne heller ikke helt forstå, at når jeg sagde "du må slå på goblinen", betød det at han skulle slå de terninger der var vist på hans våben. I hans verden betød det at han skulle tage sin plastikfigur op og med et hurtigt flick i håndledet hamre plastik-goblinen ned fra bordet. Ak ja, det kan kun gå fremad. :D

Iben (6 år) og Tine kunne godt forstå & lide det, og syntes det var meget hyggeligt. Og første scenarie var endda bare en rimelig hovedløs gå-fra-rum-til-rum-og-dræb-gobliner affære.

Du kæmper for en ædel sag, Jens, og husk nu på, at det kun var første halvleg, du tabte i.f.t. at omvende Philip. Hellere lade ham udvandre nu og have mod på at vende tilbage på et senere tidspunkt, end at pine ham yderligere med noget, han p.t. ikke er klar til at give sig i kast med.

Selv har jeg planer om at introducere min 6-årige til det ovenfor omtalte Manoeuvre i den kommende uge og har allerede så småt lagt en slagplan for, hvordan det kan introduceres med en formindsket kompleksitet, der kan øges i tempi. Vi er efterhånden nået til en niveau, hvor det lige ofte er ham som mig, der foreslår, at vi skal spille. Og det er i sig selv et stort skridt. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

Det er SÅ uendeligt længe siden, at jeg har købt et spil ...

Men i dag var jeg lige forbi Fantask på vej hjem og købte en lille filler - Set Cubed (godt nok i en noget hærget æske :( ), selvom ekspedienten (meget sympatisk) meddelte mig, at det altså ikke var lige så godt som kortspillet ... hvorefter jeg nu alligevel fastholdt, at jeg gerne ville købe spillet :wink:

Jeg forventer klart ikke det store, men prøves det skal det nu altså ....
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper »

Ind ad døren for et par uger siden kom "Storm over Stalingrad" fra MMP og vi er i gang med det første spil.
Og så kom der en pakke fra Tyskland i forgårs med Vinci og VOC. Resultatet af et salg af Upfront udvidelsen Banzai, som jeg fandt i fantask til 40,- Et dejligt bytte...
Last edited by Jesper on Wed Oct 01, 2008 8:13 pm, edited 1 time in total.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Jesper wrote:Ind ad døren for et par uger siden kom "Stalingrad" fra MMP og vi er i gang med det første spil.
Ja, Storm over Stalingrad blev jeg først opmærksom på for ganske nyligt. Eller rettere, jeg blev først for nyligt opmærksom på at det er et area/impulse spil, modelleret efter Storm over Arnhem - og det er nok til at vække min interesse. Så mon ikke SoS skal en tur omkring de hopsiske hylder på et tidspunkt... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt idag?

Post by netsapiens »

Ikke helt brætspil, men dog relateret... DnD 4.0 dumpede ind ad døren idag, og det skal blive spændende at afprøve spillet på brætspillere :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du købt idag?

Post by akwlinka »

Har købt Carcassonne new World i dag, da Jeg var inde og besøge Fantask.

Jeg kan bedre lide den tyske titel, men ville ikke vente til Essen.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Det kan være svært at komme tomhændet afsted fra Viking-Con, hvor både Fantask og Faraos Cigarer gør deres yderste for at friste os svage sjæle. I retfærdighedens navn besøgte jeg begge butikker og kom da heller ikke tomhændet væk fra nogen af dem. Det var muligt at få fingrene i den første udvidelse til Race for the Galaxy, der har titlen: Race for the Galaxy: The Gathering Storm. Da Helle tidligere har ytret interesse for den og det er et spil, der godt kunne tåle lidt mere interesse måtte det naturligvis med hjem. Da der så vidt jeg vides er officiel release til Essen lykkes det os således for en gangs skyld at være lidt på forkant med begivenhedernes gang! :lol: På baggrund af en anbefaling fra netsapiens (én skal jo bære skylden for at føre mig i fordærv) kastede jeg mig over hvad der lød som et godt tilbud og købte en starter til Dreamblade og en kasse med 12 boosters.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Jeg kom heller ikke tomhændet fra Viking-Con. Det blev også for mig til Race for the Galaxy udvidelsen. Og så tog jeg også et eksemplar af Das Motorsportspiel. Nu vil jeg så se, om ikke jeg kan støve et sæt formel 1 biler op, som man kan spille med istedet, så hvis der er nogen der kender til et sted, hvor man kan erhverve formel 1 biler i 1:87, så sig lige til. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg kom heller ikke tomhændet fra Viking-Con. Det blev også for mig til Race for the Galaxy udvidelsen. Og så tog jeg også et eksemplar af Das Motorsportspiel. Nu vil jeg så se, om ikke jeg kan støve et sæt formel 1 biler op, som man kan spille med istedet, så hvis der er nogen der kender til et sted, hvor man kan erhverve formel 1 biler i 1:87, så sig lige til. :)
Tjek Das Motorsportsspieles hjemmeside - der havde de det i hvert fald tidligere ....
Og evt Magnus-spiele.de de har reklameret med metalautos på et tidspunkt.

EDIT: Det ser ud til at siden ikke eksisterer - det eneste jeg kunne finde ud i biler, var disse

http://www.aza-spiele.de/frameset.php3? ... motorchamp

Men det er vist ikke helt det samme ...
Post Reply