Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:
Jens_Hoppe wrote:Endnu et "... of the World" spil fra Ragnar Brothers er kommet på de hjemlige hylder. Denne gang er det en strømlinet udgave af en gammel Avalon Hill-klassiker, som i den nye udgave er kommet til at hedde A Brief History of the World.
Hvis ret skal være ret, er det naturligvis en mere strømlinet af deres egen klassiker, som flere udgivere (bl.a. AH) senere har udgivet.
Naturligvis, beklager hvis det ikke var klart. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:Endnu et "... of the World" spil fra Ragnar Brothers er kommet på de hjemlige hylder. Denne gang er det en strømlinet udgave af en gammel Avalon Hill-klassiker, som i den nye udgave er kommet til at hedde A Brief History of the World.
Får du spillet nogle af alle de spil, du samler sammen eller har du købt nye reoler, der skal fyldes? :wink:
Lol, jeg prøver bare at holde trit med dig! :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Vores lokale boghandel i smørum har valgt at lukke, så d havde billigt alt muligt. Udover en metal lineal (til at skære brikker til spil), 20 terninger og noget andet sjov, fik vi fat i Alias til 25, og Trivial Pursuit Team til 150.

Så har vi også noget vi kan spille til familiemiddage :-)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Caniggia »

Der er efterhånden blevet lidt plads på hylderne. Ind i dag er kommet Heckmeck, Rattus samt de to grundpakker af Summoner Wars.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Fik kig på udvidelser forleden, så jeg har nylig modtaget alle fire udvidelser til SmallWorld samt Essen promo kort til Le Havre. Jeg har dog ikke åbnet Cursed, Dames og Tales endnu - de kom efter jeg var taget på arbejde og jeg skal til Koblenz frem til torsdag aften. Ak ja, livet er hårdt :cry:

Faldt desuden for fristelsen til at bestille Dungeoneer: Tomb of the Lich Lord hos BoardGameGuru. Forhåbentlig når det frem til weekenden.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Robert wrote:Faldt desuden for fristelsen til at bestille Dungeoneer: Tomb of the Lich Lord hos BoardGameGuru. Forhåbentlig når det frem til weekenden.
Måske et lidt flabet spørgsmål, men here goes:
Har du "shopped around" med det? Tænker mht priser, så du har fået den det billigste sted? For hvis du har, så gider jeg faktisk ikke selv lave alt det arbejde...hehe.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Brichs wrote:
Robert wrote:Faldt desuden for fristelsen til at bestille Dungeoneer: Tomb of the Lich Lord hos BoardGameGuru. Forhåbentlig når det frem til weekenden.
Måske et lidt flabet spørgsmål, men here goes:
Har du "shopped around" med det? Tænker mht priser, så du har fået den det billigste sted? For hvis du har, så gider jeg faktisk ikke selv lave alt det arbejde...hehe.
Jeg brugte Google, samt forhandlerlisten her på GG.
BoardGameGuru virker billigst, og deres forsendelsomkostning virker også fornuftig. GPB 15,90 alt inkl.
Jeg er kun 99% sikker på at det er den rigtige udgave, men det ville være mærkeligt hvis det ikke var.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Robert wrote:BoardGameGuru virker billigst, og deres forsendelsomkostning virker også fornuftig. GPB 15,90 alt inkl.
Sørg venligst lige for at få forsendelsesmåden angivet i forhandlerlisten.
Jeg har netop i dag måttet afhente en pakke hos DPD, fordi jeg glemte at kigge på forhandlerlisten, og jeg vil hellere betale lidt mere til godt shippingfirma en betale mindre til et skodfirma som DPD.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Mik wrote:
Robert wrote:BoardGameGuru virker billigst, og deres forsendelsomkostning virker også fornuftig. GPB 15,90 alt inkl.
Sørg venligst lige for at få forsendelsesmåden angivet i forhandlerlisten.
Jeg har netop i dag måttet afhente en pakke hos DPD, fordi jeg glemte at kigge på forhandlerlisten, og jeg vil hellere betale lidt mere til godt shippingfirma en betale mindre til et skodfirma som DPD.
Hmm. BoardgameGuru skriver:
For Europe, items weighing less than 2KG are sent by airmail and for more than 2KG are delivered by ParcelForce and should arrive within 3 to5 days.
Jeg ved ikke om spillet vejer mere end 2 kg, men da det er et kortspil er der en god mulighed for det.
Jeg ved heller ikke hvad ParcelForce er for noget. Er det et skodfirma?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

[-]Mener at vi overtager en masse Parcelforce pakker...[/-]

EDIT: Øh...er vidst arbejdsskadet.

Mener at Post DK overtager Parcelforce pakker.

dobbelt-edit:
har lige været inde og tjekke alle butikkerne...boardgameguru er dem, der har Dungeoneer billigst :-)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Vel ... PostDK funker faktisk, selv om det ofte er et udskældt firma. Post og pakker til døren, og de kan som regel godt finde ud af at stille dem i carporten når de får besked på at det er i orden. Og vi er så heldige at bo så langt ude på landet at de tager post med tilbage.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Mik wrote:Sørg venligst lige for at få forsendelsesmåden angivet i forhandlerlisten.
Det kræver så lige, at der er nogen, der indrapporterer den. Jeg har ikke tid til at gennemgå samtlige forhandlere for at fremskaffe denne information.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Gunness wrote:
Mik wrote:Sørg venligst lige for at få forsendelsesmåden angivet i forhandlerlisten.
Det kræver så lige, at der er nogen, der indrapporterer den. Jeg har ikke tid til at gennemgå samtlige forhandlere for at fremskaffe denne information.
Det var jo netop det jeg bad Robert om. Men lad ham nu lige få pakken først.

Hvis det er ParcelForce, så har de ikke deres egen afdeling i Danmark. De overlader så vidt jeg ved pakkerne til GLS, hvilket som er rimelige okay, når det nu ikke kan være PostDK.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Ok, jeg troede det var henvendt til undertegnede, da det er mig, der vedligeholder listen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Flugt
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Jun 19, 2006 3:04 am
Location: Aalborg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Flugt »

Efter et besøg på tysk ebay, er det blevet til par "ældre" titler, Löwenherz og Serenissima. Det sidste håber jeg bliver taget vel imod af den nye spilgruppe, der kan lide konfrontation og handel, lange spil, og ikke alt for komplicerede regler. Jeg tror dog, at jeg bruger nogle af de regelændringer der er foreslået på bgg, så slutspillet ikke bliver for kaotisk. Yderligere vandt jeg Tipp-kick. Dette havde jeg ikke selv hørt om før, men er faktisk et fornøjeligt aktionpræget fodboldspil. Jeg savnede ihvertfald den langsomme gengivelse, når der blev scoret mål :D Jeg købte Tipp-kick Cup, da de sparsomme oplysninger beskriver, at spillet er skæggere med den store fodboldbane, og de "bedre" spillere. Vi påtænker at købe målene med net, da et hårdt skud springer ud af plasticmålene.
Post Reply