Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

Helle wrote:Jeg tror, at det er Qutes kæreste Steffie, der har sendt ham et webcam billede af, hvad der står derhjemme og venter ....
Men hvad ved jeg ????
Korrekt :D
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mikkel »

Jeg har i dag købt Pandemic for 170,- inkl forsendelse, på dba.dk
Kun spillet få gange og stadig i god stand - så det vil jeg kalde et fund for de penge :)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stunke »

Udvidelsen til Call of Cthilhu LCG, (så venter jeg bare på at sælger kommer til en computer igen så jeg kan købe grundspillet også).
Gathering Storm og Race for the Galaxy som jeg lige har hentet på Nørreport.

Mit nytårsforsæt bliver ikke at købe spil før sommerferien, eller købe udvidelser før jeg har spillet grundspillet mindst 15 gange.
Og jeg må slet ikke købe bøger, andet end faglitteratur indtil da. Vi køber så sygt mange bøger på årsbasis at det er helt åndssvagt.

Trine er så træt af at få høvl når som helst vi spillet noget som helst, så hvis det viser sig at hun får flere tæv i RftG end det er sjovt, kan man vel spille co-op mod solitairerobotten i RftG?
jeg har hørt den skulle være ret svær, så lidt rådslagning er vel aldrig af vejen.
Co-op er også så hyggeligt!
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Stunke wrote:Co-op er også så hyggeligt!
Synes du?

Personligt bryder jeg mig så kun om de co-op spil hvor der er mere end en side, eller i det mindste en mulighed for at der er en eller flere der spiller imod de andre. Lord of the Rings og Pandemic sagde mig ikke det store, men Shadows over Camelot, Fury of Dracula, Red November og Battlestar Galactica alle lige er min kop te.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stunke »

Tjah, jeg kan bare godt lide at arbejde sammen med folk.
Vi har endda prøvet at spille ticket to ride med to spillere på hver hold. Det er ret sjovt når folk skal kommunikere uden at sige helt præcis hvad det er de vil.

Hvis man så kan bruge co-op til at lure hvordan folk tænker kan man jo bruge det imod dem når man spiller head to head senere. ;)
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Larsine wrote:
Stunke wrote:Co-op er også så hyggeligt!
Synes du?

Personligt bryder jeg mig så kun om de co-op spil hvor der er mere end en side, eller i det mindste en mulighed for at der er en eller flere der spiller imod de andre. Lord of the Rings og Pandemic sagde mig ikke det store, men Shadows over Camelot, Fury of Dracula, Red November og Battlestar Galactica alle lige er min kop te.
Ja, her er vi jo helt klart inde i et af de områder, hvor det er ens personlige smag, der er på spil og blandt de her nævnte spil er det da klart Lord of the Rings og Pandemic jeg har haft mest fornøjelse af.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

For mig er co-ops mere in klasse med rollespil, og ingen af delene anser jeg for egentlige spil, men mere som leg (roleplaying = rolleleg). Hvilket også kan være hyggeligt nok - mit favoritspil i genren er Ambush, som godt nok ikke er beskrevet som en co-op - men en ven og jeg havde mange gode timer sammen i 80'erne hvor vi forsøgte at overleve sammen.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Vandt en auktion på qxl.dk til 55 kr for raid for st. naszaire, et ældre AH spil som er solo, ikke fordi jeg tror det umiddelbart kommer til at blive spillet så meget, er ikke den bedste solo spiller, men det var jo billigt.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Har heller aldrig været den store solitairespiller, men jeg har dog alligevel prøvet nogle stykker. Heriblandt St. Nazaire. Det er et rigtig godt spil af slagsen, selvom jeg i dag ville foretrække at spille den slags på computeren.

Jeg har en del artikler fra The General, inkl. errata, som iøvrigt alle kan dowloades fra http://www.webgrognard.com. Det ser dog ud til at de ikke har 2-spiller varianten, som jeg også kan anbefale.

Desuden har jeg lavet en dansk player aid der gennemgår alle handlinger på dansk.
Jeg kan dog ikke længere erindre om jeg har inkluderet optional rules eller ej.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Så fik også jeg fat i et eksemplar af 7 Wonders, der åbenbart er et spil, man blive nødt til at prøve. Jeg benyttede lejligheden til at anskaffe mig endnu en timer (DGTCube), der umiddelbart er det bedste bud på en spil-timer, jeg endnu har set.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

I en sidste slutspurt før højtiden nåede Arctic Scavengers at blive indlemmet i samlingen - og med det vejr der har hærget i de seneste døgn ville det vel være meget passende at nå at få det på bordet inden sneen smelter.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Earth Reborn. Længe stod det til at kunne komme frem til jul og være årets julegave til... mig selv :roll: . Nu kom det så i stedet med den første postgang efter jul - men det ændrer jo nok heller ikke så meget på, hvornår det vil blive spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Sir William »

Har lige fået Citadels på dansk med posten, skal introduceres Nytårsaften hvor vi skal være 7 voksne med små børn, som skal have en rolig aften.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Jeg havde fået Zooloretto: Gorilla (Rio Grande Expansion #2) af min Secret Santa, men den havde jeg desværre i forvejen. Men jeg skrev til min FLGS (Fantask), og de ville gerne bytte den for mig til fuld pris!!!

I stedet købte jeg Zooloretto: Boss, men nu kniber det med at få plads til alle udviddelserne i den original Zooloretto kasse.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

7 Wonders: Manneken Pis Promo
frouvne, administrator

Image
Post Reply