Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

Så kom julegaven endelig! :D

Battlestar Galactica Exodus
Dominion Prosperity
og 3 udvidelser til Small world

Nu mangler jeg bare at få Exodus på bordet!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Ascension: Chronicle of the Godslayer - The Rat King Promo - den skal da også lige prøves af. Måske den kunne gøre et godt spil endnu bedre. Så bliver der i hvert tilfælde nogle flere monstre at slå ihjel...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Ascension: Chronicle of the Godslayer - The Rat King Promo
Ja, den fik jeg også nogle stykker hjem af den anden dag... :) (sammen med nogle 7 Wonders: Manneken Pis og Thunderstone: For the Dwarf).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Så skete det, jeg ville ikke have købt noget i lang tid igen, da jeg endnu har spil på hylden der ikke er blevet spillet... Men og her kommer den gode forklaring, Camilla (min hustru) er færdig som sygeplejerske tirsdag, og jeg ville have købt smykker eller lign til hende som bliv færdig gave, men hun er en kæmpe fan af settlers, og der e rlige kommet en 15 års jubilæums udgave i pimpet version, så jeg besluttede mig for at bestille den ved boardgameguru. Problemet var at den "kun" kostede 99£ og man fik 6% rabat ved ordre over 100£ og settlers i sig selv havde udløst den høje shipping cost, så jeg kunne jo lige smide lidt ekstra i kurven:

- High Frontier (uden ekspansion, da den var udsolgt, allerede sparret lidt der)
- Normandy 44
- Android (var på sale til 15£)

Ville gerne have haft dominant species med også, men out off stock der også.

Derudover har jeg i torsdags købt:
- Die Macher
- Junta

Og vandt på BGG Caylus Magna Carte...

Og hvis det så ikke skulle være nok flytter min normale spilmakker til Canada i 4 måneder i hans PhD periode, så jeg skal have fundet mig en ny makker til alle mine krigsspil :)

EDIT: damn myself, jeg skrev lidt med Paul da han sendte en bekræftigelse, da jeg har været på udkig efter dominant species også, og han havde nogle eksemplarer tilovers, så den røg også med, var lige ved at spørge ham om high frontier ekspansion også, men fik hold på det :)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stunke »

Det ligner ellers en rigtigt fin omgang indlkøb der. Det skal du nok blive glad for.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Oseali wrote:...[] Problemet var at den "kun" kostede 99£ og man fik 6% rabat ved ordre over 100£ og settlers i sig selv havde udløst den høje shipping cost, så jeg kunne jo lige smide lidt ekstra i kurven [...]
Det vidner om god økonomisk sans! :wink:

Android til £15 lyder jo ganske interessant. Det lugtede af at kunne være et ideelt spil og så fik det ellers nogen på puklen. Er der nogen der ved, om spillet er blevet reddet af nye versioner af reglerne eller varianter?
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Frouvne wrote:
Oseali wrote:...[] Problemet var at den "kun" kostede 99£ og man fik 6% rabat ved ordre over 100£ og settlers i sig selv havde udløst den høje shipping cost, så jeg kunne jo lige smide lidt ekstra i kurven [...]
Det vidner om god økonomisk sans! :wink:

Android til £15 lyder jo ganske interessant. Det lugtede af at kunne være et ideelt spil og så fik det ellers nogen på puklen. Er der nogen der ved, om spillet er blevet reddet af nye versioner af reglerne eller varianter?
Faktisk mener Camilla at hvis det ikke havde været for hende ville jeg på nuværende tidspunkt stå i RKI :) kan der godt være noget om egentlig ;)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stunke »

Oseali wrote: Faktisk mener Camilla at hvis det ikke havde været for hende ville jeg på nuværende tidspunkt stå i RKI :) kan der godt være noget om egentlig ;)
Jeg har gjort det til et nytårsforsæt ikke at købe spil, eller udvidelser medmindre jeg har spillet et spil minimum 15 gange inden jeg udvider det (og tager 15 spil mere inden næste udvidelse). Hvis man kigger på min BGG profil ser man også at jeg anstrenger mig lidt for at spille mere end jeg køber. Det er dog desværre kun tydeligt når jeg husker at indtaste spildata. ;)
Man får lynhurtigt oparbejdet en lidt ærgelig købetrang fordi det hele lyder spændende (folk der spiller spil er jo legebørn inderst inde) så man får ikke rigtigt hvæsset tænder på de spil man har. Man bliver ikke rigtigt god til dem hvis ikke man spiller dem, og den dér skærpelse af ens spilevner er én af de ting jeg synes er allersjovest ved at spille i det hele taget (du ved, ligesom når man dyrker sport, og bliver ved for at blive bedre i stedet for at skifte sportsgren hele tiden).

Når man har tævet et spil igennem en 10-15 gange har man en ret god idé om man gider spille det fremover eller ej. Man er også meget klogere på hvilke spilmekaniske præferencer man har når man fremover skal ud og købe nye ting så når man tænker over det, får man mere for sine penge, sparer plads, og formentlig også mere morskab ud af at gennespille sine spil inden man køber nyt.

Desuden man man jo bare låne hvis man stejler i bidslet for at komme ud og prøve nye ting af.
Personligt overvejer jeg at låne nogen af de dér famøse økonomi/togspil der findes så mange af, fordi de blander en masse ting jeg normalt synes er sjovt. Jeg ved dog godt at jeg ikke skal købe dem før jeg har testet dem.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Taibi »

Vi fik i går et par togspil ind af døren til vores introduktion til hele 18xx genren. Der er tale om 1825 unit 2 og 3 - hvor sidstnævnte er designet til kun 2 spillere. Jeg glæder mig meget til dette nye bekendtskab. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du købt idag?

Post by akwlinka »

Taibi wrote:Vi fik i går et par togspil ind af døren til vores introduktion til hele 18xx genren. Der er tale om 1825 unit 2 og 3 - hvor sidstnævnte er designet til kun 2 spillere. Jeg glæder mig meget til dette nye bekendtskab. :)
Har du prøvet andre 18xx spil før?
Image
Pulazzo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 66
Joined: Thu Feb 26, 2009 4:57 pm
Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.
Location: Nibe

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Pulazzo »

Idag ankom en pakke på mit arbejde, indeholdende "Dungeonquest" og "Navegador". Desværre må jeg vente til imorgen med at pakke sagerne ud, da jeg var nået hjem, inden posten nåede frem...

Især "Navegador" glæder jeg mig meget til at udforske.
Mvh. Henrik
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Taibi »

akwlinka wrote:
Taibi wrote:Vi fik i går et par togspil ind af døren til vores introduktion til hele 18xx genren. Der er tale om 1825 unit 2 og 3 - hvor sidstnævnte er designet til kun 2 spillere. Jeg glæder mig meget til dette nye bekendtskab. :)
Har du prøvet andre 18xx spil før?
Nej, dette ville være det første.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

I går vej jeg en tur i Guns & Games i Næstved, ikke fordi jeg skulle have noget, men bare for at se hvad de havde.

Og jeg blev ikke imponeret. Et par hylder med lidt brætspil, færre hylder med bord-rollespil, og så mange hylder med Warhammer i diverse genre.

Men midt i det hele fandt jeg dog en Shadowrun 4th edition på tilbud til kr. 200,-, så den røg hjem til samlingen, selvom jeg allerede havde bogen i en PDF udgave og en Collectors Edition.

Men de spiller hver torsdag, samt nogle gange i weekenden og nogle mandage, så hvis man er i nærheden er der da mulighed for at få spillet.

Det kan være lidt svært at finde butikken, da den er godt gemt inde i en gård, og skiltningen ikke er noget at råbe hurra for. derudover tager de pt. ikke Dankort så husk kontanter, eller vær forberedt på en tur til den nærmeste bank.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Netop som håndbold-kampen mellem Danmark og Sverige er ved at gå i gang ankom: Puzzle Strike og Yomi.
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

Frouvne wrote:Netop som håndbold-kampen mellem Danmark og Sverige er ved at gå i gang ankom: Puzzle Strike og Yomi.
Sikkert heldigt - så slap du for at spilde tid med håndbold :P
Image
Post Reply