Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Caniggia »

Modtog idag et eksemplar af Dune købt over DBA for 75 kr. Det måtte jo prøves. Er der nogen, der har erfaringer med, om det kan spilles 4 mand?
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Caniggia wrote:Modtog idag et eksemplar af Dune købt over DBA for 75 kr. Det måtte jo prøves. Er der nogen, der har erfaringer med, om det kan spilles 4 mand?
Ellers bliver det solgt for ca 150$ på BGG så uanset hvad har du gjort en meget god forretning :-)
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Bostrup »

Caniggia wrote:Modtog idag et eksemplar af Dune købt over DBA for 75 kr. Det måtte jo prøves. Er der nogen, der har erfaringer med, om det kan spilles 4 mand?
Har ikke prøvet at spille det med fire deltagere, men det er klart bedre med seks end fem og jeg kan kun tro det bliver dårligere med færre deltagere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Så kom der en lille saltvandsindsprøjtning til spilsamlingen op til helligdagene. :D Letters from Whitechapel er oplagt et spil, vi er nødt til at få prøvet. Jeg håber, at det uddrager essensen af spil som Fury of Dracula og Nuns on the Run og tror, at der er et reelt håb for, at det vil passe meget bedre til os end de nævnte titler. Og så skal vi da have opklaret nogle flere mord i Mord im Arosa. Jeg så det i Essen sidst og overvejede det dels grundet temaet og dels mekanismen, hvor man skal forsøge at lytte sig frem til, hvor kuberne lander i et terningetårn. Og så er det jo også meget sjovt, at det finder sted på Hotel Arosa i Essen, der er et af de hoteller, som blev benyttet af andre forum-brugere under sidste udgave af Spiel. Det sidste køb var en lille gambling, men da jeg nogle gange til min egen overraskelse har siddet og gennemspillet spil for mig selv, lod jeg mig friste af solo-spillet Legions of Darkness, der umiddelbart ser ud til at minde lidt om Defenders of the Realm.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Cool, de to har jeg også overvejet. Men nu kan jeg så måske nøjes med at prøve dine til spejderhytte-connen!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Cool, de to har jeg også overvejet. Men nu kan jeg så måske nøjes med at prøve dine til spejderhytte-connen!
De to af de tre (Letters from Whitechapel og Mord im Arosa men ikke Legions of Darkness) er allerede afprøvet, så det kan du snarligt læse vores førstehåndsvurdering af. Så kan vi jo se, om de skal medbringes på Grønspætte-turen... :)
frouvne, administrator

Image
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Aug 04, 2007 9:14 am

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Justaangel »

I denne uge har vi købt Helse Spillet og tre sæt terninger med holder. Derudover har vi fået settlers basis, søfaren og ridder og byer med forbehold, at ejeren kan få dem tilbage hvis hna en dag ønsker det.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mikkel »

Wuhuu!

Så kom The Lord Of The Rings: The Card Game :D

Glæder mig til at prøve det af!
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

maxell wrote:Wuhuu!

Så kom The Lord Of The Rings: The Card Game :D

Glæder mig til at prøve det af!
Det lyder godt - gad vide, hvorfor min mand ikke har leveret det til huse ????
Det kunne jeg da godt finde på at spille ....
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Eneste køb i USA blev to æ´sker med Dominion Cornucopia.
Jeg var lige ved at købe Lords of the Ring Card Game, men kan stadig ikke forlige mig med det absurde at jag skal købe to spil for at få en tæller til hver spiller - eller problemet med at en død spiller skal vente på at de øvrige slutter spillet. Ikke så stort et problem med 2 spillere, men jeg har som regel selskab af mere end en.

Som sidste år snuppede min nemesis, Christian Hildenbrandt (Amigo) mit spil lige for næsen af mig (Fingerflicking Soccer. Enormt irriterende! :evil: Nå, da der virkelig ikke var noget andet jeg gerne ville have tog jeg udvidelsen til Thunderstone. I det mindste var det noget jeg aldrig i livet selv ville købe, og selvom jeg nok ikke får det spillet, kan det vel forøge prisen på grundspillet, når jeg sælger det.

Desuden gav designeren Karl Heinz Schmiel mig et eksemplar af sit SdJ-nominerede spil Was Sticht. Det er et rigtig godt stikspil, som jeg aldrig har fået taget mig sammen til at købe, selvom jeg har nydt det flere gange. Så det var også en velkommen erhvervelse.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Helle wrote:
maxell wrote:Wuhuu!

Så kom The Lord Of The Rings: The Card Game :D

Glæder mig til at prøve det af!
Det lyder godt - gad vide, hvorfor min mand ikke har leveret det til huse ????
Det kunne jeg da godt finde på at spille ....
Måske fordi han har fået det leveret på sin arbejdsplads! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by qute »

Frouvne wrote:
Helle wrote:
Det lyder godt - gad vide, hvorfor min mand ikke har leveret det til huse ????
Det kunne jeg da godt finde på at spille ....
Måske fordi han har fået det leveret på sin arbejdsplads! :D
LOL :lol:
Godt svar :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

A Game of Thrones : A Clash of Kings Expansion - perfekt timing i.f.t. at HBO's nye serie måske kunne få lidt liv i spillet. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Jeg var forbi den lokale gamepusher i dag og købte 7 Wonders - glæder mig til at spille det igen :)
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Har lige købt Advanced third Reich og Empire of the rising sun har jo ikke råd til a world at war så det er vist et fint kompromis :-) Er helt pjattet med WWII på det scale så glæder mig til at lege med det også :-)
Image
Post Reply