Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mikkel »

Helle wrote:Her kunne nemt dømmes: ORDKLØVERE ... tihi!!!!
Det hedder ikke ordkløver - det hedder sofist!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

I går kom der så en pakke med Starship Merchants, et rum-økonomispil som vist bedst kan beskrives som en slags "18xx-light". Spændende ser det ud, så det kan forhåbentlig komme på bordet inden længe!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Caniggia »

"The Hobbit"-udvidelsen til LotR kortspillet kom i dag. Vi morede ganske fint med den første serie af udvidelser, så lad os se, hvordan den her er.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

Torsdag efter guldbrikken, fik jeg henter 7 Wonders: Cities hos chr88.

Tak for handlen.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by chr88 »

chr88 wrote:Det eneste spil, jeg VED, jeg skal have, er ikke udkommet endnu, nemlig 7 Wonders: Cities.
Det har så blevet erhvervet siden sidst, og som det ser ud nu, er der ingen MUST haves; der er dog en hel del spil, jeg har kig på og meget gerne vil prøve, og som jeg sikkert også ender med at anskaffe mig i sidste ende, fx Dungeon Petz, Clash of Cultures, Vanuatu, Vivajava og Hanabi.

Jeg har også købt nogle enkelte spil og et par udvidelser til Summoner Wars, da min lillebror godt kan lide det (kan jeg også selv, selvom jeg er eurogamer, og min kæreste er endda heller ikke helt afvisende over for det). Jeg har dog samtidig skilt mig af med et par spil, så jeg holder mig konstant på omkring de 200 spil (og derudover 150 udvidelser/promos). Har ganske enkelt ikke plads til flere...
Larsine wrote:Torsdag efter guldbrikken, fik jeg henter 7 Wonders: Cities hos chr88.

Tak for handlen.
Selv tak, kunne jo lige så godt spare andre for porto. Har allerede spillet med udvidelsen, og selvom den nok fungerer klart bedst med mange spillere, er det stadig en lækker udvidelse! :)
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Caniggia »

Og så ankom Android: Netrunner også. Bestilte dem via Foyles, da de sendte ret billigt fra UK.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Endelig fik jeg taget mig sammen til at få fingrene i Thunderstone: Heart of Doom, som er den eneste udvidelse jeg manglede til det oprindelige set Thunderstone. Samtidig fik jeg mig en kopi af det nye Reiner Knizia spil, Spectaculum. Jeg forventer et spil med tre runder med en scoring mellem hver, og sindrig matematik... ;)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Midt under spilsessionen i går aftes ringede det på døren, og udenfor stod en mand med et spil fra LudoPakt.
Det viste sig at være Archipelago af Christophe Boelinger (Dungeon Twister/Earth Reborn), så det var en glædelig overraskelse. For en gangs skyld et firma som kan levere spil direkte til døren på et tidsspunkt hvor man er hjemme!

Spillet er et semi-kooperativt spil om 1600-tallets opdagelsesrejsende, som kan spilles i flere forskellige længder, og med en lang række forskellige målsætninger, inklusive forhandlinger, forræderi, købmandskab samt de sædvanlige handlinger for opdagelsesrejsende. Det kommer forhåbentlig på bordet på tirsdag!

Og så har jeg naturligvis købt Clash of Cultures.
Så nu er da i det mindste ét spil jeg have med hjem fra Essen!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:Det viste sig at være Archipelago af Christophe Boelinger
Ooh, nice. Du må endelig skrive en masse mere om det, når du får det prøvet. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Bugge »

Undtagelsesvis vil jeg skrive et indlæg i denne tråd. Jeg køber simpelthen for mange spil, og vil ikke 'pine' jer alt for meget, men :!:

Jeg har været på en storby rundfart til Budapest, Wien og Prag og købte et spil i hver by :D

I Budapest fandt jeg den Ungarnske udgave af Chicago Express i en legetøjsforretning i et indkøbscenter, som var nedsat til 4.000 Forinter (ca.112kr), da det ene hjørne havde fået et mindre slag.

I Wien besøgte jeg to 'rigtige' brætspil forretninger, men valgte alligevel at købe Targi i en boghandel til 17€ (ca.128kr), hvilket er vejledende salgspris. Det er naturligvis den tyske udgave, da det er den eneste udgave der er udkommet. Hvis der er nogen derude, der gerne vil prøve dette 2 personers Worker Placement spil, så send mig en PB.

Endelig var jeg i hele 3 brætspil forretninger i Prag. Valget her faldt på Key Harvest, som jeg fik til 600 Koruna (ca.188kr). Dette må siges at være en fin pris, da det er den Engelsk/Tyske udgave.

Generelt er udvalget OK og priserne er også OK, men forvent ikke at priserne er så meget billigere end i DK eller specielt på nettet. Men et godt køb eller to kan man altid gøre, og meningen er vel heller ikke at fylde sin kuffert op med brætspil, når man er på ferie :shock:

S
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Bugge wrote:... og meningen er vel heller ikke at fylde sin kuffert op med brætspil, når man er på ferie :shock:
Hvorfor egentlig ikke, hvis der er plads?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
shh
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Sun Dec 13, 2009 11:56 am
Location: Odder - Østjylland - Danmark

Re: Hvad har du købt idag?

Post by shh »

Dominion Dark Ages og Android:Netrunner er kommet med posten ;)
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Torcida »

Det blev til en større gang udvidelses indkøb her til aften:

Talisman: Reaper
Talisman: The Frostmarch

Runebound: Beast and Bandits
Runebound: Rituals and Runes
Runebound: Walkers of the Wild
Runebound: Drakes and Dragonspawn

Ser frem til at kunne hente pakken på posthuset en af de nærmeste dage :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

I går fik jeg købt mig et eksemplar af Sewer Pirats - spillet hvor forskellige (skade)dyr sejler omkring i kloakkerne og samler lækkert bytte; madrester, gamle plysdyr, og den slags! Og spillet kom endda på bordet samme aften i KBK.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:I går fik jeg købt mig et eksemplar af Sewer Pirats - spillet hvor forskellige (skade)dyr sejler omkring i kloakkerne og samler lækkert bytte; madrester, gamle plysdyr, og den slags! Og spillet kom endda på bordet samme aften i KBK.
Sikke et tema.
Post Reply