Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Hvad har du købt idag?

Post by DraX »

BlueSwan wrote:Har for første gang købt brugte spil idag. Købte Power Up expansion til King Of Tokyo og Dominion: hinterlands samt to promo kort. Nu mangler jeg kun Intrigue og Alchemy, så er Dominion samlingen komplet - bortset fra den kommende Guilds udvidelse.
Hvordan opbevarer du alle de Dominion kort/kasser? Og er alle kortene i sleeves? Går selv i tankerne om hvordan jeg skal opbevare alle de kort.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by BlueSwan »

DraX wrote:
BlueSwan wrote:Har for første gang købt brugte spil idag. Købte Power Up expansion til King Of Tokyo og Dominion: hinterlands samt to promo kort. Nu mangler jeg kun Intrigue og Alchemy, så er Dominion samlingen komplet - bortset fra den kommende Guilds udvidelse.
Hvordan opbevarer du alle de Dominion kort/kasser? Og er alle kortene i sleeves? Går selv i tankerne om hvordan jeg skal opbevare alle de kort.
Alle ðe kort jeg har pt kan være i en af standard kasserne. Jeg har lavet skillevægge af pap, men overvejer ellers den træ insert løsning som nogen sælger (finder linket senere - jeg sidder i toget på min ipad). Når jeg køber de resterende kort burde de kunne være i to af de små udvidelsesæsker (Cornucopia og Alchemy). Men mine kort er ikke i sleeves.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Hvad har du købt idag?

Post by DraX »

Cool cool, du må gerne lige finde links :) Tak
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Jeg fik et par udvidelser til Sentinels of the Multiverse i går; Fik Shattered Timelines-æsken, samt Miss Information, Scholar og Final Wasteland. Udover det fik jeg nogle kort-sleeves med farvet ryg til mit slidte No Thanks! og så måtte jeg også lige få mig The Resistance (2nd edition).
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by BlueSwan »

DraX wrote:Cool cool, du må gerne lige finde links :) Tak
Her er det: http://boardgamegeek.com/geeklist/15277 ... components

Egentlig ikke så dyrt i sig selv, men det bliver halvpebret når der kommer porto på.

Jeg har PT alle mine kort + mønter, mats osv i Seaside boksen. Det kan godt være der alt sammen (dog ikke manualerne), men boksen er MEGET tung og det er jo trods alt lavet af pap. En træboks ville selvfølgelig langt bedre kunne håndtere vægten. Dog tror jeg at min ovenfor skitserede løsning med at bruge to små bokse fra miniudvidelserne kunne fungere. Da boksen er mindre tynger vægten ikke så meget og samtlige kort fra alle udvidelser - inklusive Guilds - burde snildt kunne være der. Dog nok ikke hvis der bruges sleeves.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Hvad har du købt idag?

Post by DraX »

I see :) tak for info. Vil lige se om det er det "værd". Kan være det bliver det, når jeg får nogle flere. Pt har jeg kun Basis spillet samt Intrige :)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by BlueSwan »

DraX wrote:I see :) tak for info. Vil lige se om det er det "værd". Kan være det bliver det, når jeg får nogle flere. Pt har jeg kun Basis spillet samt Intrige :)
Dominion bliver kun bedre med flere udvidelser. Til gengæld forlænger nogle af udvidelserne spillet således at det bliver mindre attraktivt at spille 4 personer. Jeg foretrækker helt klart Dominion med 2-3 spillere.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Det er blevet til et par bestillinger hos Boardgamer på det sidste.

Jeg lagde billet ind på Andean Abyss i den samlede bestilling fra GMT.
Så brød jeg sammen, og lagde billet ind på Merchant of Venus, efter lang tids overvejelse hvorvidt min "originale version" var tilstrækkelig. Den nye version er dog kun for op til fire spillere, så det kan være jeg ender med at beholde begge versioner.
Og uden at kende noget som helst til Jaipur, fulgte jeg linket og syntes det lød tilstrækkeligt interessant til at det også røg ned i kurven.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by digter »

Jeg er altid klar på en omgang Merchant of Venus
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Sir William »

Stony wrote:Det er blevet til et par bestillinger hos Boardgamer på det sidste.

Jeg lagde billet ind på Andean Abyss i den samlede bestilling fra GMT.
Så brød jeg sammen, og lagde billet ind på Merchant of Venus, efter lang tids overvejelse hvorvidt min "originale version" var tilstrækkelig. Den nye version er dog kun for op til fire spillere, så det kan være jeg ender med at beholde begge versioner.
Og uden at kende noget som helst til Jaipur, fulgte jeg linket og syntes det lød tilstrækkeligt interessant til at det også røg ned i kurven.
Har spillet det et par gange på Yucata, det er ganske fornøjeligt spil. Hvordan det er "live" ved jeg ikke, men det har et tilpas taktisk element over sig.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Modtog Sentinels of the Multiverse fra caparzodk.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Tobias »

På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge :D
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jonezy »

Tobias wrote:På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge :D
Jeg har sørme også været en tur i Berlin på en forlænget weekend og jeg har endda også været forbi KaDeWe og købe spil. Jeg købte dog ikke Trajan og Mondo Sapiens, men derimod Takenoko og Jaipur, som begge lå på tilbudsbordet til henholdsvis 150,- og 60,-. Jaipur er sågar allerede blevet spillet en håndfuld gange under weekenden forskellige steder i Berlin.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Sir William »

Jonezy wrote:
Tobias wrote:På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge :D
Jeg har sørme også været en tur i Berlin på en forlænget weekend og jeg har endda også været forbi KaDeWe og købe spil. Jeg købte dog ikke Trajan og Mondo Sapiens, men derimod Takenoko og Jaipur, som begge lå på tilbudsbordet til henholdsvis 150,- og 60,-. Jaipur er sågar allerede blevet spillet en håndfuld gange under weekenden forskellige steder i Berlin.
Trajan kunne ellers have været sjovt, at spille til vores næste spilarrangement :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

Sir William wrote:
Jonezy wrote:
Tobias wrote:På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge :D
Jeg har sørme også været en tur i Berlin på en forlænget weekend og jeg har endda også været forbi KaDeWe og købe spil. Jeg købte dog ikke Trajan og Mondo Sapiens, men derimod Takenoko og Jaipur, som begge lå på tilbudsbordet til henholdsvis 150,- og 60,-. Jaipur er sågar allerede blevet spillet en håndfuld gange under weekenden forskellige steder i Berlin.
Trajan kunne ellers have været sjovt, at spille til vores næste spilarrangement :P
Ellers må du jo bevæge dig ad København til :wink:
Post Reply