Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by digter »

Jeg arbejder på at få flere spil ind i samlingen, så I siger bare til :)
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

digter wrote:Jeg arbejder på at få flere spil ind i samlingen, så I siger bare til :)
Du er da oppe på en hel del efterhånden Jens :-)
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by digter »

Goblen wrote:
digter wrote:Jeg arbejder på at få flere spil ind i samlingen, så I siger bare til :)
Du er da oppe på en hel del efterhånden Jens :-)
Mjooh.. alt er vel relativt. :) Jeg er stadig langt fra Frouvne og Co. så jeg tænker ikke at jeg behøver at mindske antallet af spil i samlingen lige forløbigt. Og nu er det ikke fordi Frouvnes samling fungerer som en særlig reference, men hvis det først er ved de ca. 700 spil man bør overveje at sælge ud, så går der længe før jeg når der til :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at købe Mountain of Madness-udvidelsen fordi jeg aldrig spiller mit eget eksemplar af Eldritch Horror - men da jeg stod i butikken kunne jeg ikke lade være :?

Det gjaldt for San Juan, som har jeg 3 æsker af i forvejen (1 tysk og 2 engelske, som jeg bruger med 5-8 spillere), men jeg vil sådan set gerne spille med den nye Hut.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Modtog en pakke fra boardgamer.dk den anden dag, indeholdende

l'Aeropostale
Baltimore & Ohio
Descent: Forgotten Souls
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by netsapiens »

Jens_Hoppe wrote:Modtog en pakke fra boardgamer.dk den anden dag, indeholdende

l'Aeropostale
Baltimore & Ohio
Descent: Forgotten Souls
Boardgamer.dk er glad for at have sendt L'aeropostale til et godt hjem, men samtidig lidt trist over ikke at have købt til privatsamlingen. Temaet i det spil tiltaler mig enormt, så hvis det skuffer på gameplay, så sig til, jeg er interesseret :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Boardgamer.dk er glad for at have sendt L'aeropostale til et godt hjem, men samtidig lidt trist over ikke at have købt til privatsamlingen. Temaet i det spil tiltaler mig enormt, så hvis det skuffer på gameplay, så sig til, jeg er interesseret :)
Temaet i l'Aeropostale er nemlig super-cool, og grafisk er det også rigtig lækkert. Jeg håber selvfølgelig, at jeg så også synes det er et godt spil, men hvis ikke, skal jeg nok sige til... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Jeg har vist skrevet noget om, at jeg ville have noget Carcassonne i samlingen på et tidspunkt, så da jeg dukkede op til vores spilaften i fredags fik jeg foræret Carcassonne 10 års udgaven (den der er formet som en meeple) med udvidelserne Inns and Cathedrals og Traders and Builders indeni. Det synes Steen, at jeg skulle have, da han alligevel ikke fik det spillet mere... Jeg takker mange gange Steen! :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

Har netop hentet Roll for the Galaxy i Fantask!
Spillede det første gang i 2009, hvor det var genialt - langt mere min smag end kortspillet.
Så jeg glæder mig til at prøve det færdige spil!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Larsine »

Mik wrote:Har netop hentet Roll for the Galaxy i Fantask!
Spillede det første gang i 2009, hvor det var genialt - langt mere min smag end kortspillet.
Så jeg glæder mig til at prøve det færdige spil!
Jeg troede at du godt kunne lide kortspillet (måske endda bedre end San Juan)

Hvad er det der gør terningspillet bedre?
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Forsætter med planen om at reducere i min samling ved at købe Mysterium hos Boardgamer i dag. God damn...

/Brian
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Goblen wrote:Forsætter med planen om at reducere i min samling ved at købe Mysterium hos Boardgamer i dag. God damn...

/Brian
Det går jo forrygende!!! :lol:


Jeg har ikke været så flink til at skrive i denne tråd på det sidste. Det betyder dog ikke, at der ikke kommer nogen spil ind ad døren, selvom jeg forsøger at begrænse mig lidt.

I dag var en af de dage, der blev leveret et spil og det er en af de historier, der fortjener at blive fortalt. 2. maj 2011 bestilte jeg et eksemplar af Sekigahara: The Unification of Japan hos Udo Grebe (UGG.de) i Tyskland. Der var tale om en P500-bestilling, altså en forudbestilling af et GMT-spil. Spillet udkom i løbet af sommeren, som jeg erindrer det, og da der var gået yderligere et par måneder kontaktede jeg Udo Grebe. Jeg gav dem den ekstra tid, da der gerne går lidt tid fra de er udkommet i USA til de kommer via UGG. De kunne fortælle, at de havde sendt spillet til mig, men at det var kommet retur. Nu havde jeg aldrig fået at vide, at de havde afsendt spillet og åbenbart har den der leverede pakken i Danmark hverken truffet mig hjemme eller formået at sørge for at der kom et brev frem til mig, så jeg kunne foretage mig det fornødne for at få pakken frem før den blev returneret til Tyskland. Sidstnævnte er noget, der kan ske. Alligevel undrede jeg mig over at UGG ikke udsender besked hverken før de sender en pakke, så man ved, man skal holde øje med den og åbenbart heller ikke når en vare bliver returneret. Da de yderligere mente at jeg skulle betale for den ekstra forsendelse og nu havde udsolgt spillet, var jeg ikke super-begejstrede for dem. Efter nogen tid stoppede korrespondancen dog, da jeg ikke længere fik svar fra dem. Der gik lang tid - måske 1½ år - og så hev jeg fat i dem igen via mail. I mellemtiden havde han naturligvis glemt alt om det men ville undersøge sagen. Flere mails. Ingen svar. Endelig svar; Har du ikke hørt fra min sekretær. Så skulle han have fat i sin bogholder. Ups, lang tid efter svar om at han havde haft ferie eller været syg, men at jeg havde et tilgodehavende. Aftale om at de så kunne sende mig et andet spil, Andean Abyss, men en difference der skulle betales. Det kort jeg havde betalt med var udløbet, så de kunne ikke bare trække beløbet, betalingslink, der ikke fungerede. Den ene mail afløste den anden ... og mange blev aldrig besvaret da de ikke modtog alle mine mails og de enten ikke sendte nogen til mig eller også blev de også opfanget af min spam-filter. Endnu en gang gav jeg op... :( For kort tid siden skrev jeg igen og denne gang fik jeg hurtigt svar om hvordan vi skulle få det ud af verden (puha, hverken behov for sekretærer eller bogholdere denne gang!) Desværre fik jeg endnu en gang ikke svar på min mail. Nu rykkede jeg hurtigt og jo, de havde nu fundet min mail i deres spam-filter. I dag modtog jeg så langt om længe et spil fra Udo Grebe: Wir Sind das Volk! En langvarig handel, jeg flere gange undervejs har givet op på. For god ordens skyld skal det nævnes, at jeg ikke har følt, at de på nogen måde har forsøgt at snyde mig. Jeg er ikke tilfreds med, at de ikke sender mails før de sender en pakke ... og slet ikke hvis de ikke er forhandlingsvillige i.f.t. hvem der skal betale en yderligere transport. At de ikke sender en mail, når de får en pakke retur, forstår jeg slet ikke. Jeg tænker mig om en ekstra gang, inden jeg handler med dem igen ... men det tror jeg nu, jeg kommer til at gøre. Og så håber jeg godt nok, at Wir Sind das Volk! er et fabelagtigt spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by retry »

Jeg har oplevet noget lignende med Udo Grebe, dog i mindre skala, og jeg kunne ikke drømme om at handle med det firma igen.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by JoelP »

Jeg har heller intet pænt at sige om UGGs service...
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

Larsine wrote:
Mik wrote:Har netop hentet Roll for the Galaxy i Fantask!
Spillede det første gang i 2009, hvor det var genialt - langt mere min smag end kortspillet.
Så jeg glæder mig til at prøve det færdige spil!
Jeg troede at du godt kunne lide kortspillet (måske endda bedre end San Juan)
Jeg kunne godt lide prototypen, men har hadet det færdige spil siden jeg købte det i Essen og forgæves forsøgte at forklare spillet til Annemette og Asger. Det simple spil var blevet kompliceret af bitte små ikoner som ligner hinanden,
Hvad er det der gør terningspillet bedre?
Det ligner mere det oprindelige spil.
Det er en simplere version af kortspillet, men i modsætning til de fleste terningspil er det ikke nødvendigvis hjernedødt.
Nu har jeg jo endnu ikke spillet den færdige version, men jeg forventer at det er alt det jeg troede at Nations: the Dice Game ville være: et intelligent terningspil.
Image
Post Reply