Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

JoelP wrote:Jeg har heller intet pænt at sige om UGGs service...
Jeg har mest haft gode erfaringer med UGG, men desværre også et par dårlige. I betragtning af hvor aldeles gnidningsløst det er at handle med de "gode" netforhandlere, har jeg derfor mere eller mindre fravalgt UGG.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jeg har også haft både gode og mindre gode erfaringer med UGG. Jeg syntes dog, der tegner sig en tendens i kommentarerne og har derfor valgt at fjerne linket til dem fra forhandler-listen på forsiden. Ærgerligt da deres udvalg i krigsspil og muligheden for at støtte P500 gennem dem som europæisk forhandler er unik. UGG findes stadig på forhandleroversigten her på forum, der indeholder langt flere forhandlere end oversigten på forsiden.
frouvne, administrator

Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Logos32 »

Goblen wrote:Forsætter med planen om at reducere i min samling ved at købe Mysterium hos Boardgamer i dag. God damn...

/Brian
Han har også sendt et til mig og der sgu snart ikke plads på hylderne mere :D
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by StormP »

Mine oplevelser med UGG er også lidt blandede, og kommunikationen er absolut ikke til den gode side. Jeg har efterhånden handlet der en del, og det er i følge mine erfaringer, preorderdelen der halter, hvor jeg to gange har oplevet, at de har glemt mine preorders, som jeg så har måtte rykke for. Jeg har dog ikke haft nogle problemer, når jeg har købt varer, der var på lager, og som blev sendt med det samme.
Jeg har stadig nogle preorders hos dem, og når de er kørt igennem, så handler jeg fremover mine titler hos Christophe, fra http://www.hexasim.com, som jeg kun har gode erfaringer med, indtil videre. Ulempen er så blot, at man ikke kan støtte de forskellige udgivere, da varerne først skal komme på lager.
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Larsine »

Mik wrote:
Larsine wrote:
Mik wrote:Har netop hentet Roll for the Galaxy i Fantask!
Spillede det første gang i 2009, hvor det var genialt - langt mere min smag end kortspillet.
Så jeg glæder mig til at prøve det færdige spil!
Jeg troede at du godt kunne lide kortspillet (måske endda bedre end San Juan)
Jeg kunne godt lide prototypen, men har hadet det færdige spil siden jeg købte det i Essen og forgæves forsøgte at forklare spillet til Annemette og Asger. Det simple spil var blevet kompliceret af bitte små ikoner som ligner hinanden,
Jeg gik ellers her og troede at det kun var mig der havde problemer med RFTG. På baggrund af foromtaler, anmeldelser osv. så jeg også meget frem til RFTG, men blev så skuffet. Intet af det gav mening, alle ikoner lignede hinanden, og alt var en stor farvelade.

Jeg fik forklaret af nogle inkarnerede fanboyz, at man bare skulle spille det 10-20 gange så var det ikke noget problem, og i mellemtiden skulle man bare have et A4 ark med symboler og forklaringer liggende ved siden af

De havde helt ret, det blev aldrig et problem for mig, for jeg opgav spillet efter 2 spil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Larsine wrote:De havde helt ret, det blev aldrig et problem for mig, for jeg opgav spillet efter 2 spil.
Me too. Eller, jeg opgav det ikke. Men jeg gad ikke bruge de fornødne kræfter på det, når jeg havde så mange andre uspillede spil. Og så blev det bare droppet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Det er synd, for det er et fabelagtigt spil. Jeg har spillet det mest på min PC (der er lavet en applikation, hvor man kan spille mod AI'er). Og det er helt rigtigt; ikonene kræver sin tilvænning. Men til gengæld er det også en kæmpe fordel at have dem, når man først har fået dem ind under huden (alternativet - tekst - ville være enormt verbost).

Personligt synes jeg det er uhyre forfriskende at se et grafisk design som er tiltænkt de "rutinerede" brugere af produktet, snarere end begynderen.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

Jeg købte også den første udvidelse, men har rent faktisk aldrig spillet den.
I stedet har jeg ventet på terningversionen indtil som jeg jo havde prøvet i foråret 2009, og som jeg rigtig godt kan lide. 8)
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by thomassvan »

Fra snydepels.dk har jeg fået bestilt mig:

Kanban: Automotive Revolution - Håber det kan aktivere hjernecellerne
Love Letter - Folk der kommer og prøver det her vil altid gerne selv have et de kan spille med familien.
Kortlommer til Love Letter - Spillet er så populært her at bagsiden af kortene næsten er helt blanke.
Cosmic Encounter: Incursion - Det skulle eftersigende være et must til grundspillet
Tzolk'in: Tribes & Prophecies - Mon ikke et godt spil kan blive endnu bedre?
Dungeons & Dragons RPG Starter Set - Man må jo lige se hvad det der nymodens halløj går ud på.
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by pytman »

Fandt det gamle Derby i en lokal genbrugsbiks til en 15 kr. Så det skal nok snart på bordet og prøves igen :D Har gode minder fra barndommen :D
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by pytman »

[quote="thomassvan"
Dungeons & Dragons RPG Starter Set - Man må jo lige se hvad det der nymodens halløj går ud på.[/quote]

Der er VILDT meget gameplay i det starter set. Spillede selv som PC i det. Og mener vi alligevel trak 4-5 spilsessioner (hel dages 3 af dem og de 2 andre halv dages) og til en lille hund (eller hvad de ligger på nu) er det udmærket, og så er jeg stor fan af 5th.ed. meget nemt at gå til.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Larsine »

Jeg har vundet Marvel Heroes, men skal selv betale for porto (plus penge for overførslen af portobetalingen), og da jeg ikke lige kender spillet, ville jeg høre om der er nogen af jer der kender det, og evt. kan anbefale spillet (eller det modsatte).
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by netsapiens »

Larsine wrote:Jeg har vundet Marvel Heroes, men skal selv betale for porto (plus penge for overførslen af portobetalingen), og da jeg ikke lige kender spillet, ville jeg høre om der er nogen af jer der kender det, og evt. kan anbefale spillet (eller det modsatte).
Jeg har det, og er faktisk glad for det, omend det bliver spillet meget sjældent. Jeg synes det er et misforsået spil, som har nogle ret særlige, positive ting kørende. Man spiller eks. hele tiden. Hvis man ikke har egen tur, så agerer man skurk mod en andens. Jeg synes det er et udfordrende, ressourcehåndteringsspil, som aldrig har skuffet mig at spille. Men jeg ved også at jeg hører til i en minoritet hvad det angår. Visuelt er det en fryd for en tegneserieelsker også. Og så er regelbogen virkelig grumt skrevet og svær at finde rundt i, så spillet tager et par forsøg at lære.

Du er velkommen til at låne min kopi, hvis du selv henter og afleverer :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Jeg har vundet Marvel Heroes, men skal selv betale for porto (plus penge for overførslen af portobetalingen), og da jeg ikke lige kender spillet, ville jeg høre om der er nogen af jer der kender det, og evt. kan anbefale spillet (eller det modsatte).
Jeg prøvede det en enkelt gang eller to i 2007 og blev ærlig talt lidt skuffet over det. Forventningerne var også høje; godt nok har jeg aldrig dyrket Marvel-universet, men come on Super Heroes kan kun være sjovt! Det var så knapt så sjovt, som jeg havde forventet. Jeg gav det aldrig en ekstra chance og kan sagtens forestille mig, at hvis først reglerne og det faktum at man både styrer helte og skurke er kommet ind under huden, er der sikkert potentiale i det. Jeg havde bare forventet, at folkene bag War of the Ring ville sparke benene væk under mig, når de endelig kom med et nyt spil. Det gjorde de ikke den gang.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Hvis der er nogle af Race for the Galaxy skeptikerne her i tråden, som stadig har en kopi liggende til at samle støv kunne jeg godt overtales til at overtage det for en rimelig sum....;)
Image
Post Reply