Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Til :) Det blev købt i et anfald af kådhed og SU&SD-eufori, men jeg ved sgu ikke hvornår jeg kan få det på bordet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Den anden dag erhvervede jeg mig et eksemplar af Shadows of Malice, et, ser det ud til, noget anderledes og old-school coop fantasy-spil: Geomorfiske (sådan da) hex-mapboards, papbrikker med ikoner på, tabeller, lange og komplekse regler, og en spilletid på minimum 3 timer! :)

Spillet fik ualmindeligt positive ord med på vejen i Michael Barnes' anmeldelse, og det var mere end jeg kunne stå for.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Michael_Olsen »

Jens_Hoppe wrote:Den anden dag erhvervede jeg mig et eksemplar af Shadows of Malice, et, ser det ud til, noget anderledes og old-school coop fantasy-spil: Geomorfiske (sådan da) hex-mapboards, papbrikker med ikoner på, tabeller, lange og komplekse regler, og en spilletid på minimum 3 timer! :)

Spillet fik ualmindeligt positive ord med på vejen i Michael Barnes' anmeldelse, og det var mere end jeg kunne stå for.
Tak for info! Det var fløjet under min radar, men ser fantastisk ud. Bestilling lagt hos Boardgamer : - )

Jeg blev især nysgerrig grundet dette i anmeldelsen du linkede til: "But it is also one that sidesteps many of the clichés of execution that plague fantasy games simply by remaining willfully vague and nondescriptive, allowing the players to embellish the gameplay with their imaginations. "
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Michael_Olsen wrote:Tak for info! Det var fløjet under min radar, men ser fantastisk ud. Bestilling lagt hos Boardgamer : - )
Så må vi håbe, vi synes om det! :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Larsine »

Har lige tømt postkassen, og fandt et brev med VE-Day Scenarios til Memoir'44.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Hov, der kom nogle småspil dumpende i dag: Kabalerne Onirim (2nd ed.) og Sylvion, og kortspillet Lords of Scotland. De ser alle spændende ud!

Og når vi nu taler om småspil, har jeg den anden dag lagt en bestilling på W1815, et minimalistisk Waterloo-spil med to siders regler, som kan spilles på 15 minutter. Det glæder jeg mig meget til!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg har spillet 1. udgave af Onirim adskillige gange. Vældigt hyggeligt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Har lige købt en masse terninger online, som passer til de 8 nye factions fra Summoner Wars: Alliances... Totalt dumt...:D

Edit: Købte også en terninge pose forresten, så man kan trække sin faction fra posen, når man skal spille...
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Jonezy wrote:Har lige købt en masse terninger online, som passer til de 8 nye factions fra Summoner Wars: Alliances... Totalt dumt...:D

Edit: Købte også en terninge pose forresten, så man kan trække sin faction fra posen, når man skal spille...
Sludder - man kan aldrig få for mange terninger! :lol:
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by APK »

Fik endelig anskaffet en klassiker der manglede i min samling, nemlig Glen More.
Fandt den på amazon.de (sælger hedder nagiry) til en fornuftig samlet pris inkl. forsendelse på kr. 220.
Det er den tyske udgave, men det skulle ikke være det store problem med dette spil. (Rahdo siger det nærmest er en fordel...)

APK
Last edited by APK on Tue Jun 16, 2015 4:01 pm, edited 1 time in total.
/APK
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Larsine »

I dag har jeg hverken købt, fået eller modtaget noget, men jeg har til gengæld solgt mit eksemplar af Landmandsspil til en kollega som skulle bruge det til en gave til en veninde som savnede spillet helt enormt.

Jeg tror ikke mit har været spillet siden midt 80'erne, og jeg er ret sikker på at jeg ikke kommer til at savne det.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Det lykkedes mig endelig at finde en netbutik som havde Worthington Games' Victoria Cross II, et krigsspil om slagene ved Isandhlawana og Rorke's Drift i Zulukrigen. Det ser nice ud!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

I dag kom mit eksemplar af W1815 så. Da jeg blev opmærksom på det, var det udsolgt fra de sædvanlige netbutikker, men det lykkedes mig at få fat på et eksemplar direkte fra producenten (i Finland).

Det ser sejt ud! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by AndersC »

Så fik jeg fejret at det er d. 1. og at solen skinner - bestilte et eksemplar af Forbidden Stars.. Det er rimelig dyrt (for at sige det mildt), men det ser flot ud og kamp/upgrade systemet ser interessant ud. Forhåbentlig skal der snart udkæmpes nogle episke rum-slag i spillehulen..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:I dag kom mit eksemplar af W1815 så. Da jeg blev opmærksom på det, var det udsolgt fra de sædvanlige netbutikker, men det lykkedes mig at få fat på et eksemplar direkte fra producenten (i Finland).

Det ser sejt ud! :)

Jeg forsøgte også at kontakte producenten, men var desværre for sent ude. Så nu må jeg i første omgang nøjes med din vurdering af spillet, når du får det prøvet, Jens! :D

To besøg hos Faraos Cigarer medførte, at vi den ene gang tog et eksemplar af Cardline: Globetrotter med, for at kunne spille det, når vi tager på ferie og den anden gang et eksemplar af Spyfall, jeg håber at kunne lokke nogen til at prøve, når konen skal fejres i week-enden.
frouvne, administrator

Image
Post Reply