Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Modtog Escape Tales: The Awakening som jeg tænker, at jeg nok vil prøve at spille solo en af de kommende aftener. Og så fik jeg samtidig Blue Lagoon. Nu får Knizia lidt flere chancer efter den seneste tids successer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg har allerede haft lejlighed til at prøve Century : Spice Road. Et spil der var fin underholdning, men ikke noget jeg følte et behov for at erhverve mig.

Jeg havde også noteret mig, at der var kommet et nyt spil i serien. Century : Eastern Wonders. Men jeg tænkte at det i linje med forgængeren, nok skulle være try-before-buy.

Så fik jeg set et Shut Up and Sit Down review, og erfarede at de to spil kan kombineres, og giver en helt anden spiloplevelse. (Samt at der kommer et tredje spil i serien til næste år, som også kan kombineres ind.)

Nu har jeg bestilt dem begge. For det skal altså prøves.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Som noget af det sidste, jeg foretog mig, inden forum gik ned for lidt over en måned siden, kiggede jeg lidt på gamle spilanbefalinger her på siden og kastede min interesse på en gammel abstrakt sag, kaldet Aton.

Det er jo ikke lige noget, man kan flå ned fra hylderne, men det kan heldigvis fås på GeekBay til yderst rimelige priser, så jeg fik et som-nyt eksemplar hjem fra Belgien.

Jeg har allerede prøvet at blive alvorligt meget brugt som gulvmoppe af min datter et par gange - hun gennemskuer altid den type spil meget hurtigere end mig - men det er en interessant øvelse, som jeg har sat mig for at blive meget mindre elendig til, end hidtil.

Jeg er ked af, at iPad-versionen ikke længere er tilgængelig, for jeg kunne virkelig godt bruge noget at øve mig på imellem ydmygelserne fra datteren.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Hold da op, jeg har fået en del nyt siden sidst...

Mit kickstartede Martin Wallace-spil Lincoln ankom i midten af november.

Også i november anskaffede jeg mig 1066, Tears to Many Mothers og Trade on the Tigris. Et mystisk asiatisk spil med søde dyr; Horticulture Master, et par social deduction-agtige småspil; Exodus: Paris Nouveau og Don't Mess with Cthulhu Deluxe (det sidste er et retematiseret Timebomb).

Det blev også til et par KeyForge decks eller tre, men spillet har nu ikke imponeret nok til at jeg har investeret yderligere i det.

Og endelig her i december har jeg købt nogle forskellige coop-spil: Freedom: The Underground Railroad, The Grizzled: Armistice Edition, og det nye Pandemic: Fall of Rome. Af disse har jeg kun prøvet Fall of Rome, og det får et klart thumbs up herfra!
Last edited by Jens_Hoppe on Wed Dec 19, 2018 11:07 am, edited 1 time in total.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Nå ja, siden sidst....
Jeg har også modtaget 1066: Tears to Many Mothers (og endda prøvet det tre gange). Ganske hyggeligt lille spil.

For første gang nogensinde har jeg vundet i en af BGGs konkurrencer, og præmien - Chronicles of Crime inkl. VR-dims - kom for nyligt. Og så er mit Cerebria: The Inside World dukker op fra KS. Endelig har jeg købt Path of Light and Shadow brugt til en billig penge. Jeg har meget brug for at få juleferie :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg har også fået "lidt" ind ad døren i de forgangne uger...

Dinosaur Island incl. den nye udvidelse. Jeg sprang på kickstarteren til udvidelsen, og havde i samme ombæring mulighed for at bestille grundspillet.

The Enigma Box. Deduktionsspil.

Concordia Venus. Den seneste udvidelse til Concordia. Jeg valgte dog at købe udgaven med æske, da jeg i forvejen er udfordret ift. at opbevare alt i den originale æske.

Human Punishment. Et lille fis-og-ballade spil som har fået en pæn modtagelse.

Underwater Cities. Seneste skud fra Vladimir Suchy, som har lavet andre titler der pirrede min interesse.

Tsukuyumi : Full Moon Down incl. udvidelsen og 2-spiller varianten.

Nemesis. Her i huset går spillet under betegnelsen "Hvor længe kan jeg skubbe introduktion af spillet, før Jon bryder sammen..."

Gugong. Næste titel fra manden bag Hansa Teutonica.

Og nu jeg er i gang, så skulle Everdell også meget gerne være lige på trapperne.

The Forgotten City, Nemeton, Solenia og Trappist One går i mit hovede under en samlet gruppering for "Da Steen blev lidt for Essen-ivrig". Jeg har nu igen en masse uspillede spil på hylderne, og der vil jo altid være nogle man har mere lyst til at få på bordet end andre, og realistisk set kommer der til at gå et stykke tid før jeg får arbejdet mig ned til disse, som står nederst på den liste. Så jeg tænker egentlig at sælge dem igen snarest, mens de stadig har en vis nyhedsværdi.

<sarkasme>
Jeg synes at jeg i år virkelig jeg har udvist mådehold her i perioden efter Essen.
</sarkasme>

*ahem*
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Der er sket en del siden sidst, men de vigtigste ting:

Fik endnu engang fingrene i Descent: Journeys in the Dark. Byttede det for en ny udgave af RoboRally. Har fået mit Dice Throne: season two, med season 1, promos play mats osv. Gik all in på den.

Fik Quacks of Quidlenburg i BGG secret santa, og så fik jeg min Stuffed, eller dvs. jeg fik to fordi jeg i pledge manageren havde fucked up.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Her er der nok også dukket lidt op i perioden hvor siden har været nede. Lykkeligvis glemmer man hurtigt! Blandt de ting der er dukket op er: Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr, Pandemic: Fall of Rome, KeyForge, Deep Space D-6 og Istanbul - The Dice Game.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Holding On vil jeg meget gerne være med til at teste.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Thu Dec 20, 2018 8:39 am Holding On vil jeg meget gerne være med til at teste.

Nu har vi jo en lang juleferie foran os, så måske det kan byde på en mulighed?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg er ikke sikker på, at der er luft i juleferien, men første uge af januar ser fantastisk ud :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Vi har købt følgende i løbet af de seneste uger:

Cthulhu Realms
A Fake Artist goes to New York
Betrayal Legacy
Ambassadør udv. til Among the Stars
Blueprints
Cthulhu udv. til King of Tokyo
Red7
Welcome Back to the Dungeon
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Dette skulle så være dagen hvor jeg fik mit CO2 second chance, men DHL har lige skrevet de er forsinket :-( Men det giver mig muligheden for at lave endnu en post når det ankommer :-)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har haft kig på det i flere år, men i går sprang jeg endelig ud i det og købte et eksemplar af Ortus Regni plus en udvidelse så man kan spille det fire spillere. Jeg havde egentlig forventet det ville være svært at finde et eksemplar at spillet, men det viste sig at Faraos Cigarer havde det - og endda nedsat ret meget.

Ortus Regni er et Magic-agtigt kortspil, hvor spillerne repræsenterer middelalderlige, engelske fyrster der kæmper om magten. Hver spiller har sine egne kort, og bygger inden spillet et deck på 24 kort. Mange forskellige deck-temaer (og dermed tilgange til spillet) er mulige ud fra de 15 typer kort man kan vælge imellem; slotte, land, fyrster, lejesvende, munke, forræderi, og meget mere.

Komponenterne til spillet er, ja jeg kan vist roligt sige superflotte, og jeg må tage hatten af for en designer, der holder fast i sin vision for det grafiske og vælger ikke at have nogen som helst tekst på nogen af kortene!

Hvis man vil se hvad det er for noget, findes der i øvrigt en gratis computerudgave af spillet inkl. tutorials - det kan bl.a. hentes på Steam.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Kæresten ved godt, hvad der gør en glad juleaften... :D

Fik Zombicide: Black Plague, Chronicles of Crime, Kokoro: Avenue of the Kodama og 2 Dixit udvidelser i julegaver.

Zombicide er mit to go hack'n'slash når hjernen bare vil rulle terninger og smadrer, og jeg manglede grundspillet, da jeg tror det er bedre end Green Horde for nye spillere. Chronicles of Crime har fået meget ros, og har et tema som jeg elsker. Kokoro en Karuba-agtig roll and write (dog med kort i stedet for terninger) og jeg elsker Karuba. Mere Dixit er altid godt, da det er blevet et af go to gateway spillene, når nye spillere skal introduceres til hobbyen, og så synes jeg faktisk også selv at det er ret underholdende.

Nu begynder min pile of shame fandme snart at ligne Gunness' og Stony's.... :shock:


Nej nej, bare rolig. Det er der vist ingen chancer for... :D
Image
Post Reply