Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by goldbaek »

Hér blev det til Small World - Power Pack 1. Det er jo altid rart med lidt variation og når det ryger på bordet med 5 spillere, er antallet af racer i grundspillet lige i underkanten.
Konen fik Bob Ross - Art of Chill Game, bare fordi vi synes han er super hyggelig at se på youtube :)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Jeg fik to brætspil juleaften - This War of Mine (af gemalen) samt Paranormal Detectives (af nevøerne). Meget passende har vi en brætspilsaftale om nogle dage, og så kan spillene meget passende komme på bordet der ;)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

KS-udgaven af In the Hall of the Mountain King landede i dag, og den ser lige så laber ud som Burnt Islands forrige, Endeavor: Age of Sail.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Marvel Champions bliver "julegaven" til mig selv. Har bestilt det efter at have set lidt videoer med det. Ser godt ud.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Så fik jeg afhentet en forsinket julegave fra mig til mig.

Jeg fandt en anledning til at få pustet liv i min gamle ShopUSA konto, da der var to spil jeg umiddelbart kun kunne købe i USA, og det ene kunne kun købes med leveringsadresse til et sted i USA.

Det ene var Spheres of Influence, som jeg blev nødt til at få hjem for at prøve.

Det andet var den ekstra store version af Flick'em Up!.

Det bringer min Shelf of Shame op på 48, men sidstnævnte titel tænker jeg hurtigt forsvinder derfra igen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Så ankom On Mars. Jeg håber det rammer nærmere min brætspilsmæssige sweetspot end Lacerda seneste øvrige titler. For de endte med at ryge ud af samlingen igen efter blot et par gennemspilninger. For mit vedkommende har dette spil i det mindste et tema der tiltaler mig. Så det er en god start.
Sidst spillet:
Image
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Skumle »

Stony wrote: Thu Jan 09, 2020 7:35 pm Så ankom On Mars. Jeg håber det rammer nærmere min brætspilsmæssige sweetspot end Lacerda seneste øvrige titler. For de endte med at ryge ud af samlingen igen efter blot et par gennemspilninger. For mit vedkommende har dette spil i det mindste et tema der tiltaler mig. Så det er en god start.
Uha - det stod desværre ikke i Skuret da jeg var forbi :p
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Hrm...... Jeg har lige gennemset en regelvideo til On Mars. Der er utvivlsomt en masse ting der først falder på plads, når jeg får fingrene i komponenterne, og flytter dem rundt på brættet, men jeg synes godt nok jeg på forkant har nogle steder, hvor jeg synes regler og tema ikke støtter hinanden som jeg kunne ønske. Steder hvor jeg ikke kan forlade mig på temaet for at forklare hvorfor en regel er som den er, men det bare må være fordi... at sådan siger reglerne det er. Mit førstehåndsindtryk peger i retning af at dette bliver endnu en Lacerda titel jeg vælger at sælge efter en enkelt gennemspilning. :(

Jeg håber jeg tager fejl.
Sidst spillet:
Image
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Skumle »

Stony wrote: Thu Jan 09, 2020 9:29 pm Hrm...... Jeg har lige gennemset en regelvideo til On Mars. Der er utvivlsomt en masse ting der først falder på plads, når jeg får fingrene i komponenterne, og flytter dem rundt på brættet, men jeg synes godt nok jeg på forkant har nogle steder, hvor jeg synes regler og tema ikke støtter hinanden som jeg kunne ønske. Steder hvor jeg ikke kan forlade mig på temaet for at forklare hvorfor en regel er som den er, men det bare må være fordi... at sådan siger reglerne det er. Mit førstehåndsindtryk peger i retning af at dette bliver endnu en Lacerda titel jeg vælger at sælge efter en enkelt gennemspilning. :(

Jeg håber jeg tager fejl.
Uha - det lyder ikke rart. Hvilke andre Vital spil har du solgt, og på hvilket grundlag? (Jeg er ikke super begejstret for Lisboa, og Escape Plan men Vinhos og Kanban er fantastiske.)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Vinhos er det spil, der fik mig til at opsøge flere Lacerda titler. Jeg nåede at spille det nogle gange, før jeg valgte at sende det videre.

Sidenhen har jeg købt Kanban, The Gallerist og Lisboa, og sendt alle videre efter en gennemspilning. Jeg havde ikke noget imod at spille dem igen, men jeg følte ikke noget behov for at beholde nogen af dem.
Sidst spillet:
Image
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Rasmus Hviid »

Stony wrote: Thu Jan 09, 2020 9:29 pm Hrm...... Jeg har lige gennemset en regelvideo til On Mars. Der er utvivlsomt en masse ting der først falder på plads, når jeg får fingrene i komponenterne, og flytter dem rundt på brættet, men jeg synes godt nok jeg på forkant har nogle steder, hvor jeg synes regler og tema ikke støtter hinanden som jeg kunne ønske. Steder hvor jeg ikke kan forlade mig på temaet for at forklare hvorfor en regel er som den er, men det bare må være fordi... at sådan siger reglerne det er. Mit førstehåndsindtryk peger i retning af at dette bliver endnu en Lacerda titel jeg vælger at sælge efter en enkelt gennemspilning. :(

Jeg håber jeg tager fejl.
Jeg så den her How to Play (https://boardgamegeek.com/video/241198/ ... ming-rules) fra Paul Grogan i går. Spillet er komplekst, men mon ikke det går med en regellæsning og et ekstra kig?
Jeg har i hvert fald gode erfaring med hans videoer.

Om det så er sjovt må tiden vise. :wink: Jeg har i hver fald smidt min del af Lacerda-titler videre. Spil skal være sjove og ikke en exceløvelse.
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg modtog Machina Arcana: From Beyond i dag. Jeg manglede en ordentlig dungeon crawler i samlingen - satser på at spille det solo.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Jeg fik Ora & Labora i det seneste genoptryk ind ad døren i går. Det ser ud til at kunne blive en ny favorit herhjemme efter et år med næsten bare Ære til Rom, når vi endelig fandt tid til at spille.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Som den ikke-synderligt-kattebegejstrede-men-omgivet-af-kattefans-person, jeg er, var jeg nødt til at backe The Isle of Cats. Det ser ret sjovt ud, og der er indbygget katteholder i låget - vældigt praktisk ;)
Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Har fået mit On Mars. Synes Lacerda er fantastisk designer så jeg glæder mig sgu meget til det her spil.
Post Reply