Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Det ligner januar bliver en dyr måned på KS.

Hoppede på Wonderland's War. Anderledes Area Control spil. Skal dog lige tjekke videoen med gameplay ud når de kommer.

.. og glemte at Foundations of Rome også kom på listen.

Løber rundt for at finde spil jeg kan smide på bazaaren på DC. Der er ikke mere plads i hjemmet.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Pangea dukkede op i dag, to måneder før lovet. Temaet er lidt hen a la Dominant Species, så jeg er spændt på, hvordan spiloplevelsen er.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Har længe haft et godt øje til Sorcerer City, så det fik jeg købt da Vengeful havde det super billigt. Samtidig røg der mere Marvel Champions (Wrecking Crew) i kurven.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Efter at have grublet længe over det besluttede jeg mig for at bruge noget af min kommende bonus på et Crokinole board. Stony anbefalede crokinole.de så det blev derfra. Det glæder jeg mig rigtig meget til at modtage for det er et super sjovt spil.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Datteren (min fasteste spillemakker) skal snart på studietur til Hamborg, så dér var en undskyldning for at finde sig et fint brugt eksemplar af Auf der Reeperbahn nachts um halb zwei, og det ankom i dag fra Bremen. 8)
Knizia styrer stadig...
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Flippin Vengeful Games...

Nu gik det lige så med at begrænse mig og ikke have de store behov, men så stocker Vengeful fandme Marco Polo 2 og The Crew. Jeg kan godt lide Marco Polo og spillede det for nyligt, hvilket var et kærligt gensyn, så 2'eren bliver jeg nødt til at få fingrene i.

The Crew er det der co-op trick taking spil, som har taget alle med storm og der tænker jeg, at det kunne være en god starter eller afslutter på en brætspils aften. Prøvede det for et par måneder siden, og selvom det ikke tiltalte alle ved bordet kunne jeg godt se potentialet i det.
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by AndersC »

Jonezy wrote: Fri Feb 28, 2020 5:09 pm Flippin Vengeful Games...

Nu gik det lige så med at begrænse mig og ikke have de store behov, men så stocker Vengeful fandme Marco Polo 2 og The Crew. Jeg kan godt lide Marco Polo og spillede det for nyligt, hvilket var et kærligt gensyn, så 2'eren bliver jeg nødt til at få fingrene i.

The Crew er det der co-op trick taking spil, som har taget alle med storm og der tænker jeg, at det kunne være en god starter eller afslutter på en brætspils aften. Prøvede det for et par måneder siden, og selvom det ikke tiltalte alle ved bordet kunne jeg godt se potentialet i det.
Det skete også for mig :D The Crew kom på lager hos Snydepels. Synes det lyder interessant - og håber at det også fungerer med non-gamers.. Og når man nu var igang så faldt Architects of the West Kingdom også lige i kurven. Worker placement med et tvist, som folk stadig snakker om et par år efter det udkom. Det skal da prøves. Seneste udvidelse til Empires of the North kom også med. Spilllegruppen var ikke imponeret over grundspillet, men jeg kunne virkelig godt li´ det. Så jeg må nok hellere nøjes med en enkelt udvidelse, før jeg ved om det kommer på bordet igen..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Jeg fik That's Pretty Clever! i går - god lille filler til kommende spildage :)
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by goldbaek »

De sidste 3-4 måneder er der ikke investeret i andet end KeyForge decks og udvidelser til Marvel Champions, men i går fandt Maracaibo vej til indkøbskurven. Jeg og konen er vilde med Great Western Trail og er spændt på om der er plads til begge spil i samlingen eller om de minder for meget om hinanden.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg modtog The Crew i går.

Dertil fik alle købere af "luksuspakken" til Århus Brætspilfestival en lille goodiebag. Der lå bl.a. Saboteur i. Så steg Shelf of Shame lige med en ekstra. I hvert fald indtil jeg eventuelt får det afsat på DC's bazar.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Så fik jeg fingrene i en brugt udgave af Nuns on the Run, som i min optik er et rent underratet hidden movement spil. I de fleste hidden movement spil er det som regel én mod rosset og den ene skal gemme sig, men i Nuns on the Run er det opvendt; her er det rosset som skal gemme sig for den spiller som styrer abbedissen og priorinden, så flere får altså lov til at lege gemme i denne papspils gemmeleg istedet for at være kedelig fanger.

Snart nogle år siden jeg har spillet det sidst, så håber at det bliver et kærligt gensyn ved lejlighed.
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Jonezy wrote: Tue Mar 10, 2020 4:47 pm Så fik jeg fingrene i en brugt udgave af Nuns on the Run, som i min optik er et rent underratet hidden movement spil. I de fleste hidden movement spil er det som regel én mod rosset og den ene skal gemme sig, men i Nuns on the Run er det opvendt; her er det rosset som skal gemme sig for den spiller som styrer abbedissen og priorinden, så flere får altså lov til at lege gemme i denne papspils gemmeleg istedet for at være kedelig fanger.

Snart nogle år siden jeg har spillet det sidst, så håber at det bliver et kærligt gensyn ved lejlighed.
Det har jeg også altid haft lyst til at spille, men jeg har ikke fået det købt, fordi det skulle være ret kedeligt med alt under 5 spillere.

Når coronaforsigtigheden har lagt sig, er jeg mere end frisk på et spil, og jeg bor ret tæt på Tåstrup :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Neumann wrote: Tue Mar 10, 2020 9:40 pm
Jonezy wrote: Tue Mar 10, 2020 4:47 pm Så fik jeg fingrene i en brugt udgave af Nuns on the Run, som i min optik er et rent underratet hidden movement spil. I de fleste hidden movement spil er det som regel én mod rosset og den ene skal gemme sig, men i Nuns on the Run er det opvendt; her er det rosset som skal gemme sig for den spiller som styrer abbedissen og priorinden, så flere får altså lov til at lege gemme i denne papspils gemmeleg istedet for at være kedelig fanger.

Snart nogle år siden jeg har spillet det sidst, så håber at det bliver et kærligt gensyn ved lejlighed.
Det har jeg også altid haft lyst til at spille, men jeg har ikke fået det købt, fordi det skulle være ret kedeligt med alt under 5 spillere.

Når coronaforsigtigheden har lagt sig, er jeg mere end frisk på et spil, og jeg bor ret tæt på Tåstrup :)
Det skal vi da have fundet ud af. :)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Fik købt et uåbnet KS-eksemplar af Victoriana til en rimelig pris.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Vi har hamstret brætspil (INDEN vi vidste, at hele DK ville lukke ned), så i dag kunne vi hente følgende brætspil: Spirit Island, Dinosaur Island, Dinosaur Tea Party, Detective: A Modern Crime Board Game samt Hokkaido.
Post Reply