Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg modtog en Kickstarter i går : Quodd Heroes

Det er et race-game, hvor man skal samle nogle genstande. Jeg tænker det må være inspireret af spil som RoboRally. Der er så tilført nogle ekstra mekanikker, så som at din "robot" er kubeformet, og kan skifte mellem at glide fra felt til felt, og at rulle fra felt til felt, og hvilken side der vender opad, påvirker dine valgmuligheder.

Stor æske. Masser af komponenter. Jeg satser på at få det på bordet inden så længe. Om ikke andet så i hvert fald solo, så jeg lige kan få styr på reglerne.
Sidst spillet:
Image
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by PeterLageri »

Hvad en Farsdagsgave, Stony? Den tæller jo heller ikke med i det maksimum.

/Peter
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Sådan én her kom ind ad døren i dag fra Japan:

Image

Det er en Sun-star Kadomaru pro, fordi jeg bare ikke kunne leve med Uchronias bygningskort med deres u-afrundede kanter.

Jeg er lidt øm efter at have taget 320 hjørner af, men det var en rigtig god fornemmelse at blande bunken bagefter.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Så tikkede der et eksemplar ind af:

Image

Der er flere tilbage hos sælger, både med og uden udvidelse:

https://www.ebay.com/sch/Board-Traditio ... tebretonne

Prisen er absolut rimelig (læs: røverkøb), hvis man ellers ikke er allergisk overfor fransk. Jeg har nu en plan om at sætte nogle danske tekster på.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3949
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 129 times
Been thanked: 122 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Nå men... Helle kan bevidne, at gemalen og jeg kom til at shoppe lidt brætspil i Malmø i dag. Det blev kun til et enkelt i denne ombæring - til gengæld er det så det dyreste spil, vi nogensinde har købt, eftersom det var det nye UBOOT! :shock:

Så må vi se, hvornår vi får det spillet. Har stadig lidt forskellige indkøb fra sidst liggende, der endnu ikke er prøvet, men heldigvis er der lidt forskellige småferier den kommende måneds tid :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Helle »

Andrea wrote: Fri May 17, 2019 6:50 pm Nå men... Helle kan bevidne, at gemalen og jeg kom til at shoppe lidt brætspil i Malmø i dag. Det blev kun til et enkelt i denne ombæring - til gengæld er det så det dyreste spil, vi nogensinde har købt, eftersom det var det nye UBOOT! :shock:

Så må vi se, hvornår vi får det spillet. Har stadig lidt forskellige indkøb fra sidst liggende, der endnu ikke er prøvet, men heldigvis er der lidt forskellige småferier den kommende måneds tid :)
Jo det kan jeg da .... Tænk sig... Jeg fandt slet ikke brætspilsbutikken derovre i det svenske...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Efter en alt for hektisk periode med arbejde og konfirmation, var det på sin plads med et par spil fra årets DC. Quacks of Quedlinburg var Jon jo så flink at introducere til, og Azul: Stained Glass var så tilpas anderledes, at jeg gerne ville prøve den igen. Jeg har ikke brug for begge spil, så i stedet skiftede jeg originalen ud ved at sælge den til min kollega (som også deltog).
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Så er Wingspan, Crisis og Quodd Heroes også på vej. Sidstnævnte fik jeg til en meget rimelig pris. Jeg kan forstå på flere af de garvede, at Roborally er bedre, men det har jeg ikke, og nu synes jeg, at temaet i QH var ganske festligt, så jeg giver det en chance.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 890
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mikkel »

Jeg modtog i dag Skull Tales: Full Sail!

Egentlig er jeg inde i en periode hvor jeg er blevet lidt træt af de her dudes-on-a-map-spil. Men det vidste jeg jo ikke jeg ville blive for et år siden da jeg trykkede på knappen :)

Så vi må se om det bliver en kort fornøjelse.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Escape Plan fra Vital Lacerda ankom i går. Skal på bordet allerede mandag.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Goblen wrote: Fri May 24, 2019 9:21 am Escape Plan fra Vital Lacerda ankom i går. Skal på bordet allerede mandag.
Uh, det vil jeg megameget gerne være med til at prøve en dag :) Var tæt på at backe, men tænkte, at det nok ikke ville komme så meget på bordet.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Gunness wrote: Fri May 24, 2019 9:53 am
Goblen wrote: Fri May 24, 2019 9:21 am Escape Plan fra Vital Lacerda ankom i går. Skal på bordet allerede mandag.
Uh, det vil jeg megameget gerne være med til at prøve en dag :) Var tæt på at backe, men tænkte, at det nok ikke ville komme så meget på bordet.
Det kan vi nok godt sætte op. Kan invitere os selv hjem til tvillingerne en dag :-)
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Købte jo La Gloire de Rome forleden - men så stiv er hverken jeg eller eventuelle medspillere jo i fransk, så efter en lille genindscanning og noget GIMP-magi samt en lille ordre til www.printerstudio.de, kom denne skønhed i dag ind ad døren:

IMG_0012.jpg
IMG_0012.jpg (132.8 KiB) Viewed 8454 times

Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, så nu skal jeg bare lige have printet mig nogle spilleplader, så er jeg kørende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

The 7th CONTINENT – What Goes Up, Must Come Down
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Sat Jun 08, 2019 9:16 am The 7th CONTINENT – What Goes Up, Must Come Down
Det samme her, plus et brugt eksemplar af story telling-spillet Forest of Fate.
I øvrigt en kærkommen anledning til at få støvet T7C af; det er for længe siden, vi har spillet det.
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply