Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Post by Frouvne »

Her på årets første dag plejer der at være tradition for, at man i overmod fremkommer med mere eller mindre urealistiske nytårsforsætter om, hvad der skal spilles i løbet af det kommende år. Hvilke nytårsforsætter har I i år? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Post by Frouvne »

Jeg tror, jeg i år vil opstille nogle realistiske mål; så kan det være, at spændingen om hvorvidt jeg skal lykkes med dem bliver bevaret lige til det sidste, hvor jeg naturligvis ender med at mislykkes med det!

Jeg har valgt i år at fokusere på nogle få udvalgte spil, da jeg syntes nogle af de fineste spiloplevelser i det forgangne år knyttede sig til at genoplive spil jeg tidligere har spillet og at få dem på bordet gentagne gange. Jeg har derfor udvalgt et spil pr. måned, jeg gerne vil se spillet i det kommende år. Målet er blot at de bliver spillet en enkelt gang - håbet er, at når jeg først har haft dem på bordet, så ender jeg med at få dem spillet mere end den første gang. De udvalgte spil er:

Agricola
Amun-Re
Brass - 3
Dominant Species
Glen More
Goa
Hawaii
Keyflower - 1
The Princes of Florence
Reef Encounter
Steam - 2
Twilight Struggle - 1

Som sidste år smider jeg også et løbemål ind, der er at løbe CPHHALF til september. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:Jeg tror, jeg i år vil opstille nogle realistiske mål; så kan det være, at spændingen om hvorvidt jeg skal lykkes med dem bliver bevaret lige til det sidste, hvor jeg naturligvis ender med at mislykkes med det!

Jeg har valgt i år at fokusere på nogle få udvalgte spil, da jeg syntes nogle af de fineste spiloplevelser i det forgangne år knyttede sig til at genoplive spil jeg tidligere har spillet og at få dem på bordet gentagne gange. Jeg har derfor udvalgt et spil pr. måned, jeg gerne vil se spillet i det kommende år. Målet er blot at de bliver spillet en enkelt gang - håbet er, at når jeg først har haft dem på bordet, så ender jeg med at få dem spillet mere end den første gang. De udvalgte spil er:

Agricola
Amun-Re
Brass
Dominant Species
Glen More
Goa
Hawaii
Keyflower
The Princes of Florence
Reef Encounter
Steam
Twilight Struggle

Som sidste år smider jeg også et løbemål ind, der er at løbe CPHHALF til september. :)
Jeg hjælper meget gerne til med Twilight Struggle - det er efterhånden lidt tid siden vi har spillet sidst!

Her 5 brætspilsorienterede nytårsfortsæt:

1) Få malet mindst 20 af figurerne til War Of The Ring

2) Få malet mine Tzolk'in wheels

3) Få spillet følgende 10 spil fra min samling der enten er uspillede eller som jeg meget gerne vil have på bordet igen - antal gange de indtil videre er spillet i parantes:

Pandemic Legacy (0)
Navajo Wars (0)
Battlestar Galactica (0)
Puerto Rico (1)
Through The Ages (1)
1989: The Dawn Of Freedom (2)
Tzolkin (2)
Caylus (2)
Trajan (2)
Kingdom Builder (2)

4) Når året er slut skal jeg have spillet alle spil på BGG's top 20. Det vil pt betyde at Pandemic Legacy og Star Wars Imperial Assault skal spilles, og dertil hvad der ellers måtte være i top 20 om et år.

5) Jeg skal nå op på at have spillet 70 ud af 100 spil på BGG's top 100.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Post by BlueSwan »

Laver lige status!
BlueSwan wrote: 1) Få malet mindst 20 af figurerne til War Of The Ring
Done! Skal bare lige have sprayet lidt lak på.
2) Få malet mine Tzolk'in wheels
Done! Dog skal jeg have slebet hjulene lidt da de ikke drejer godt rundt nu.
3) Få spillet følgende 10 spil fra min samling der enten er uspillede eller som jeg meget gerne vil have på bordet igen - antal gange de indtil videre er spillet i parantes:

Pandemic Legacy (0)
Navajo Wars (0)
Battlestar Galactica (0)
Puerto Rico (1)
Through The Ages (1)
1989: The Dawn Of Freedom (2)
Tzolkin (2)
Caylus (2)
Trajan (2)
Kingdom Builder (2)
Her står det straks værre til. Har kun fået spillet Pandemic Legacy og så en masse af det nye Through The Ages online. Ingen af de andre er blevet spillet i år endnu. Må nok se i øjnene at dette ikke nås.
4) Når året er slut skal jeg have spillet alle spil på BGG's top 20. Det vil pt betyde at Pandemic Legacy og Star Wars Imperial Assault skal spilles, og dertil hvad der ellers måtte være i top 20 om et år.
Mangler pt stadig Imperial Assault, men jeg har det stående på hylden...
5) Jeg skal nå op på at have spillet 70 ud af 100 spil på BGG's top 100.
Er pt på 68, så det burde være til at nå.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:[...] Jeg har valgt i år at fokusere på nogle få udvalgte spil, da jeg syntes nogle af de fineste spiloplevelser i det forgangne år knyttede sig til at genoplive spil jeg tidligere har spillet og at få dem på bordet gentagne gange. Jeg har derfor udvalgt et spil pr. måned, jeg gerne vil se spillet i det kommende år. Målet er blot at de bliver spillet en enkelt gang - håbet er, at når jeg først har haft dem på bordet, så ender jeg med at få dem spillet mere end den første gang. De udvalgte spil er:

Agricola
Amun-Re
Brass - 3
Dominant Species
Glen More
Goa
Hawaii
Keyflower - 1
The Princes of Florence
Reef Encounter
Steam - 2
Twilight Struggle - 1 [...]

Jeg må blankt erkende, at jeg ikke har skævet så meget til denne liste i løbet af året ... og heldigvis er der da endnu lidt tid endnu, så jeg kan få rettet op på min manglende indsats. Spillene har dog ikke været helt skævt udvalgt for flere af de spil jeg endnu ikke har fået spillet i år på listen, er blandt de spil jeg i løbet har haft mest lyst til at støve af. Spændende at se om det lykkes ... nu kommer der jo nok et par nye Essen-titler på tværs i den kommende måned, så hele listen når jeg helt sikkert ikke igennem.

Frouvne wrote:[...] Som sidste år smider jeg også et løbemål ind, der er at løbe CPHHALF til september. :)

Ovenstående mål er det gået lidt bedre med. Jeg har i år strøget alle andre begivenheder fra min løbskalender, da min vurdering var, at dette mål ville sikre en god progression i min træning, der jo gerne starter på et absolut nul-punkt i løbet af året. I år fik jeg skåret omkring 6 minutter af min personligt bedste tid til CPHHALF og ser potentiale til at skære yderligere et par minutter af til næste år. Så jeg tror allerede nu, jeg har et godt bud på hvordan min løbskalender kommer til at se ud til næste år. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nogen nytårsforsæt for 2016...?

Post by BlueSwan »

Nu er det ved at være tid til nye nytårsfortsæt, så jeg gør lige status for mine fra sidste år. De var:
BlueSwan wrote: 1) Få malet mindst 20 af figurerne til War Of The Ring

2) Få malet mine Tzolk'in wheels

3) Få spillet følgende 10 spil fra min samling der enten er uspillede eller som jeg meget gerne vil have på bordet igen - antal gange de indtil videre er spillet i parantes:

Pandemic Legacy (0)
Navajo Wars (0)
Battlestar Galactica (0)
Puerto Rico (1)
Through The Ages (1)
1989: The Dawn Of Freedom (2)
Tzolkin (2)
Caylus (2)
Trajan (2)
Kingdom Builder (2)

4) Når året er slut skal jeg have spillet alle spil på BGG's top 20. Det vil pt betyde at Pandemic Legacy og Star Wars Imperial Assault skal spilles, og dertil hvad der ellers måtte være i top 20 om et år.

5) Jeg skal nå op på at have spillet 70 ud af 100 spil på BGG's top 100.
1) Jeg har fået malet langt over 100 af figurerne, så den må siges at være klaret. De første jeg malede ser pinagtigt amatøragtige ud nu hvor jeg trods alt er blevet en del bedre. Når spillet står færdigmalet vil kvaliteten variere voldsomt!

2) Det er også ordnet, men det var også noget af det første jeg malede, så det ser ikke videre fantastisk ud. Har ikke fået spillet det endnu med malede wheels.

3) Af de 10 spil på listen har jeg spillet Pandemic Legacy, Battlestar Galactica, Through The Ages (dog den nye version), 1989, Caylus og Kingdom Builder. Har ikke fået spillet Navajo Wars, Puerto Rico, Trajan og Tzolk'in. Helt klart for dårligt!

4) Av, den går slet ikke. På et tidspunkt havde jeg spillet alle spil i top 20, men ikke nu hvor jeg mangler både Star Wars Rebellion og Star Wars Imperial Assault. Sidstnævnte har jeg dog stadig stående uspillet på hylden. Førstnævnte kan jeg ikke finde ud af om jeg skal have, nu hvor jeg allerede har War Of The Ring som det ofte bliver sammenlignet med.

5) Den er nået. Mangler pt kun at spille 24 titler på BGG's top 100.

Overall må jeg vel siges at være rimelig tilfreds med udviklingen. Så er det med at finde på nogle gode mål for næste år.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply